printlogo


کد خبر: 214216تاریخ: 1398/10/1 00:00
70 گروه جهادی در حال کمک‌رسانی به مردم سیل‌زده هستند
جهادی‌ها در سرزمین جهاد

گروه اجتماعی: جانشین فرمانده کل سپاه و نماینده ولی‌فقیه در سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان از مناطق سیل‌زده خوزستان بازدید کردند.  از نخستین روزهای سیل فروردین‌ماه 98 در استان خوزستان نیروهای قرارگاه جهادی شهدای مدافع حرم جنوب استان خوزستان با فرماندهی حاج محسن فلاطون در روستاهای سیل‌زده بامدژ خوزستان حضور یافتند و همچنان در حال خدمات جهادی هستند.
 
* موکب‌های اربعین به یاری مردم در مناطق آب‌گرفته بشتابند
نماینده ولی‌فقیه در سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان هم در جریان بازدید از مناطق سیل‌زده با اشاره به وضعیت فعلی آبگرفتگی در برخی مناطق گفت: موکب‌های اربعین در مناطق مختلف آب‌گرفته برپا شوند.
حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا رستگار در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: با وجود خدمت‌رسانی‌هایی که انجام شده بود مقادیر زیادی آب در خانه‌های مردم وجود داشت که با همت سپاه و بسیج شرایط نسبت به قبل بهتر شده اما مساله‌ای که در حال حاضر وجود دارد بحث غذای گرمی است که در حسینیه‌ها توزیع می‌شود که اگر به ادامه دادن این جریان کمک شود، بسیار خوب است. وی با اشاره به اهمیت برطرف کردن فوری مشکلات ناشی از جاری شدن آب‌های سطحی افزود: پیشنهاد ما برای برطرف کردن برخی مشکلات موجود برپایی موکب‌های اربعین در محله‌های مختلف اهواز و خدمت‌رسانی آنها به مردم است. در بعضی از خانه‌ها آب و در برخی دیگر فاضلاب جمع شده بود که وضعیت بدی بود اما مردم صبور بودند. نماینده ولی‌فقیه در سپاه خوزستان تأکید کرد: تمهیداتی از طرف مقام معظم رهبری تدارک دیده شد که آلام مردم کمتر شود تا شاهد چنین وضعیتی در کلانشهر اهواز نباشیم، البته کارهایی هم انجام شد اما آنگونه که شایسته و بایسته است روی آنها تمرکز نشده است.
رستگار افزود: در بحث آب‌های زیرزمینی و آب‌های سطحی که تمهیدات آن  با سازمان آب و فاضلاب و شهرداری است این دو ارگان باید دست به دست هم بدهند تا این معضل تکرار نشود، هرچند نباید از این واقعیت غفلت کنیم که بارش 80 میلیمتر  باران در 3 ساعت غافلگیرکننده است اما نباید شهر را فلج کند و باعث تعطیلی مدارس و ادارات شود. این موضوع نیاز به همت جهادی دارد. وی تصریح کرد: تلاش‌های فراوانی از سوی سپاه، نماینده ولی‌فقیه در سپاه، حوزه‌های علمیه و نماینده ولی فقیه در استان انجام شد تا آلام مردم کمتر شود.
 
* 70 گروه جهادی در حال کمک‌رسانی به سیل‌زده‌‌ها
 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی(ع) اهواز گفت: ۷۰ گروه جهادی در حال خدمت‌رسانی به مردم گرفتار در آب هستند. عادل ساری در گفت‌وگو با تسنیم در ارتباط با آخرین وضعیت آبگرفتگی معابر اهواز و کارون اظهار داشت: پس از وقوع بارش اخیر مناطق آخر آسفالت و باغ شیخ اهواز بیشترین آبگرفتگی را داشتند. وی افزود: در بازدیدی که از این مناطق داشتیم با توجه به سطح کم و شیب آنها نسبت به سایر مناطق شاهد آبگرفتگی شدید هم در معابر و هم در منازل بودیم و بیشترین حجم آبی که وجود داشت فاضلاب بود که به خاطر آن مردم بشدت اذیت شدند. فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی(ع) اهواز بیان کرد: نزدیک به 70 گروه جهادی در فراخوانی در حال خدمت‌رسانی هستند، حوزه‌های مقاومت بسیج نیز از هیچ نیرویی جهت کمک به مردم دریغ نکردند. وی ادامه داد: با توجه به حجم آبگرفتگی که در خیابان‌ها وجود دارد با استفاده از ماشین‌های شاسی‌بلند به کمک مردم رفتیم، خیابان‌ها و خانه‌های مردم را شستیم و وسایلی را که نیاز به جابه‌جایی داشتند جابه‌جا کردیم. ساری تصریح کرد: بسته‌های غذایی خشکبار جهت تغذیه مردمی که دچار بحران شدند نیز بین آنها توزیع شد. علاوه بر این، پایگاه‌های جهادی مقاومت مساجد پخت و پز غذای گرم را بر عهده گرفتند و روزانه نزدیک 600 پرس غذا میان اهالی مناطق آب گرفته پخش می‌شود.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی(ع) اهواز تاکید کرد: ما حضور در کنار مردم و خدمت به مردم را وظیفه  خود می‌دانیم و هر جا مشکلی وجود داشته باشد بسیج جهت فعالیت و خدمت به مردم آنجا حاضر می‌شود.
 
* نوبخت 5 روز بعد از آبگرفتگی به خوزستان رفت
5 روز بعد از آغاز مشکلات اهوازی‌ها مدیران ارشد دولتی تصمیم گرفتند به خوزستان سفر کنند. محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه دیروز به این استان سفر کرد و از نزدیک در جریان مشکلات مردم قرار گرفت. غیر از اهواز برخی دیگر از شهرهای استان خوزستان مانند آبادان و خرمشهر نیز از معضل آبگرفتگی رنج می‌برند. این مشکل بعد از بارش‌های ابتدای سال هویدا شده و با کوچک‌ترین بارش بسیاری از مناطق اهواز و برخی شهرهای جنوبی این استان دچار سیل و آبگرفتگی می‌شوند. 
غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان دیروز در جریان سفر به آبادان و بازدید از منطقه کوی ولیعصر این شهر در جمع خبرنگاران گفت: متوسط بارش یک سال آبی آبادان حدود ۱۸۰ تا ۲۰۰ میلیمتر است که روز دوشنبه هفته گذشته (روز بارندگی) ما طی 2 ساعت و نیم تا 3 ساعت شاهد 5/112 میلیمتر بارندگی در این شهر بودیم و این یعنی ۶۰ درصد متوسط بارندگی یک سال این شهر که این رقم قابل ملاحظه بود. استاندار خوزستان تصریح کرد: تمام دستگاه‌ها برای کمک به رفع آبگرفتگی در این مناطق بسیج شدند، ما ماهشهر را معین آبادان قرار دادیم و اعلام کردیم دستگاه‌های لازم را به اینجا بفرستند. آبفای استان را معین آبادان قرار دادیم و مدیرعامل این سازمان 2 شبانه‌روز اینجا در کنار فرماندار و سایر مسؤولان مستقر بود و توانستند پس از 3 روز در اکثر مناطق آبادان آب را تخلیه و شرایط نسبتاً مناسبی را ایجاد کنند. در منطقه کوی ولیعصر آب از منازل شهروندان خارج شده اما در معابر هنوز آب هست و مشکلاتی را در هنگام تردد ایجاد کرده است. دستور دادیم تا ماهشهر امکانات بیشتری را به اینجا بفرستد و مسؤولان آبادان هم امکانات بیشتری را بسیج کنند تا آب‌ها سریع‌تر از معابر جمع‌آوری شود. 
***
[سپاه و بسیج با تمام توان در خدمت مردم گرفتار در آب]
فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان گفت: در آبگرفتگی اخیر، سپاه و بسیج با تمام ظرفیت برای خدمات‌رسانی به مردم حاضر شدند. سردار حسن شاهوارپور درباره آخرین وضعیت امدادرسانی در مناطق گرفتار در آب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به دلیل بارش بسیار سنگینی که در برخی نقاط استان رخ داد، متاسفانه شاهد حجم زیادی از آبگرفتگی بودیم که یکی از بحرانی‌ترین نقاط از این لحاظ، شهرستان کارون یا کوت‌عبدالله بود که بخش زیادی از آن دچار آبگرفتگی شد. وی افزود: در اهواز نیز خیابان زند و اطراف آن، کمپلو، کوی علوی، باهنر، شهرک دانشگاه و بسیاری از مناطق دیگر شهر دچار آبگرفتگی شدند. فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان گفت: در این راستا سپاه و بسیج با تمام توان و امکانات از جمله حضور بسیجیان برای نجات مردم و کمک به تخلیه خانه‌ها کمک کردند. وی افزود: در بحث طبخ و توزیع غذا و استفاده از ظرفیت خیرین و همچنین توزیع آب آشامیدنی نیز اقدامات موثری انجام شد. شاهوارپور گفت: پمپ‌هایی را که در اختیار داشتیم نیز به کار گرفتیم تا در کنار دیگر دستگاه‌های اجرایی کار تخلیه آب را تسریع بخشیم. وی ادامه داد: مناطق زیادی از آب تخلیه شد و به نظر می‌رسد تا ۴۸ ساعت آینده با امکاناتی که به کار گرفته شده، مشکل کاملا برطرف شود. شاهوارپور عنوان کرد: درباره خساراتی که به مردم وارد شده نیز لازم است علاوه بر کمک‌هایی که گروه‌های جهادی انجام می‌دهند، تسهیلاتی از سوی دولت اختصاص پیدا کند تا مشکلات مردم کمتر شود.

Page Generated in 0/0075 sec