printlogo


کد خبر: 213958تاریخ: 1398/9/25 00:00
انتقاد بخش خصوصی از بی‌توجهی به کسری بودجه

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت:‌ برآوردهای اولیه حاکی از وجود بیش از 200 هزار میلیارد تومان کسری در منابع لایحه بودجه است.
غلامحسین شافعی در جلسه هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با اشاره به لایحه بودجه 99 گفت: درباره این لایحه بودجه برای اولین مرتبه هیچ نظرخواهی در تدوین لایحه از بخش خصوصی نشده و ظاهرا نظرخواهی از مرکز پژوهش‌های مجلس هم انجام نشده است. رئیس اتاق بازرگانی ادامه داد: سند بودجه مهم‌ترین ابزار دولت برای تحقق اهداف و سیاست‌گذاری اقتصادی و به طور کلی چشم‌انداز عملکرد یکساله دولت است و آثار آن بر متغیرهای اقتصادی و واحدهای اقتصادی روشن می‌شود.
وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر در بودجه 99 فرض شده یک میلیون بشکه نفت در روز به فروش برسد،‌گفت:‌ از این منظر و با در نظر گرفتن سهم 20درصدی صندوق توسعه ملی، دولت مجموعا 78 هزار میلیارد از منابع نفتی استفاده خواهد کرد. شافعی بیان داشت: این در حالی است که با توجه به میزان فروش نفت در سال گذشته پیش‌بینی می‌شود به طور میانگین صادرات نفت از حدود 300 هزار بشکه در روز بیشتر نباشد لذا از این محل بودجه با 53 هزار میلیارد تومان کسری مواجه خواهد بود.

Page Generated in 0/0058 sec