printlogo


کد خبر: 214412تاریخ: 1398/10/5 00:00
رئیس‌جمهور در جلسه هیأت دولت:
مردم خود را برای انتخابات آماده کنند

رئیس‌جمهور گفت: هیچ راهی برای دشمنان و مخالفان ملت ایران جز تسلیم در برابر اراده ملت وجود ندارد و این را با همه وجود لمس می‌کنیم.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حسن روحانی دیروز چهارشنبه در جلسه هیأت دولت اظهار داشت: مشکلاتی که امروز ملت بزرگ ایران با آن مواجه است، دیگران هم کم و بیش با آن مواجه هستند. روحانی ادامه داد: اگر امروز کشورهای 1+5 نسبت به عمل به همه تعهدات خود اراده داشته باشند و بخواهند اشتباهات گذشته را جبران کنند، آماده گفت‌وگو هستیم و اینطور نیست که بخواهیم بگوییم راه بازگشت وجود ندارد. این موضوع را در سفر ژاپن به‌طور واضح بیان کردیم و در این راستا نیز پیشنهاداتی هم از سوی ژاپن و هم از سوی ما ارائه شد که آنها را دنبال می‌کنیم. روحانی اظهار داشت: وقتی ملتی بزرگ در برابر فشارها ایستاده و به‌رغم سختی‌ها و مشکلات ایستادگی می‌کند، موفق خواهد شد. رئیس‌جمهور تأکید کرد: آمار ۹ ماهه کشور در تراز تجاری خارجی مثبت است و این به معنای آن است که صادرات و واردات غیرنفتی کشور متعادل بوده و حتی در برخی زمینه‌ها صادرات بیشتر بوده و امروز تراز تجاری ما مثبت است و این به معنای تلاش و کوشش همگان است. وی افزود: امروز با کشورهای مختلف شیوه‌های جدیدی را برای تجارت یافته‌ایم و با کشورهایی نظیر هند، مالزی، ترکیه، چین و روسیه گام‌های جدیدی را در تجارت برداشته‌ایم. روحانی ادامه داد: درست است که مردم ما از لحاظ معیشتی دچار مشکلاتی شده‌اند اما نسبت به آنچه دشمنان شایع می‌کنند که ایران دچار مشکل شده است، اینطور نیست که دولت نتواند کشور را اداره کند و نتواند آنچه را مورد نیاز و ضرورت مردم است تأمین کند. روحانی با اشاره به اینکه شرایط کشور در زمینه منابع درآمدی، مصارف، مخارج و تأمین بودجه عمرانی نسبت به سال گذشته بهتر است، گفت: می‌توانیم سال آینده هم شرایط بهتری را داشته باشیم. رئیس‌جمهور اظهار داشت: با تلاش و کوشش عادی ممکن است برخی ارقامی که در بودجه آمده، مقداری درشت‌ جلوه کند اما حتماً با کوشش و تلاش بیشتر امکان دستیابی به آن وجود دارد و این وابسته به تلاش همه‌جانبه است و همه باید فعالیت کنیم تا به نقطه مطلوب برسیم.
رئیس‌جمهور ضمن ابراز امیدواری از اینکه با تلاش مسؤولان، رضایت مردم بیشتر از گذشته شود، به انتخابات پیش روی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: مردم باید خود را برای برگزاری انتخاباتی پرشور و حضور پای صندوق آرا آماده کنند.
روحانی افزود: اگر گله و شکایتی داریم، آن را بیان کنیم اما اجازه ندهیم این موضوع مانع حضور مردم پای صندوق آرا شود؛ ممکن است فرد مورد نظر ما کاندیدا باشد اما به هر دلیلی حضور ندارد، این نباید موجب مأیوس شدن شود، می‌توانیم نفر بعدی را که فکر می‌کنیم می‌تواند خوب کار کند، انتخاب کنیم. رئیس‌جمهور اظهار امیدواری کرد ملت ایران بار دیگر انتخابات پرشوری را رقم بزند و یک پیروزی و موفقیت بزرگ دیگر برای ملت ایران به ارمغان بیاید.

Page Generated in 0/0270 sec