printlogo


کد خبر: 213910تاریخ: 1398/9/24 00:00
اخبار

پدر شهیدان عرب‌سرخی ‌دار ‌فانی را وداع گفت
حسین عرب‌سرخی پدر شهیدان محسن، مجتبی و محمدرضا عرب‌سرخی ‌دار ‌فانی را وداع گفت و به دیدار فرزندان شهیدش رفت.
گفتنی است مراسم تشییع پیکر آن مرحوم صبح امروز یکشنبه 24/9/98 ساعت ۹ از مقابل مسجد فائق واقع در میدان شهدا، خیابان هفدهم‌شهریور، خیابان شهید فیاض‌بخش برگزار خواهد شد.
ضمنا مراسم سوم روز سه‌شنبه 26/9/98 و مراسم هفتم روز جمعه 29/9/98 در مسجد علی ابن‌موسی‌الرضا واقع در میدان شهدا، خیابان عظیم‌زادگان از ساعت 14:30 تا ۱۶ منعقد می‌شود.
***
ادعای تکراری پمپئو علیه ایران
وزیر خارجه آمریکا بار دیگر ادعاهایی را درباره هدف قرار دادن پایگاه‌های آمریکا در عراق توسط ایران مطرح کرد. به گزارش ایسنا، مایک پمپئو در پیامی توئیتری با طرح ادعاهایی علیه ایران، آنچه آن را حمله شبه‌نظامیان ایران که در این هفته منجر به زخمی شدن 5 سرباز عراقی در فرودگاه بغداد شد، می‌خواند را محکوم کرد و خطاب به مقامات ایران گفت که آمریکا در صورت آسیب‌رساندن ایران یا شبه‌نظامیانش به کارکنان آمریکایی یا به شرکای عراقی‌مان، قاطعانه پاسخ خواهد داد.
این ادعای پمپئو علیه ایران در حالی مطرح می‌شود که مقامات کشورمان بارها تاکید کرده‌اند هیچ کشوری حق دخالت در امور داخلی کشوری مستقل را ندارد. 
***
انتقاد نخست‌وزیر مالزی از تحریم‌های آمریکا علیه ایران
نخست‌وزیر مالزی با انتقاد از تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا تاکید کرد از تحریم‌های این کشور علیه ایران حمایت نمی‌کند. به گزارش  تسنیم به نقل از رویترز، ماهاتیر محمد در سخنرانی خود در یک کنفرانس در دوحه قطر گفت که تحریم‌های آمریکا علیه ایران منشور ملل متحد و حقوق بین‌الملل را نقض می‌کند. وی ادامه داد: مالزی از اعمال مجدد تحریم‌های یک‌جانبه‌ای که آمریکا علیه ایران وضع کرده است، حمایت نمی‌کند. مالزی و کشورهای متعدد دیگری به دلیل همین تحریم‌ها بازار بزرگی را از دست داده‌اند. ماهاتیر محمد خاطر‌نشان کرد: این تحریم‌ها آشکارا منشور ملل متحد و حقوق بین‌الملل را نقض می‌کند. 
***
ماجرای رفت‌و‌آمد نمایندگان احزاب به شورای نگهبان
سخنگوی شورای نگهبان ماجرای رفت‌و‌آمد نمایندگان احزاب به شورای نگهبان را تشریح کرد. عباسعلی کدخدایی طی گفت‌وگویی با خبرگزاری صدا‌و‌سیما، درباره رفت‌و‌آمد برخی نمایندگان احزاب به شورای نگهبان تصریح کرد: ما در شورای نگهبان باید پاسخگو باشیم و افراد، نمایندگان احزاب و گروه‌ها از گذشته به شورای نگهبان رفت‌و‌آمد دارند، سوال‌هایی دارند و ما باید به آنها توضیح دهیم و پاسخگو باشیم و از حضورشان استقبال می‌کنیم. سخنگوی شورای نگهبان افزود: در هر بخشی از کار حاضر هستیم توضیح لازم را هم به داوطلبان و هم نمایندگان احزاب و گروه‌ها ارائه دهیم، البته نشست‌هایی نیز برگزار شده که متعارف است و در اخبار هم مطرح می‌شود و بیشتر برای توضیح عملکرد شورای نگهبان بوده است. پیش از این هادی طحان‌نظیف، عضو حقوقدان شورای نگهبان در یادداشت اینستاگرامی از دیدار محمدرضا عارف، مجید انصاری و صادق خرازی در روزهای اخیر با اعضای حقوقدان شورای نگهبان خبر داده بود.
***
اهداف سفر روحانی به ژاپن
سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به سفر روحانی به ژاپن در روزهای آتی گفت: سفر آینده روحانی به ژاپن جهت ثمربخشی است، ژاپن روابط دیرینه‌ای با ما داشت و از مشتریان اصلی نفت ما بود که بر اثر فشارهای غیرقانونی آمریکا از خرید نفت دست کشید و این برای ما قابل قبول نیست.
به گزارش مهر، موسوی ابراز داشت: پیشنهادات دولت ژاپن برای کاهش تنش در منطقه از روی حسن‌نیت است و جمهوری اسلامی ایران از این حسن‌نیت استقبال می‌کند. سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین در بخش دیگر اظهارات خود در نشست خبری روز گذشته با اشاره به اقدامات انجام شده توسط ایران در واکنش به تعرض به کنسولگری ایران در نجف گفت: اعتراض خود را از اقدامات اشرار در عراق علیه کنسولگری ایران در نجف اعلام کردیم؛ پیگیری‌های حقوقی و سیاسی ما همچنان برای جبران این امر و مجازات مسببان ادامه دارد.
***
وعده و وعید آمریکایی‌ها به دکتر سلیمانی
پروفسور مسعود سلیمانی، عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس در همایش دانشجویان انقلابی اصفهان درباره بازداشت در آمریکا، اظهار کرد: تجربه‌های سخت و خوبی در این مدت کسب کرده‌ام؛ خوبی این تجربه آن بود که آمریکایی‌ها چهره واقعی خود را نشان دادند و حتی در زمان دستگیری در فرودگاه به من گفتند کاری می‌کنیم که تحقیق و تدریس از یادت برود.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بسیج دانشجویی این دانشمند ایرانی افزود: بارها به من گفتند تنها با یک امضا، بهترین امکانات را در اختیارم می‌گذارند و می‌توانم در بهترین دانشگاه‌های آمریکا تدریس کنم؛ تنها به این شرط که دور ایران را خط بکشم اما من قبول نکردم و همواره گفته‌ام که می‌خواهم به مردم کشور خودم خدمت کنم.

Page Generated in 0/0107 sec