printlogo


کد خبر: 214116تاریخ: 1398/9/28 00:00
شروع دور برگشت لیگ برتر و روز گرم فوتبال با انجام 3 بازی حساس
جنگ صدرنشینی

دور برگشت لیگ برتر فوتبال امروز با انجام 4 مسابقه آغاز می‌شود. یک پنجشنبه هیجان‌انگیز و فوتبالی پیش روی هواداران فوتبال است که در آن 3 تیم استقلال، سپاهان و پرسپولیس برای صدرنشینی با هم رقابت خواهند کرد. در اولین بازی هفته پارس‌جنوبی‌جم در بدترین شرایط خود میزبان پرسپولیس است؛ تیمی که سرمربی خود فراز کمالوند را به‌خاطر مشکلات مالی از دست داده و برخی دیگر از عوامل این تیم نیز اعلام جدایی  کرده‌اند. پارس‌جنوبی 10 هفته است رنگ برد را ندیده و بعید است بتواند مقابل پرسپولیس حرفی برای گفتن داشته باشد. برای پارسی‌ها فقط هواداران متعصب و خونگرم‌شان باقی مانده‌اند و شاید بازیکنان به عشق آنها با تمام وجود مقابل پرسپولیس بازی کنند. در سوی دیگر پرسپولیس پس از صعود به یک‌چهارم نهایی جام حذفی و 3 پیروزی پیاپی در لیگ، نیم‌فصل دوم لیگ را آغاز خواهد کرد و کسب چهارمین برد متوالی، این تیم را به مسیر دلخواه هواداران خواهد برد. پرسپولیس رکورددار پیروزی در این فصل است و بهترین عملکرد را در بازی‌های خارج از خانه داشته است. این تیم در 4 بازی اخیر خارج از خانه موفق به کسب 12 امتیاز شده و دروازه‌اش را بسته نگه داشته است. سرخپوشان این هفته در شهر جم پا به میدان خواهند گذاشت؛ شهری که برای آنها یادآور خاطرات خوب است. این تیم در آخرین حضور خود در این شهر سومین قهرمانی پیاپی خود را جشن گرفت. حریف پرسپولیس اما در شرایط مطلوبی به سر نمی‌برد. این تیم در 5 بازی اخیر خانگی به تساوی رسیده و در 10 هفته اخیر بردی نداشته است. پارس‌جنوبی از این هفته فراز کمالوند را روی نیمکت خود نمی‌بیند و وضعیت کادر فنی این تیم مشخص نیست. بابک حاتمی، رضا خالقی‌فر و محمد نوری 3 بازیکن پارس‌جنوبی هستند که سابقه عضویت در پرسپولیس را دارند. محمد نوری سال‌ها برای پرسپولیس بازی کرد و به بازوبند کاپیتانی این تیم هم رسید و با 138 بازی، 27 گل و 13 پاس گل یکی از بازیکنان مطرح پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر است. حال کاپیتان پیشین پرسپولیس، کاپیتان پارس‌جنوبی شده و با 12 گل بهترین گلزن تاریخ این باشگاه هم محسوب می‌شود. این بازیکن در سال‌های پایانی بازیگری در فرم مطلوبی به سر می‌برد و با 5 گل و یک پاس گل از جمله بازیکنان تاثیرگذار این فصل به شمار می‌رود. نوری پس از جدایی از پرسپولیس در تقابل با این تیم موفق به ثبت 2 پاس گل شده است. پارس‌جنوبی از لیگ هفدهم در لیگ برتر حضور داشته و در این مدت بین تیم‌های لیگ برتری با 4 شکست مقابل پرسپولیس، ضعیف‌ترین عملکرد را برابر این تیم داشته است. همچنین نه پارس‌جنوبی و نه فرناندو دخسوس دروازه‌بان این تیم، هیچ وقت موفق به کلین‌شیت مقابل پرسپولیس نشده‌اند.
 
* آبی‌ها باز هم بدون استرا
 از روزی که آندره‌آ استراماچونی، سرمربی محبوب استقلال به‌صورت یک طرفه قرارداد خود را فسخ کرد 12 روز می‌گذرد و از آن روز اخبار ضد و نقیضی درباره بازگشت این سرمربی منتشر می‌شود ولی در آستانه دیدارهای هفته شانزدهم، همچنان وضعیت کادرفنی این تیم مشخص نیست و ظاهرا صدرنشین لیگ برای سومین بازی متوالی باید بدون سرمربی پا به میدان بگذارد. استقلال فصل را خوب آغاز نکرد و یکی از تیم‌هایی که باعث شروع بد آبی‌پوشان شد، ماشین‌سازی بود که توانست در هفته نخست حریف نامدار خود را غافلگیر و در دقایق پایانی مغلوب کند. شاید پس از نتایجی که استقلال در 5 هفته ابتدایی گرفت، پیش‌بینی نمی‌شد در آغاز نیم فصل دوم این تیم با یک بازی بیشتر در رتبه نخست قرار داشته باشد. این بازی فرصت مناسبی برای گرفتن انتقام بازی هفته اول فصل است. استقلال این روزها فرمی رویایی دارد و در 10 هفته اخیر به 8 پیروزی و 2 تساوی دست یافته است. این فرم در بازی‌های خانگی رویایی‌تر است و آبی‌پوشان در هر 5 بازی اخیر خانگی به پیروزی دست یافته‌اند. در بین تیم‌های حاضر در لیگ، بیشترین تفاوت عملکرد در بازی‌های خانگی نسبت به بازی‌های خارج از خانه را ماشین‌سازی دارد. ماشین‌سازی در بازی‌های خانگی دوم است ولی در بازی‌های خارج از خانه در رده سیزدهم قرار دارد و موفق به پیروزی نشده است. ماشین‌سازی در این فصل برابر تیم‌های بزرگ کارنامه قابل قبولی داشته و استقلال و تراکتور را شکست داده و پرسپولیس را متوقف کرده است. استقلال که بهترین خط حمله لیگ را دارد تنها مقابل 2 تیم موفق به گلزنی نشده که یکی از آنها ماشین‌سازی است. این بازی یادآور اولین باخت آبی‌پوشان با استراماچونی در لیگ برتر است؛ مسابقه‌ای که در آن استقلال با وجود ارائه بازی خوب و تماشاگرپسند با یک ضربه کاشته در دقیقه 94، 3 امتیاز را از دست داد. اکنون استراماچونی دیگر در استقلال نیست و آبی‌پوشان برای سومین بازی متوالی در لیگ برتر بدون سرمربی به میدان می‌روند. جالب است که در این مدت آنها بدون سرمربی صدرنشین لیگ هم بوده‌اند. استقلال اگر این هفته هم پیروز شود، باز هم صدر را حفظ خواهد کرد. ماشین‌سازی هم که هفته گذشته مقابل صنعت نفت‌آبادان شکست خورده، در این مسابقه برای نباختن بازی خواهد کرد و اگر بتواند از آبی‌پوشان بدون سرمربی امتیاز بگیرد رقابت در صدر جدول هیجان‌انگیزتر خواهد شد.
 
* تمرین گلزنی زردپوشان؟
سپاهان و شاهین شهرداری بوشهر؛ این مسابقه را می‌توان یک بازی تمرینی سبک برای زردپوشان اصفهانی دانست. سپاهان 28 امتیازی به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به پرسپولیس در رده دوم جدول ایستاده اما این مسابقه فرصتی است تا سپاهان با یک برد پرگل خود را برای بازی بزرگ روز یکشنبه آینده مقابل استقلال در جام حذفی آماده کند. خوش‌بین‌ترین هوادار شاهین هم شانسی برای برد تیمش در این مسابقه قائل نیست. سپاهان در بازی رفت وقتی که عبدالله ویسی سرمربی شاهین بود با 3 گل تیم شاهین را برد و اکنون نیز بعید است مقابل این تیم متوقف شود. شاهین بدون برد و با ضعیف‌ترین خط حمله مقابل تیمی منسجم و تاکتیکی قرار می‌گیرد.  شاهینی‌ها همین چند روز پیش 4 گل از استقلال خوردند و اکنون باید مقابل دومین مدعی لیگ به میدان بروند. امروز همچنین یک بازی هم در تبریز برگزار می‌شود و تراکتور میزبان یکی از 2 تیم بدون باخت لیگ برتر یعنی نفت‌مسجد‌سلیمان است.
 
* غیبت 2 هافبک استقلال در بازی برابر ماشین‌سازی
2 هافبک آسیب‌دیده آبی‌پوشان که هفته پانزدهم را به دلیل آسیب‌دیدگی از دست داده بودند، شانسی برای همراهی این تیم در هفته شانزدهم هم ندارند. فرشید اسماعیلی و علی دشتی 2 هافبک آسیب‌دیده آبی‌پوشان که به دلیل آسیب‌دیدگی دیدار این تیم در هفته پانزدهم مقابل شاهین بوشهر را از دست داده بودند، شانس زیادی برای حضور مقابل ماشین‌سازی در هفته شانزدهم هم ندارند و از غایبان آبی‌ها در این بازی هستند. اسماعیلی و دشتی در روزهای گذشته عمدتا در کلینیک فیزیوتراپی تمرینات مخصوص را زیر نظر تیم پزشکی انجام دادند و برای همین به دیدار مقابل ماشین‌سازی نمی‌رسند. جز این دو بازیکن، سیاوش یزدانی مدافع ملی‌پوش آبی‌پوشان نیز یکی دیگر از آسیب‌دیده‌هایی است که امکان همراهی کردن تیمش در این بازی را ندارد.

Page Generated in 0/0060 sec