printlogo


کد خبر: 214173تاریخ: 1398/9/30 00:00
اخبار

مسؤول خواب برنامه دشمن را نمی‌فهمد
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه امروز دنیای استکبار، برای کشورهای اسلامی و ایران برنامه‌ها چیده‌ است، اظهار داشت: آنها اتاق فکر دارند که با اقتصاد کشور، فرهنگ جوانان و سیاست ما چه کنند و می‌گویند چگونه ملت را به زانو در بیاوریم. آیت‌الله امامی‌کاشانی ادامه داد: ما در برابر این برنامه‌ریزی دشمن، چه می‌کنیم؟ ما خواب هستیم یا بیدار؟ آدمی که خواب است، دنیا را نمی‌بیند و برنامه‌های دشمن را نمی‌فهمد. آدمی که خواب است، بلند نمی‌شود راه بیفتد. زمان، زمانی است که باید بیدار بود. مسؤولان باید بیدار باشند. مدیران در هر پایه‌ای باید بیدار باشند. چگونه باید نظارت کرد؟ چگونه تولید و صادر کرد، چگونه جلوی واردات و قاچاق را گرفت؛ همه اینها نیاز به بیداری و برنامه‌ریزی دارد. اینکه رهبر معظم انقلاب، کرارا تأکید می‌کنند روی پای خودتان بایستید و فرض کنید تحریم‌ها پابرجا خواهد بود، باید مورد توجه مسؤولان قرار گیرد.
***
سرلشکر سلامی:
مقاومت ساده‌ترین مسیر برای رسیدن به نتیجه است
فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه ما نباید در مسیر مشکلات بمانیم و باید قادر به حل مشکلات خودمان باشیم، تاکید کرد: تحریم برای ناتوان کردن ما در حل مشکلات‌مان است و اگر نتوانیم مشکلات را حل کنیم باید به دشمن متمایل شویم. سرلشکر حسین سلامی  اظهار داشت: در دنیای امروز یا باید قدرتمند و خود اتکا بود یا باید وابسته و ذلیل بود و راه سومی وجود ندارد. برای به دست آوردن استقلال کامل هیچ چیز جز قوی شدن راهگشا نیست و قدرت امروز در علم و فناوری نهفته است. فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ما مسیر استقلال و ایستادگی را انتخاب کردیم، گفت: برخی فکر می‌کنند اگر ما با دشمن تعامل کنیم و در مقابل او کرنش کنیم راحت‌تر به نتیجه می‌رسیم، در حالی که این سخت‌ترین راهی است که یک ملت می‌تواند انتخاب کند. اما ساده‌ترین مسیر مقاومت است زیرا مسیر مقاومت مسیر نزول برکات الهی است. ضمن اینکه در مسیر تعامل با دشمن ما بخشی از قدرت‌مان را از دست می‌دهیم و به دیگران متکی می‌شویم. اگر یک جامعه گرفتار در اراده دیگران باشد ذلیل و وابسته است و تحرکات فیزیکی آن در اختیار دیگران است و ما نمی‌خواهیم چنین جامعه‌ای داشته باشیم. 
***
قالیباف:
اتفاقات آبان‌ماه در بستر ناکارآمدی دولت شکل گرفت
محمدباقر قالیباف با تاکید بر اینکه اتفاقات آبان‌ماه، در بستر ناکارآمدی دولت شکل گرفته بود، تصریح کرد: برخی تلاش داشتند در چنین شرایطی پیوند بین امام و امت و مردم و نظام را از بین ببرند. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تحرک خوبی که امروز در قوه‌قضائیه شکل گرفته است، تصریح کرد: امروز متاسفانه ضعف عملکرد در حوزه مجلس و دولت به حساب نظام و ناکارآمدی دین در حوزه اجتماعی گذاشته می‌شود تا مردم را از انقلاب اسلامی جدا کنند. وی با طرح این پرسش که وظیفه ما در این شرایط چیست، گفت: بدون شک ما نیازمند یک‌ خیزش ملی و مردمی برای نجات کشور از بی‌عملی و اجرای تصمیمات غلط به روش‌های غلط هستیم. قالیباف تاکید کرد: ما باید یک دولت نشسته و خسته را وادار به کار کنیم، چرا که دولت مکلف به خدمت در برابر مردم است.
***
پمپئو تفکرات جهنمی‌اش را به دیپلماسی آورده است
سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تازه‌ترین اظهارات وزیر خارجه آمریکا اظهار داشت: پمپئو که از ریاست یک سازمان جهنمی، فریبکار، برانداز و شکنجه‌گر به وزارت خارجه آمریکا آمده و تفکرات جهنمی خود را به میدان دیپلماسی به ‌عنوان یک حوزه متمدنانه منتقل کرده است در حد و اندازه هیچ وزیر خارجه‌ای در جهان نبوده و جایگاهی در این حوزه ندارد. سیدعباس موسوی افزود: وزرای خارجه معمولا منادی صلح، آشتی، گفت‌وگو و احترام هستند درحالی‌که آقای پمپئو بلندگوی قلدری، فریبکاری، تحقیر و توهین با زبان خشم، پرخاشگری، جهل و افراط است. به گزارش «وطن امروز»، وزیر خارجه آمریکا پنجشنبه گذشته در اظهاراتی با حمایت از ایجاد ناآرامی‌ها در ایران، جمهوری اسلامی را به نقض حقوق بشر متهم کرد. 
***
رویترز: 
مکانیسم ماشه ماه آینده فعال می‌شود
رویترز به نقل از «برخی دیپلمات‌های اروپایی» مدعی شد طرف‌های اروپایی احتمالا ماه آتی میلادی مکانیسم ماشه در ارتباط با برجام را فعال می‌کنند. به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، دیپلمات‌های اروپایی که نامی از آنها برده نشده، گفته‌اند شرکای اروپایی توافق هسته‌ای، احتمالا روند فعال‌سازی مکانیسم ماشه را در ماه ژانویه برای «مجبور کردن تهران» به بازگشتن از اقداماتش، آغاز خواهند کرد «اما برای بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل که موجب از بین رفتن توافق خواهد شد، عجله نخواهند کرد». یک منبع دیپلماتیک اروپایی گفته است: آغاز این روند [فعال‌سازی مکانیسم ماشه]، با هدف حل کردن مسائل دردسرساز و حفظ توافق برجام است و تحریم‌های سازمان ملل به دنبال این اقدام به‌طور خود به خود فعال نخواهد شد. اگر تصمیم بگیریم این کار را بکنیم (اعمال دوباره تحریم‌های سازمان ملل) به معنای تصمیم برای زدن میخ آخر به تابوت خواهد بود.

Page Generated in 0/0057 sec