printlogo


کد خبر: 214080تاریخ: 1398/9/28 00:00
اخبار

کاراته شانسی برای حضور در المپیک لس‌آنجلس ۲۰۲۸ ندارد
در حالی که تلاش مسؤولان فدراسیون جهانی کاراته معطوف به ورود این رشته به بازی‌های المپیک ۲۰۲۸ لس‌آنجلس بود، یک سایت از خروج این رشته از این مسابقات خبر داد.کاراته یکی از بازی‌های رسمی در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو است؛ اتفاقی که آرزوی همه اهالی این رشته بود و باعث شد کاراته‌کاها هم مبارزه روی تاتامی المپیک را تجربه کنند، تجربه‌ای که به نظر می‌رسد در شرایط فعلی تاریخی بوده و تا سال‌ها تکرار نشود. بعد از آنکه فرانسوی‌ها این رشته را برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ نپذیرفتند، حالا کمیته برگزار‌کننده المپیک تابستانی  ۲۰۲۸ لس‌آنجلس هم این رشته را از دستور کار جلسه هیأت‌مدیره خود خارج کرده است. سایت ورزشی «sportemic» با اعلام این خبر نوشت: کاراته در لیست مسابقات ورزشی میهمان در بازی‌های المپیک تابستانی لس‌آنجلس در سال ۲۰۲۸ قرار ندارد. یک منبع خبری در ایالات متحده ضمن تأیید این تصمیم افزود: جلسات تخصصی و تصمیمات بیشتر در رابطه با اضافه کردن ورزش میهمان برگزار شده است. فدراسیون جهانی کاراته با تلاش‌های فراوان این رشته را در لیست بازی‌های المپیک جوانان ۲۰۲۰ قرارداده است ولی تاکنون توفیقی برای حضور در المپیک بزرگسالان نداشته است.
***
مقصودلو: رژیم صهیونیستی، ستمگر و آلوده است
از ماهیت حریفم اطلاع نداشتم
استاد بزرگ شطرنج ایران گفت: رژیم صهیونیستی در نگاهم رژیمی ستمگر و آلوده بوده و هست. پرهام مقصودلو در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: من فرزند ایران، مثل هر انسان آزاده‌ای در جهان، مخالف ستم و دیکتاتوری بوده و هستم. رژیم صهیونیستی هم در نگاهم رژیمی ستمگر و آلوده بوده و هست. از اینکه یکی از حریفانم از رژیم صهیونیستی بوده، اطلاعی نداشتم. بتازگی و از طریق رسانه‌ها از جزئیات ماجرا آگاه شدم. استاد بزرگ شطرنج ایران خاطر‌نشان کرد: ممکن است این حرفم را عده‌ای باور کنند و عده‌ای باورشان نشود اما واقعیت این است که در مسابقات سنگین و فشرده‌ شطرنج، گاهی حتی اسم و فامیل حریفان‌مان را هم دقیق و درست نمی‌بینیم چه برسد به ماهیت شان. پس حرفم را باور کنید. مقصودلو عنوان کرد: صحبت خاص دیگری ندارم و بزودی به کشور عزیزم بازمی‌گردم و به صورت تفصیلی در این باره صحبت خواهم کرد.
***
کمک بانک ایتالیایی برای حل مشکل استراماچونی
وب‌سایت ایتالیایی ضمن تشریح شرایط ایجاد شده بین آندره‌آ استراماچونی و باشگاه استقلال پیش‌بینی کرد در بازگشت این مربی ایتالیایی طی روزهای آینده پیشرفت ایجاد شود. سایت «توتومرکاتو» ایتالیا در گزارشی وضعیت آندره‌آ استراماچونی، سرمربی استقلال را منعکس کرده است. این گزارش با عنوان «استراماچونی- استقلال؛ یک بانک ایتالیایی مداخله می‌کند» نوشت: «بازگشت استراماچونی به استقلال؛ دود خاکستری برای بازگشت. تلاش سفارت ایران برای پرداخت منظم به استراماچونی موفقیت‌آمیز نبود. خوش‌بینی فیلتر شده است و دیروز هم روز خوبی نبود، چرا که با وجود آماده بودن برای امضای قرارداد تا ماه ژوئن (پایان این فصل از فوتبال ایران) هیچ چراغ سبزی از سوی مسؤولان ایران نشان داده نشد». در ادامه این گزارش آمده است: «با این حال ایرانی‌ها امید خود را از دست نداده‌اند مثل استراماچونی که توجه و محبت زیادی از سوی مردم دریافت می‌کند که به بازگشت وی علاقه‌مند هستند. در عین حال تیم تمریناتش را با برنامه‌های مربی ایتالیایی ادامه می‌دهد و از قبول مربی موقت خودداری می‌کند. مداخلاتی از سوی یک بانک ایتالیایی برای پرداخت منظم قرارداد استراماچونی انجام شده است. در روزهای آینده انتظار پیشرفت می‌رود. ماجرای استراماچونی و استقلال هنوز تمام نشده است».

Page Generated in 0/0056 sec