printlogo


کد خبر: 214096تاریخ: 1398/9/28 00:00
بهداشت

وزیر بهداشت: موج آنفلوآنزای فصلی مهار شد
وزیر بهداشت گفت: با آمادگی کامل همکاران و آموزش‌های گسترده، موج آنفلوآنزای فصلی در کشور مهار شد. به گزارش تسنیم، دکتر سعید نمکی در حاشیه نشست مسؤولان استان همدان، درباره وضعیت آنفلوآنزا در کشور اظهار داشت: آنفلوآنزای امسال بیشتر از نوع H1N1 بود که در سال 94 نیز با چنین موجی از آنفلوآنزا در کشور روبه‌رو بودیم. وی افزود: هفته گذشته و در 3-2 روز اخیر، ابتلای قابل توجه جدیدی به آنفلوآنزای فصلی و مرگ‌ومیر ناشی از آن در کشور نداشتیم.
***
وجود قرص در بسته‌‌های «شیرخشک» اقدامی خرابکارانه است
سخنگوی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه وجود قرص در برخی بسته‌‌های شیرخشک توزیع‌‌شده خارج از زنجیره رسمی اقدامی خرابکارانه بوده است، گفت: در صورت تهیه شیرخشک از «داروخانه‌‌ها» هیچ مشکلی در سلامت این محصول وجود نخواهد داشت. به گزارش تسنیم، دکتر کیانوش جهانپور در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر مشاهده جسم خارجی از جمله قرص یا کپسول در شیرخشک اظهار کرد: سازمان غذا و دارو نظارت کاملی بر پروسه تولید، توزیع و عرضه شیرخشک و دارو دارد و به مردم اطمینان‌خاطر می‌‌دهیم که در صورت تهیه شیرخشک مورد نیاز از «داروخانه‌‌ها» هیچ مشکلی در سلامت این محصول وجود نخواهد داشت.
***
دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی:
 «سرطان» تا یک دهه آینده می‌میرد
دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به پیشرفت علم پزشکی در حوزه انکولوژی و ایمونوتراپی، گفت: مرگ سرطان را تا یک دهه آینده می‌توان از همین حالا پیش‌بینی کرد. پیام آزاده در حاشیه چهارمین کنگره بین‌المللی کلینیکال انکولوژی در محل هتل المپیک تهران، به دستاوردهای دنیا در زمینه پیشرفت علم پزشکی اشاره کرد و افزود: پیشرفت یک دهه اخیر در زمینه درمان سرطان، قابل مقایسه با سال‌های قبل از آن نیست. وی گفت: زمانی بود که سرطان پوست (ملانوم) برای انکولوژیست‌ها با سرشکستگی همراه بود اما حالا مرگ بر اثر سرطان پوست معنی ندارد. وی افزود: درمان سرطان‌های ریه و کبد و... نیز بخوبی پیشرفت کرده و امروز باید گفت سرطان‌ها بزودی علاج‌پذیر خواهند شد. آزاده ادامه داد: پیشرفت‌های علم پزشکی در جهان نشان داده است می‌توان امیدوار بود ظرف یک دهه آینده شاهد مرگ «سرطان» باشیم.
***
رئیس انجمن علوم اعصاب ایران:
روزانه ۴۰۰ نفر در کشور دچار سکته مغزی می‌شوند
رئیس انجمن علوم اعصاب ایران از افزایش بار بیماری‌های مرتبط با اعصاب و مغز خبر داد. محمدتقی جغتایی در هشتمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی گفت: مرگ‌و‌میرهای ناشی از بیماری‌های مغز و اعصاب رو به افزایش است، به‌طوری که آلزایمر تبدیل به سومین علت مرگ در کشور ما شده است. وی به عارضه‌هایی مثل سردرد، مصرف مواد‌مخدر و... نیز اشاره کرد و گفت: بررسی‌ها نشان داده است بروز این قبیل عارضه‌ها به علوم اعصاب بر‌می‌گردد. جغتایی با عنوان این مطلب که روزانه ۴۰۰ نفر در کشور دچار سکته مغزی می‌شوند، افزود: سالانه بین ۱۵۰ تا ۱۶۰ هزار نفر در ایران دچار سکته مغزی می‌شوند. 

Page Generated in 0/0058 sec