printlogo


کد خبر: 214162تاریخ: 1398/9/30 00:00
بهداشت

رئیس سازمان غذا و دارو:
آلودگی شیر خشک امکان ندارد
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: شایعه‌ای درباره آلودگی شیرهای خشک شنیده شده در حالی که آلودگی شیرهای خشک ممکن نیست. به گزارش ایلنا، محمدرضا شانه‌ساز اظهار کرد: آلودگی شیرهای خشک امکان ندارد، زیرا این محصولات زیر نظر مسؤول فنی و افراد دارای صلاحیت و سیستم معتبر پخش می‌شود. وی ادامه داد: با اجرایی و اجباری ‌شدن نظام ردگیری و رهیابی و نهادینه شدن آن در سیستم توزیع محصولات تولیدی، شاهد مواردی مانند تعبیه قرص داخل کیک‌ها نخواهیم بود. وی با بیان اینکه حوزه غذا و دارو شوخی‌بردار نیست، گفت: حتی یک لحظه هم نمی‌توانیم از دشمن غافل شویم و ساختار نظارتی ما در حوزه غذا و دارو و تجهیزات پزشکی باید تقویت شود.
***
افتتاح بزرگ‌ترین شیرخوارگاه کشور و خاورمیانه توسط خیران
بزرگ‌ترین و مجهزترین شیرخوارگاه کشور با حضور جمعی از مقامات کشوری و خیران افتتاح شد.
به گزارش ایلنا، مراسم افتتاح بزرگ‌ترین و مجهزترین شیرخوارگاه کشور با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس سازمان بهزیستی کشور، رئیس مجمع خیران کشور، استاندار تهران و جمعی از خیران برگزار شد. محمدرضا کارگر، سخنگوی مجمع خیران کشور در افتتاح این شیرخوارگاه گفت: سازمان بهزیستی بیش از 5/4 میلیون نفر را تحت پوشش دارد و در عین حال دارای بودجه کمی است. وی تصریح کرد: برای ساخت این مجموعه متخصصانی را به اروپا فرستادیم که ارزیابی‌های خوبی انجام دادند و این شیرخوارگاه بعد از ۴ سال به بار نشست. شیرخوارگاه «شبیر» بزرگ‌ترین و مجهزترین شیرخوارگاه در کشور و خاورمیانه است و امیدواریم در آینده شاهد افتتاح چنین مجموعه‌ای در هر استان باشیم.
***
کاهش میزان مرگ و میر بیماران سرطانی در ایران
مشاور عالی وزیر بهداشت گفت: مطالعات ما نشان می‌دهد در یک دهه گذشته میزان مرگ و میر بیماران مبتلا به سرطان در ایران کاهش یافته است. به گزارش فارس، محمداسماعیل اکبری در حاشیه برگزاری کنگره سالانه انجمن رادیوتراپی انکولوژی ایران بیان داشت: درمان سرطان در ایران در شرایط بسیار مطلوب و باکیفیتی انجام می‌شود و قابل مقایسه با دنیا هستیم. اکبری با عنوان این مطلب که در بعضی سرطان‌ها پیشرفت‌های درمانی خوبی انجام شده است، ادامه داد: در بعضی از سرطان‌ها هم نیاز داریم کار بیشتری انجام شود. وی درباره اینکه رویکرد دنیا در زمینه درمان سرطان‌ها به چه سمت و سویی پیش رفته است، افزود: اختلاف ما با دنیا فقط در دیر مراجعه کردن مردم برای درمان است.

Page Generated in 0/0060 sec