printlogo


کد خبر: 213964تاریخ: 1398/9/25 00:00
نماینده مجلس: رحمانی فضلی گفت روحانی از زمان اجرای طرح افزایش قیمت بنزین اطلاع داشت

گروه سیاسی: با گذشت 2 هفته از موضع عجیب روحانی مبنی بر بی‌اطلاعی‌اش نسبت به زمان گران شدن نرخ سوخت که با واکنش‌های متعددی در فضای عمومی و سیاسی کشور همراه شد، کماکان اظهارات در واکنش به این سخنان ادامه دارد.
از موضع آیت‌الله موحدی‌کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران مبنی بر اینکه «نباید مثل آن فردی که گفت من شب خوابیدم و صبح بیدار شدم و دیدم بنزین گران شده است، نسبت به مسائل تدبیر صورت گیرد؛ عجب! شما هم مطلع نبودید و شما از وضع کشور مطلع نبودید که حالا مطلع شده‌اید؟!‍ خدا کند این حرف که من هم خبر نداشتم دروغ باشد» که بگذریم، این بار نماینده تبریز در مصاحبه با خبرگزاری مهر و ارجاع به جلسه کمیسیون شوراها و سیاست داخلی با حضور وزیر کشور، فرضیه بی‌خبری رئیس‌جمهور را از زبان رحمانی‌فضلی رد کرد.
احمد علیرضابیگی در این باره اظهار داشت: در این جلسه آقای رحمانی‌فضلی اعلام کرد چهارشنبه ۲۲ آبان‌ماه دقیقا 2 روز قبل از اعلام رسمی افزایش قیمت بنزین، بنده در جلسه هیأت وزیران گزارشی ارائه دادم و اعلام شد روز جمعه ۲۴ آبان‌ماه، افزایش قیمت بنزین انجام خواهد شد. در آن جلسه رئیس‌جمهور حضور داشت، بنابراین وی از افزایش قیمت بنزین در روز جمعه اطلاع داشت.
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسؤولان وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی نیز در کمیسیون شوراها بیان داشتند که ما به دولت اعلام کرده بودیم با توجه به مطالبات انباشته شده مردم، احتمال اغتشاش و بروز مشکلات امنیتی در صورت افزایش قیمت بنزین وجود دارد.
عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس همچنین افزود: افزایش قیمت بنزین در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی با هدف عدم مشارکت مردم در انتخابات مجلس یازدهم انجام شد، زیرا مجلسی که با محدودیت مشارکت روی کار بیاید، تأثیرگذار نخواهد بود و موی دماغ دولت نمی‌شود.
این اظهارات در حالی است که مجموعه دولت در چند هفته اخیر با اتخاذ مواضعی متناقض پیرامون تصمیم به گران کردن قیمت بنزین و اطلاع و عدم اطلاع از زمان اجرایی شدن آن، باعث تعجب افکار عمومی شده. از یک سو در حالی روحانی مدعی شده بود که خود نیز صبح گرانی قیمت بنزین از آن مطلع شده است که چندی پیش رحمانی‌فضلی در گفت‌وگوی تلویزیونی ادعا کرد «از ۲۴ ساعت قبل از اجرای این طرح همه کارگران جایگاه‌ها از طرح مطلع بودند و اگر حساب کنیم که در هر جایگاه به‌طور میانگین 5 نفر فعالیت دارند یعنی چیزی حدود ۲۰ هزار کارگر جایگاه‌ها از زمان اجرای طرح ۲۴ ساعت قبل خبر داشتند».
در چنین فضایی سخنان نماینده تبریز مبنی بر اقرار رحمانی‌فضلی بر اطلاع روحانی را می‌توان نقطه پایانی بر بحث و گمان‌ها پیرامون اطلاع داشتن رئیس‌جمهور از زمان گرانی نرخ سوخت دانست.

Page Generated in 0/0049 sec