printlogo


کد خبر: 214706تاریخ: 1398/10/12 00:00
تا آخرین ساعات شب گذشته استراماچونی پاسخ باشگاه استقلال را برای بازگشت نداد
خداحافظی از رم

از همان روزی که استراماچونی هر 4 چمدانش را بست و ساعت 4 بامداد 18 آذر تهران را به مقصد رم ترک کرد، مشخص بود باشگاه استقلال برای بازگرداندن او کار بسیار سختی را پیش رو دارد. مشکل او در ابتدا مالی و انتقال وجه  قراردادش به صورت قانونی عنوان شد که بعد از تلاش بسیار زیاد چند نهاد حکومتی این مبلغ به حساب او نشست اما باز هم خبری از استراماچونی نشد. آخرین دورخیز استقلال برای متقاعد کردن مربی ایتالیایی فرستادن چند نفر به دوحه برای مذاکرات نهایی بود؛ اتفاقی که ابتدای همین هفته رخ داد. اسماعیل خلیل‌زاده به عنوان رئیس هیأت‌مدیره و سرپرست پست مدیرعاملی، رحمان رضایی به عنوان بازیکنی که پیش از این با مدیربرنامه‌های استراماچونی ارتباط داشته است و همچنین علی خطیر، معاون سابق باشگاه به همراه یک وکیل سوییسی به این نشست رفتند و در کمال تعجب عوض یک روز، شاهد طولانی شدن آن به مدت 4 شبانه‌روز بودیم. آنهایی که باید پیام طولانی شدن این مذاکرات را می‌گرفتند، همان روز نخست متوجه شدند اگر قرار به بازگشت بود، استراماچونی این همه بی‌جهت وقت تلف نمی‌کرد. اگر چه مسؤولان مذاکره‌کننده در طول این چند روز سعی کردند همه خواسته‌های استراماچونی را برآورده کنند اما او هر بار اعلام کرد 24 ساعت بعد جواب می‌دهم. روز گذشته آخرین فرصت پاسخش بود که تا ارسال روزنامه به چاپخانه، خبری از اعلام رسمی بازگشتش نشد و این یعنی دیگر بازگشتی در کار نخواهد بود. مگر اینکه معجزه‌آسا در آخرین دقایق شب گذشته، از ایتالیا خبر توافق به باشگاه استقلال مخابره شده باشد. آنچه ما دیشب تا آخرین لحظات خبر داشتیم اتمام همکاری استراماچونی با استقلال بود و باید احتمالا منتظر حضور گزینه‌هایی دیگر و باز هم ایتالیایی مثل چیرو فرارا یا والتر زنگا در ایران به جای او باشیم. 
 
* در مذاکرات چه گذشت؟
شامگاه چهارشنبه از طرف وزارت ورزش به رحمان رضایی مأموریت داده شد درباره مذاکرات با خبرگزاری برنا مصاحبه‌ای را انجام دهد. مهم‌ترین حرف بازیکن سابق تیم ملی فوتبال کشورمان هم این بود: مهلتی که وکیل و مدیر برنامه‌های استراماچونی از ما خواسته بودند آخر امشب (چهارشنبه‌شب) به پایان می‌رسد و ما همچنان منتظر پاسخ آقای استراماچونی هستیم. رحمان رضایی درباره چند روز مذاکره، اینچنین گفت: خلیل‌زاده همه درخواست‌های وکیل آقای استراماچونی را بدون کم و کاست پذیرفت و ماحصل آن یک توافق 9 بندی بود که مورد تأیید ما و وکیل آقای استراماچونی قرار گرفت. این توافق برای مدیر برنامه‌های آقای استراماچونی هم ارسال شد و او هم آن را تأیید کرد و سپس برای گرفتن پاسخ نهایی برای شخص استراماچونی ارسال شد. وکیل آقای استراماچونی با ابراز رضایت از این توافق اعلام کرد تا ساعت 18 روز دوشنبه پاسخ نهایی اعلام می‌شود اما روز دوشنبه مدیر برنامه‌های آقای استراماچونی 24 ساعت دیگر از ما فرصت خواست. مجددا ساعت 19 روز سه‌شنبه مدیر برنامه‌های آقای استراماچونی امروز (دیروز چهارشنبه) را هم فرصت خواست تا جواب نهایی را اعلام کند. رحمان رضایی با بیان اینکه تا این لحظه پاسخی از طرف آقای استراماچونی به باشگاه استقلال نرسیده، ادامه داد: ساعت 15 امروز(دیروز) ایمیل نهایی را برای آقای استراماچونی ارسال کردیم که در آن تأکید شده تا ساعت 24 امشب (چهارشنبه شب) پاسخ نهایی را به ما اعلام کند و در صورتی که پاسخی دریافت نشد، این اقدام را به مثابه عدم تمایل آقای استراماچونی در نظر بگیریم و سرمربی جدید باشگاه را هیأت‌مدیره انتخاب کند.
 
* استقلال رکورد بلاتکلیفی را شکست
شاید روزی که آندره‌آ استراماچونی پیش از بازی تیمش مقابل پیکان حاضر به تمرین دادن آبی‌پوشان نشد و با پیراهن شخصی در تمرین حضور پیدا کرد، کمتر کسی فکرش را می‌کرد کار او با استقلال به جاهای باریک بکشد و حضورش روی نیمکت این تیم تبدیل به معضلی به این بزرگی برای ورزش ایران شود. استراماچونی صبح روز ۱۸ آذر در حالی که بعد از ظهر همان روز تیمش در لیگ برتر با پیکان بازی داشت، تهران را به مقصد رم ترک کرد و همه اتفاقات ۲۴ روز گذشته، بر مدار بلاتکلیفی در این باشگاه بوده است.
۲۴ روز از رفتن استراماچونی گذشته و مدیران استقلال با همه تلاشی که کردند هنوز نتوانسته‌اند پاسخ قطعی او را برای بازگشت بگیرند. 
استقلال بعد از خروج استراماچونی از تهران ۳ بار در ورزشگاه آزادی به میدان رفته که حاصل آن یک پیروزی، یک تساوی و یک شکست بوده است. آبی‌پوشان در این ۳ بازی ۵ امتیاز مهم مقابل پیکان و ماشین‌سازی را از دست دادند تا فرصت حفظ صدرنشینی را از کف بدهند و 5 پله هم در جدول سقوط کنند. باشگاه استقلال در این مدت ناخواسته چند رکورد عجیب را جابه‌جا کرد؛ آنها اولین تیم تاریخ لیگ برتر شدند که در حالی که روی کاغذ سرمربی داشتند، ۳ بازی بدون کادر فنی به میدان رفتند. همچنین استقلال اولین تیمی است که روزهای بلاتکلیفی نیمکتش در میانه فصل از ۲۴ روز تجاوز کرده است. همه این اتفاقات ناخوشایند در حالی برای آبی‌پوشان روی می‌دهد که این تیم در آستانه حضور در دیدارهای لیگ قهرمانان آسیا و نیم‌فصل دوم لیگ برتر قرار دارد و به جای آنکه نقاط ضعفش با جذب بازیکنان مورد نیاز ترمیم شود، وقت با ارزشی را از کف می‌دهد؛ موضوعی که شاید به قیمت ناکامی‌های بزرگی در این فصل تمام شود. 
 
* سرمربی استقلال در فهرست ارسالی به AFC چه کسی است؟
استقلال در حالی روز سه‌شنبه لیست آسیایی خود را به کنفدراسیون آسیا ارسال کرد که هنوز تکلیف سرمربی این تیم مشخص نشده است. با اعلام رسمی باشگاه استقلال، روز سه‌شنبه و با یک روز تعجیل، لیست آسیایی آبی‌ها اعلام شد تا این باشگاه مقدمات شرکت در اولین دیدار خود در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا را فراهم کند. در حالی که آبی‌های پایتخت این فرصت را داشتند تا لیست‌شان را دیروز چهارشنبه ارسال کنند، ستاد آسیایی این باشگاه یک روز قبل از پایان مهلت قانونی این لیست را آماده و ارائه کرد تا نفرات آسیایی این تیم مشخص شوند. این اتفاق در حالی افتاد که تا آن موقع هنوز از نتیجه مذاکرات دوحه خبر دقیقی در دست نبود و هیچ خبری از سوی باشگاه و استراماچونی رسانه‌ای نشده بود تا این سوال پیش آید که در مقابل نام سرمربی در لیست آسیایی استقلال نام چه شخصی نوشته شده است؟! آبی‌پوشان روز اول بهمن‌ماه در تهران در نخستین دیدار پلی‌آف خود در لیگ قهرمانان آسیا به میدان خواهند رفت. 

Page Generated in 0/0052 sec