printlogo


کد خبر: 214210تاریخ: 1398/10/1 00:00
اخبار

تشکیل کارگروه بررسی وضعیت آسیب‌دیدگان حوادث آبان‌ ‌ماه
استاندار تهران با اعلام تشکیل کارگروهی برای سرکشی به وضعیت آسیب‌دیدگان حوادث اخیر، تاکید کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور مبنی بر تکلیف نسبت به رسیدگی به وضعیت کسانی که در جریان حوادث آبان‌ماه  مسائلی برای آنها پیش آمده؛ افرادی که بعضا  شاید هیچ قصد و نیتی نداشتند و در این جریانات خسارات مالی و جانی دیده‌اند، باید یک کارگروه مشخص شده متشکل از استاندار، معاون امنیتی، رئیس دادگستری استان و رئیس اطلاعات استان تشکیل شود که خسارات مالی و جانی این افراد را مورد بررسی قرار دهند. انوشیروان محسنی‌بندپی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: اگر در مناطقی مجروحی وجود دارد باید حتماً از این عزیزان سرکشی به عمل آید که مسائل درمان این افراد برطرف شود. وی افزود: اگر به کسانی لازم است دیه پرداخت شود حتما این کار را انجام می‌دهیم؛ آن کسانی که در حوادث اخیر بیگناه کشته شدند نیز باید شهید قلمداد شوند.
***
اعلام سازوکار برگزاری راهپیمایی و تجمع قانونی
مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت: شوراهای تامین محل‌هایی را برای برگزاری تجمع یا راهپیمایی تعیین می‌کنند البته الزامی نیست که راهپیمایی‌ها و تجمعات فقط در این محل‌های از پیش تعیین‌شده برگزار شود. به گزارش ایسنا، حمید ملانوری درباره تعیین محل‌هایی برای برگزاری راهپیمایی یا تجمع‌های قانونی اظهار کرد: به استناد ماده 13 قانون فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی، احزاب و گروه‌های سیاسی و صنفی می‌توانند از کمیسیون ماده 10 احزاب تقاضای برگزاری راهپیمایی یا تجمع کنند. ماده 11 آیین‌نامه اجرایی این قانون که به تصویب هیات وزیران نیز رسیده است، اعلام می‌دارد نیروی انتظامی مسؤول امنیت راهپیمایی‌ها یا تجمعات قانونی است. وی همچنین اظهار کرد: اگر تجمع در محل مسقف مثل سالن یا مسجد برگزار شود، نیازی به دریافت مجوز ندارد ولی احزاب باید زمان و جزئیات برنامه خود را به فرمانداری محل اعلام کرده و مسؤولیت برگزاری تجمع را بپذیرند. تجمع در محل باز حتما به مجوز کمیسیون ماده 10 نیاز دارد.
***
رفع مشکل تحریم خودرو در آینده نزدیک
معاون امور صنعتی و تحقیقاتی وزارت دفاع گفت: در آینده نزدیک مشکل تحریم خودرو به‌کمک توانمندی‌های بخش دفاع به‌طور اساسی رفع خواهد شد. رضا مظفری‌نیا در مصاحبه با رادیو گفت: هم‌اکنون ساخت حدود 53 قطعه از قطعات خودرو که داخل کشور ساخته نمی‌شد از سوی وزارت دفاع آغاز شده است. وی همچنین با تأکید بر اینکه قطعات مزبور طی سال‌های متمادی با ارزبری بالا از کشورهایی مانند چین وارد ایران شده است، اظهار داشت: هم‌اکنون 20 قطعه از حدود 50 قطعه مدنظر ساخته و به خودروسازان تحویل شده است. مظفری‌نیا در ادامه با اعلام این خبر که ساخت نمونه مهندسی تعدادی از قطعات هم در مراحل پایانی قرار دارد به آغاز ساخت تعداد محدود دیگری از این قطعات اشاره کرد. وی با تصریح اینکه وزارت دفاع به‌لحاظ بهره‌مندی از متخصصان و زیرساخت‌های آزمایشگاهی و صنعتی توان ساخت تمام 53 قطعه مزبور را داراست، خاطرنشان کرد: اگر چه ساخت بخشی از این قطعات به زمان نیاز دارد اما در آینده‌ای نزدیک مشکل تحریم خودرو به‌کمک توانمندی‌های بخش دفاع به‌طور اساسی رفع خواهد شد.
***
ادعاهای تکراری ترکی فیصل علیه ایران
رئیس پیشین سازمان اطلاعات عربستان در گفت‌وگو با بخش عربی شبکه آرتی، درباره روابط تهران و ریاض و ادعای دخالت ایران در امور داخلی کشورهای منطقه و اینکه شخصیت‌های عربی می‌گویند به خاطر جبر جغرافیایی ما مجبور به همزیستی با ایران به عنوان یکی از کشورهای منطقه هستیم، گفت: همزیستی با ایران پابرجاست اما آیا این همزیستی به سود کسی است؟ به نظرم  به سود هیچ‌کس نیست! ترکی فیصل در ادامه با متهم کردن ایران به دخالت در امور داخلی کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و منطقه از جمله سوریه، عراق، لبنان، فلسطین، افغانستان و یمن مدعی شد: ایران به حوثی‌های یمن موشک بالستیک می‌دهد تا شهروندان عربستان را مورد هدف قرار دهند. علاوه بر این ایران اخیرا میدان‌های نفتی عربستان را به طور مستقیم مورد  هدف قرار داد پس چگونه می‌توان با چنین نظامی همزیستی کرد. ادعای دست داشتن ایران در حمله به میدان‌های نفتی عربستان در حالی مطرح می‌شود که انصارالله یمن مسؤولیت حملات موشکی به این تاسیسات نفتی را برعهده گرفته و ایران دخالت داشتن در این حمله را شدیدا تکذیب کرده است. 
***
امروز، سفر وزیر خارجه هند به ایران
وزارت خارجه هند روز گذشته در اطلاعیه‌ای اعلام کرد «سوبراه‌ مانیام جایشنکار» وزیر خارجه این کشور قرار است از روز یکشنبه طی سفری 2 روزه و برای شرکت در نوزدهمین نشست کمیسیون مشترک که به سرپرستی محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران برگزار خواهد شد، به تهران سفر کند. انتظار می‌رود وزیر خارجه هند در جریان این سفر با رئیس‌جمهوری ایران نیز گفت‌وگو کند. سفر جایشنکار به تهران در حالی انجام می‌شود که یک منبع آگاه در وزارت خارجه آمریکا گفته است واشنگتن با اعطای یک معافیت محدود دهلی را از تحریم‌های مربوط به پروژه توسعه بندر چابهار در ایران مستثنا کرده است، چرا که این منطقه برای انتقال کالاهای بشردوستانه به افغانستان اهمیت بسیار زیادی دارد.

Page Generated in 0/0050 sec