printlogo


کد خبر: 214661تاریخ: 1398/10/11 00:00
اخبار

احتمال بازگشت آصفی به بدنه مدیریتی آبی ها
عضو سابق هیات‌مدیره استقلال و هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال یکی از گزینه‌های بازگشت به بدنه مدیریتی استقلال است. وزارت ورزش روی تغییرات گسترده در هیات‌مدیره استقلال به جمع‌بندی رسیده و به احتمال فراوان بزودی نفرات جدیدی به بدنه مدیریتی این باشگاه اضافه می‌شوند. در این بین وزارت روی گزینه‌های با سابقه مدیریتی روشن به جمع‌بندی رسیده و قرار است به جای میرشاد ماجدی، کامران منزوی و امیرحسین فتحی نفرات جدیدی را انتخاب کند. یکی از نفرات مدنظر وزارت ورزش برای حضور در هیات‌مدیره استقلال حمیدرضا آصفی است. وی سابقه حضور در هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال و هیات‌مدیره باشگاه استقلال را دارد. البته وی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران و سفیر ایران در فرانسه و امارات نیز بوده است. فارس درباره شایعه حضور آصفی در هیات‌مدیره باشگاه استقلال با وی تماس گرفت که آصفی پاسخ داد:‌ ترجیح می‌دهم تا چیزی قطعی نشده است در این زمینه صحبتی انجام ندهم.
***
تاج رئیس کمیته فوتسال آسیا می‌ماند؟
با استعفای تاج از ریاست فدراسیون فوتبال این نگرانی ایجاد شده که آیا کرسی مهم ریاست کمیته فوتسال آسیا از دست می‌رود یا نه؟ مهدی تاج جدا از ریاست فدراسیون فوتبال که از علی کفاشیان گرفت، ریاست کمیته فوتسال آسیا نیز از کفاشیان به او رسید تا یکی از کرسی‌های مهم AFC در اختیار ایران باشد. تاج به عنوان نایب‌رئیس منطقه مرکزی آسیا و رئیس کمیته فوتسال AFC اثرگذاری خوبی در حوزه فوتسال داشت با این حال استعفای او از ریاست فدراسیون فوتبال وضعیت پست آسیایی او را هم مبهم کرده است. به نظر می‌رسد همچون رفتن علی کفاشیان از فوتسال، تاج نیز تا زمان مشخص شدن رئیس بعدی و انتخابات کمیته فوتسال آسیا این پست را در اختیار داشته باشد تا این کرسی مهم آسیایی از ایران نرفته و در سال‌های بعد به جانشین او در فدراسیون فوتبال برسد. مهدی تاج حدود 3 سال و نیم رئیس فدراسیون فوتبال بود اما اخیرا در پی بروز عارضه قلبی از ریاست آن استعفا کرد.
***
تقدیر کمیته ملی المپیک از ٢٩ ورزشکار مسافر توکیو
کمیته ملی المپیک با برگزاری مراسمی از ٢٩ ورزشکار صاحب سهمیه برای بازی‌های المپیک ٢٠٢٠ توکیو تقدیر کرد. به گزارش مهر، سی‌ودومین دوره بازی‌های المپیک مردادماه سال آینده در توکیو برگزار می‌شود. برای حضور در این بازی‌ها تاکنون ٢٩ ورزشکار از رشته‌های بسکتبال، کشتی فرنگی و آزاد، تیراندازی، تیروکمان، دوومیدانی و دوچرخه‌سواری کسب سهمیه کرده‌اند. کمیته ملی المپیک روز سه‌شنبه با برگزاری مراسمی از این ورزشکاران تقدیر کرد. کیکاوس سعیدی، دبیرکل کمیته ملی المپیک همراه با نصرالله سجادی و پیمان فخری سرپرست و معاون کاروان ایران و طاهره طاهریان نایب‌رئیس کمیته ملی المپیک در این مراسم حضور داشتند. در جریان این مراسم کیکاوس سعیدی گفت: برنامه امروز برای قدردانی از زحمات قهرمانانی است که سهمیه المپیک گرفتند. روند کسب سهمیه المپیک متفاوت از دوره قبل و سخت‌تر شده است. امیدوارم نسبت به المپیک ریو که ۶۳ سهمیه گرفتیم، این دوره شاهد افزایش چشمگیری در تعداد سهمیه‌ها باشیم.
***
ماجرای منصرف شدن ملی‌پوش قایقرانی از تغییر تابعیت
ملی‌پوش قایقرانی ایران گفت: 5 ماه در تیم‌ ملی قایقرانی آذربایجان بودم اما افشین فرزام تشویقم کرد که برگردم. به گزارش ایسنا، بهمن نصیری، ملی‌پوش قایقرانی ایران درباره تصمیمش برای مهاجرت گفت: بعد از بازی‌های آسیایی جاکارتا به دلیل مشکلاتی که در قایقرانی وجود داشت راهی کشور آذربایجان شدم و به تیم ‌ملی این کشور پیوستم. 5 ماه هم در تیم‌ ملی آذربایجان بودم و ورزشکار این کشور شدم و تمرین کردم. وی در ادامه افزود: شرایطم خوب بود و پول خوبی می‌گرفتم. آنجا از نظر مالی واقعا شرایط خوبی داشت و وضعیتم مناسب بود. موضوع این بود که به دلیل اینکه برای تغییر تابعیت 2 سال نمی‌توانستم مسابقه بدهم و از طرفی ذهنم درگیر بود و دلم می‌خواست برای کشورم مسابقه بدهم تصمیم گرفتم برگردم. دارنده مدال طلای قهرمانی آسیا افزود: در آن مدت با آقای فرزام که مربی تیم ‌ملی ایران شده بود در تماس بودم و او من را تشویق کرد که بازگردم. آن زمان که تصمیم گرفتم بروم مشکلاتی در قایقرانی وجود داشت اما پس از تغییرات با آقای فرزام صحبت کردم و تصمیم گرفتم به ایران بازگردم و برای کشور خودم پارو بزنم.

Page Generated in 0/0051 sec