printlogo


کد خبر: 214159تاریخ: 1398/9/30 00:00
مدارس شهر تهران و شهرستان‌های جنوب شرق استان به علت آلودگی هوا شنبه و یکشنبه تعطیل است
پایتخت همچنان به رنگ خاکستری

هوای تهران دیروز ناسالم گزارش شد. پیش‌بینی هواشناسی نشانگر آن است که هوای پایتخت امروز نیز در پی ورود انبوه خودروها به داخل شهر، وضعیت بدتری نسبت به روز گذشته داشته باشد. طبق اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا و بر اساس پیش‌بینی‌هایی که شده بود دیروز جمعه ۲۹ آذرماه در بیشتر مناطق پایتخت، کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت که عمدتاً ناشی از پایداری نسبی جو، عدم وزش باد مؤثر و انباشت آلاینده‌ها بود. بنا بر اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا و بنابر پیش‌بینی‌ها امروز شنبه ۳۰ آذر نیز با آغاز تردد خودروها در اولین روز هفته، شاهد افزایش غلظت آلاینده‌ها در بیشتر مناطق پایتخت خواهیم بود. عدم وزش باد مؤثر در طول روز نیز سبب می‌شود پراکندگی آلاینده‌ها محدود شده و کیفیت هوا در مناطق پرتردد در وضعیت نامطلوب باقی بماند. در همین ارتباط محمد تقی‌زاده، معاون عمرانی استاندار تهران در گفت‌وگو با فارس، درباره آلودگی هوای تهران گفت: به دلیل ایستایی هوای شهر و افزایش آلاینده‌های موجود در هوا مدارس تهران و شهرستان‌های ری، پیشوا، قرچک، ورامین و پاکدشت روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل است و امتحانات این 2 روز نیز به هفته بعد موکول می‌شود. همچنین طرح و زوج و فرد از در منازل اجرا می‌شود.
 
* ۷ تصمیم هیأت دولت برای کاهش آلودگی هوای کلانشهرها
عصر روز چهارشنبه هفته گذشته اعضای هیأت وزیران با بررسی وضعیت آلودگی هوای کلانشهرها، مقرر کردند اجرای قانون هوای پاک با جدیت بیشتری پیگیری شود. در این جلسه که به ریاست اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد، هیأت دولت مقرر کرد از ورود خودروهای آلاینده بویژه خودروهای اسقاطی به محدوده کلانشهرها جلوگیری شود. همچنین مقرر شد نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی با سرعت بیشتری انجام شود و نسبت به گازسوز کردن هرچه سریع‌تر خودروهای حمل‌ونقل عمومی با همکاری وزارتخانه‌های نفت و صنعت، معدن و تجارت اقدامات لازم انجام گیرد. بررسی مجدد و تصمیم‌گیری درباره طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی، عدم استفاده صنایع بزرگ حاشیه کلانشهرها از مازوت در زمان وارونگی هوا، عدم فعالیت صنایع آلاینده در فصل وارونگی هوا، انجام هماهنگی‌های لازم توسط وزارت کشور با شهرداری‌های کلانشهرها و پلیس راهور در اسرع وقت برای جلوگیری از ورود خودروهای آلاینده به داخل شهر و استانداردسازی موتورهای خودروها مطابق قانون، از دیگر تصمیمات دولت در این جلسه برای کاهش آلودگی هوای کلانشهرها بود.
 
* بازگرداندن بیش از ۳۵۰۰ کامیون به خارج شهر در هفته گذشته
تلاش پلیس برای کاهش آلودگی هوا با اعلام محدودیت‌های ترافیکی و ممنوعیت ورود کامیون‌ها به داخل شهر اگر چه در کاهش آلودگی هوا موثر است اما به تنهایی کافی نیست. رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در هفته گذشته بیش از ۳ هزار و ۵۱۰ کامیون در ورودهای پایتخت اعمال قانون و به خارج از شهر هدایت شدند. به گزارش مهر، سردار مهماندار در پاسخ به پرسشی درباره فعالیت پلیس برای کاهش آلودگی هوا و اجرای طرح ممنوعیت تردد کامیون‌ها در پایتخت در روزهای آلوده گفت: در هفته گذشته بیش از ۳۵۱۰ دستگاه کامیون را که از راه‌های مختلف وارد شهر شده بودند در این رابطه جریمه کردیم و آنها را به خارج از شهر برگرداندیم. 

Page Generated in 0/0054 sec