printlogo


کد خبر: 214064تاریخ: 1398/9/28 00:00
درباره «مویه در مه» که رمانی با 5 نویسنده است
خیانت و مکافات!

محمد حسین‌آبادی: تا به حال چند رمان خوانده‌اید که حاصل همکاری 5 نویسنده باشد؟ اصلا نفس اینکه 5 نفر نویسنده با قلم‌ها و نگاه‌ها و تفکرات خاص خود بنشینند و گوشه‌ای از یک قصه بزرگ را روایت کنند، به خودی خود آنقدر جذاب هست که مخاطب را ترغیب کند تا برای یک بار هم که شده تجربه خواندن کتابی اینچنینی را به دست آورد؛ از همین نظر «مویه در مه» در قدم اول یک قدم نسبت به سایر قصه‌هایی که می‌خواهید سراغ خواندن آن بروید، جلوتر است. قصه‌ای از یک ماجرای پیچیده امنیتی که براساس یک ماجرای واقعی نوشته شده است.
داستان «مویه در مه»، روایتگر ماجرای یکی از نیروهای عالی‌رتبه نظامی است که تلاشش برای تحصیل در خارج از کشور، او را درگیر اتفاقاتی مهم می‌کند؛ اتفاقاتی که در نهایت از یک قهرمان ملی، فردی جاسوس می‌سازد. جاسوسی که برای داشتن زندگی بهتر در انگلستان مجبور می‌شود به کشور خیانت کند. 
قصه «مویه در مه» راویان مختلفی دارد که هر کدام از 5 نویسنده این کتاب عهده‌دار روایت قصه از منظر یکی از راویان شده است تا با قلم و زبان و نگاه خود بخشی از این قصه را به رشته تحریر درآورد. «مویه در مه» حاصل همکاری علی آقاغفار، فاطمه حسنوند، مرضیه رافع، سهیلا راجی‌کاشانی و سیدمهدی موسوی‌تبار است. 
البته همچون هر اثر مشترکی، معمولا نمی‌توان انتظار داشت که کیفیت قلم هر 5 نویسنده یا زاویه ورود آنها به داستان در یک اندازه باشد، چرا که واقعیت آن است که «مویه در مه» در بعضی از فصول بشدت خواندنی و گیرا و در برخی از فصول اثری سخت‌خوان است. علاوه بر آن نگارش کتاب توسط 5 نویسنده باعث شده تا برخی از فصول کتاب به لحاظ محتوایی با هم همپوشانی داشته باشند که این موجب ایجاد حس خواندن متنی تکراری در مخاطب می‌شود؛ نکته‌ای که به نظر می‌رسد باید در ویرایش‌های جدید این اثر مورد توجه قرار گیرد. این کتاب توسط انتشارات صباح با قیمت 12هزار تومان روانه بازار نشر شده است.

Page Generated in 0/0054 sec