printlogo


کد خبر: 214111تاریخ: 1398/9/28 00:00
اخبار

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران:
سپاه خود را خرج افراد و جریان‌های سیاسی نمی‌کند
نماینده ولی‌فقیه در سپاه ‌شأن و منزلت سپاه را فراتر از تمایل به احزاب و جریان‌های سیاسی و عدم ورود به مصادیق و مباحث جناحی را بسیار مهم و مورد تاکید توصیف و اظهار کرد: ما در جبهه انقلاب بی‌طرف نیستیم، گرفتار افراط و تفریط هم نمی‌شویم و اینکه می‌گوییم مصداقی وارد نمی‌شویم، به معنای این نیست که ما نسبت به انتخابات بی‌تفاوت هستیم. به گزارش رسا، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین حاجی‌صادقی با بیان اینکه سپاه منزلت خود را خرج افراد و جریان‌ها نمی‌کند، گفت: سپاه هر چه توان و ظرفیت خود را خرج انقلاب اسلامی کند، وظیفه‌ و رسالت پاسداری است و هر چه خرج محرومان ‌شود باز هم کم است؛ برای حضور پرشور و انتخاب آگاهانه مردم با تبیین شاخصه‌های نماینده تراز انقلاب اسلامی تلاش می‌کنیم اما همانگونه که بارها اعلام کرده‌ایم به هیچ عنوان وارد مصادیق نمی‌شویم.
***
سردار سلیمانی:
صهیونیست‌ها خصومت استکبار را شعله‌ور می‌کنند
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: معتقدیم یکی از موانع بزرگ تمدن‌سازی، وجود رژیم غاصب صهیونیستی است که صلح و سعادت و آزادی را از جهان اسلام گرفته است. خصومت و دشمنی که استکبار با جهان اسلام دارد را صهیونیست‌ها شعله‌ور می‌کنند. سردار غلامرضا سلیمانی در آیین افتتاحیه مرحله دوم بازسازی و تعمیر ۵۰۰ واحد مسکونی در مناطق سیل‌زده استان گلستان که در گنبدکاووس برگزار شد، اظهار کرد: امروز وحشیانه‌ترین و ظالمانه‌ترین تروریسم اقتصادی را علیه ملت ایران به کار برده‌اند اما منطق ملت ایران و بسیج، تبدیل تهدید به فرصت است. از دشمن چیزی جز این انتظار نمی‌رود چون در هیچ‌ یک از صفحات تاریخ ندیده‌ایم بیگانگان علیه ما اقدامی نکنند. رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: بسیج در راستای خدمت‌رسانی در کنار ملت ایران خواهد بود و همانگونه که در سیل کنار مردم بودیم، اعلام می‌کنیم فرزندان بسیجی ملت ایران در این شبکه بزرگ مردمی با رویکرد محرومیت‌زدایی و اشتغال‌زایی، در خدمت مردم هستند. ۵۰۰ گردان امداد و نجات در سطح کشور سازمان‌دهی شدند تا علاوه بر گشایش تولید و اشتغال، در خدمت مردم باشیم.
***
استرداد ۲۳۰ هکتار از اراضی منطقه اوشان
مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت اطلاعات از استرداد ۲۳۰ هکتار از اراضی منطقه اوشان خبر داد. به گزارش «وطن امروز» در اطلاعیه وزارت اطلاعات آمده است: با اقدامات بموقع عملیاتی و اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عجل‌الله تعالی فرجه الشریف) در حوزه مبارزه با مفاسد اقتصادی و همکاری موثر ادارات کل ثبت اسناد و املاک و راه‌و‌شهرسازی استان تهران همچنین پیگیری‌های مستمر دادستانی محترم تهران، ضمن شناسایی تصرف‌های انجام شده بر روی بخش‌هایی از اراضی ملی منطقه اوشان، سند ۲۳۰ هکتار از این اراضی به‌نام دولت صادر و با وقوع زمین‌خواری گسترده در حریم شهر اوشان شمیرانات استان تهران (به مساحت تقریبی ۲۳۰ هکتار و ارزش تقریبی ۶۰ هزار میلیارد ریال) مقابله گردید.
***
تحریم یک شرکت اندونزیایی به علت همکاری با ایران
وزارت خزانه‌داری آمریکا، مدیر یک شرکت اندونزیایی را به تخطی از تحریم‌های آمریکا علیه ایران متهم کرد. به گزارش خبرگزاری فرانس ۲۴، وزارت خزانه‌داری آمریکا، یک فرد اندونزیایی را به تخطی از تحریم‌های ایران با تامین قطعات هواپیمایی جدید و بازسازی شده برای شرکت هواپیمایی ماهان‌ ایر که در لیست سیاه آمریکا قرار گرفته است، متهم کرد. طبق کیفرخواست بایگانی شده در دادگاه فدرال واشنگتن، سوناکرو کانتجارو، مدیر شرکت پشتیبانی هواپیمایی PT MS، با ارسال قطعات هواپیمایی ساخت آمریکا به ماهان ایر، از تحریم‌هایی که از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۸ اعمال شده‌اند، تخطی کرده است. همچنین در این کیفرخواست مطرح شده است این شخص، قطعات هواپیمایی را به آمریکا منتقل می‌کرد تا بازسازی شوند و سپس به ایران می‌فرستاد. تحریم‌های آمریکا، انتقال محصولات آمریکایی به ایران را بدون اجازه مشخص از وزارت خارجه آمریکا که مسؤول اجرایی کردن تحریم‌هاست، ممنوع می‌کند.
***
اعتراض ۱۷ عضو مجلس نمایندگان آمریکا به تحریم دارویی ایران
۱۷ تن از اعضای مجلس نمایندگان کنگره آمریکا در نامه‌ای به استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری این کشور درباره تحریم‌های آمریکا علیه ایران که در تاریخ دوازدهم دسامبر نوشته شده است، مطرح کردند: ما با نوشتن این نامه نگرانی شدیدمان درباره تحریم‌هایی که بر دولت ایران اعمال شده‌ را ابراز می‌کنیم که این تحریم‌ها موجب کمبود دارو بویژه برای سرطان کودکان و دیگر بیماری‌های مزمن، پیشرفته یا نادر شده. کارزار «فشار حداکثری» دولت[آمریکا] که فلج کردن حکومت ایران از طریق تحریم‌های اقتصادی را هدف قرار داده بود، تاثیرهایی جمعی و تنبیهی برای شهروندان عادی ایران دارد. به گزارش ایسنا، در ادامه این نامه با اشاره به اینکه در ادعای دولت آمریکا مبنی بر مستثنا بودن تجهیزات بشردوستانه مانند دارو از تحریم‌ها و گزارش‌های مربوط تناقض وجود دارد و قرار دادن بانک مرکزی ایران در زمره سازمان‌های تروریستی، حمایت دوحزبی برای تجارت[کالاهای] بشردوستانه را تضعیف می‌‎کند، نوشته شده است: بانک‌ها و شرکت‌های دارویی خارجی به خاطر ترس از توبیخ یا متحمل شدن تحریم‌های ثانویه از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا، از تجارت با ایران منع می‌شوند و این باعث کمبود دارو و تجهیزات پزشکی شده و تجویز داروهای ضروری و درمان را از دسترس ایرانی‌ها خارج کرده است.

Page Generated in 0/0050 sec