printlogo


کد خبر: 214721تاریخ: 1398/10/12 00:00
فرمانده کل سپاه 110 جهیزیه و 2هزار سبد معیشتی در ماهشهر به خانواده‌های کم‌برخوردار اهدا کرد
‌‌افتتاح ۲۶۴۰ پروژه محرومیت‌زدایی در خوزستان
سرلشکر سلامی: فرمانبر مردم هستیم نه حاکم مردم

گروه اجتماعی: با حضور فرمانده کل سپاه ۲ هزار و ۶۴۰‌ پروژه محرومیت‌زدایی و مردم‌یاری در استان خوزستان افتتاح شد.
به گزارش خبرگزاری‌ها، با حضور سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، 2 هزار و 640 پروژه محرومیت‌زدایی، مردم‌یاری و اقتصاد مقاومتی صبح دیروز ‌در استان خوزستان افتتاح شد.
این پروژه‌ها شامل ساخت و تجهیز خانه‌های روستایی، ساخت مسجد، خانه بهداشت، اماکن فرهنگی و ورزشی و... است.
همچنین همزمان با خجسته میلاد حضرت زینب(س) در جریان سفر فرمانده کل سپاه به استان خوزستان، طی آیینی در مصلای بندر ماهشهر 110 سری جهیزیه به زوج‌های کم‌برخوردار و نیز بیش از 2000 بسته معیشتی در مناطق محروم ماهشهر اهدا شد.
افتتاح پروژه‌های اقتصاد مقاومتی و اشتغال‌زایی از دیگر اقدامات سرلشکر سلامی در سفر به استان خوزستان است.
 
* سرلشکر سلامی: فرمانبر مردم هستیم
در روز تولد حضرت زینب، فرمانده کل سپاه 110 سری جهیزیه به زوج‌های محروم هدیه کرد. سردار سرلشکر حسین سلامی صبح دیروز در مراسم اهدای ۱۱۰ سری جهیزیه به زوج‌های جوان شهرستان بندر ماهشهر اظهار کرد: ما از موضع حاکم صحبت نمی‌کنیم و فرمانبر مردم هستیم. نباید سر بر بالین گذاشت، آن هم در شرایطی که هموطنان‌مان با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند، هر خدمتی انجام شده است از جیب بیت‌المال است، تا زمانی که به عزت و فراخی کامل نرسیم دست از تلاش برنمی‌داریم.
وی افزود: بنا بر فرموده قرآن، زوج‌ها نفس واحده هستند و گوهر خلقت آنها یکی است. فلسفه ازدواج آرامش و سکینت است، حاصل ازدواج هم باید آرامش باشد. این جوانان عزیز باید بدانند که زندگی، سختی دارد و چیزی که می‌تواند سختی‌ها را به شیرینی تبدیل کند، صبر، تحمل و دوست داشتن است.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به مشکلات موجود در جامعه عنوان کرد: اگر دست‌به‌دست یکدیگر بدهیم مشکلات بسیار کوچک‌تر از توان ما برای حل آنهاست. در یک جامعه همه با هم زندگی می‌کنیم، امت واحده هستیم، ایران یک خانواده بزرگ است، هیچ‌کس غیر از خود ما حلال مشکلات‌مان نیست. نه کشورهایی که ابراز دوستی می‌کنند و نه دشمنان برای ما کاری نمی‌کنند و کلید حل مشکلات به دست خودمان است.
سرلشکر سلامی گفت: ما مامور و فرستاده رهبر عزیزمان هستیم که در اینجا حضور پیدا کرده‌ایم. بارها شاهد بوده‌ام که رهبر انقلاب چقدر برای آسایش و رفاه مردم دغدغه دارند و به ما تاکید و توصیه کرده‌اند که همه امکانات و توان خود را برای رسیدگی به مردم بویژه محرومان به کار بگیریم.
وی ادامه داد: ما دست‌های خود را به سوی خیرین مهربان دراز می‌کنیم تا بتوانیم مشکلات را به فضل خدا حل کنیم، طی بازدیدی که امروز از شهرک طالقانی، چمران، بندر امام و دیگر مناطق شهرستان بندر ماهشهر داشتیم، نیازمندی‌ها بررسی شد و برای رفع آنها تلاش خواهیم کرد. 
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه به اقدامات سپاه برای محرومیت‌زدایی در این منطقه اشاره کرد و گفت: اقداماتی برای رفع محرومیت‌ها در نظر گرفته شده است که نقطه شروع خوبی است؛ به همین منظور ساخت ۱۰۰ منزل مسکونی، درمانگاه و مدرسه، کارگاه‌های اشتغال‌زایی و توزیع ۲ هزار بسته‌ معیشتی از جمله این موارد است.
وی اضافه کرد: این موارد نقطه شروع است اما کافی نیست، همه دستگاه‌ها در این میان مسؤول هستند‌، بیایید با برادری و اخوت الهی به جنگ با این مشکلات برویم و در اقدامات اولیه متوقف نشویم، هر جای کشور مشکلات و محرومیتی وجود دارد باید برای رفع آن بکوشیم و زندگی مناسبی را که برازنده ملت شریف ما است فراهم کنیم.
 
* افتتاح قرارگاه جهادی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) 
قرارگاه جهادی خدمت‌رسانی، امدادی و جهادی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در استان خوزستان با حضور رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، استاندار خوزستان و جمعی از مسؤولان به بهره‌برداری رسید.
در حاشیه این مراسم محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) اظهار کرد: در تفاهمی با استانداری خوزستان در 3 سال پیش برای ایجاد ۲۲ هزار فرصت شغلی، تا امروز ۲۷ هزار شغل ایجاد شده و نزدیک به ۲۶ هزار شغل در حال ایجاد است که تا پایان سال اتفاق می‌افتد.
وی با اشاره به اینکه تا 2 سال آینده ایجاد ۲۰ هزار شغل در نظر گرفته شده است، ادامه داد: با ۱۹ هزار طرح تا 3 سال آینده نزدیک به ۸۳ هزار شغل در استان خوزستان ایجاد می‌شود.
نزدیک به ۸ هزار طرح زیربنایی اعم از مسکن، آبرسانی و برق‌رسانی اجرا شده و حدود ۲۴۰ مدرسه، ۱۵۰ مسجد و ۳۸ خانه بهداشت ساخته شده و نزدیک به 7 خانه بهداشت نیز تا پایان سال تکمیل می‌شود.
وی با اشاره به اتفاق‌هایی همچون سیل خوزستان و آبگرفتگی اخیر معابر سطح استان، افزود: در سیل استان ۱۲ هزار لوازم خانگی اهدا و برای آبگرفتگی نیز 2 هزار بسته لوازم خانگی توزیع می‌شود.
مخبر با بیان اینکه تعهد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) نسبت به مردم دلاور، مقاوم و ولایتمدار استان خوزستان عملی شده و کارهای بزرگی انجام داده است، ادامه داد: در صورت تحقق ایجاد ۲۲ هزار شغل طی 2 سال آینده، مصمم و پیگیر هستیم با همکاری دیگر بخش‌ها طی 3 سال آینده جمعا به ۱۰۰ هزار شغل برسیم.
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) عنوان کرد: شغل‌های ایجاد شده در 4 زمینه شامل شغل‌های خرد و خانگی، بنگاه‌محور، دانش‌بنیان و بخش نهایی نیز بنگاه‌های بزرگ همچون کلنگ‌زنی کارخانه کاغذسازی است.
وی تاکید کرد: بخشنامه شده تا مدیران در تمام شغل‌های بزرگ، کارخانه‌ها و بنگاه‌های بزرگ موظفند ۸۰ درصد نیروهای خود را از مردم منطقه جذب کنند و این نکته را خودم پیگیری و دنبال می‌کنم.
مخبر با اشاره به بنیاد احسان با رویکرد حوادث مترقبه و جهادی اظهار داشت: قرارگاه جهادی خدمت‌رسانی، امدادی و جهادی در 10 نقطه کشور احداث شده که از جمله آن در اهواز است. این قرارگاه نزدیک به ۱۲ هزار خانواده را می‌تواند اسکان دهد و در حوادث نیز می‌تواند خدمت‌رسانی کند.

Page Generated in 0/0066 sec