printlogo


کد خبر: 214722تاریخ: 1398/10/12 00:00
عجله برای برگزاری انتخابات کار دست اصلاح‌طلبان داد
انتخابات شورای عالی استان‌ها باطل شد
مهدی چمران در گفت‌وگو با «وطن امروز»: ما برای انتخابات شورای عالی استان‌ها هدیه نمی‌دادیم

انتخابات شورای عالی استان‌ها که با حاشیه‌های بسیار 3 هفته پیش برگزار شده بود، از سوی وزارت کشور باطل شد.
 به گزارش «وطن امروز»، 21 آذرماه انتخابات شورای عالی استان‌ها با حاشیه‌های بسیار برگزار شد و ساعاتی بعد از اینکه شهرداری تهران هدایای ارزشمندی به اعضای شورای عالی اعطا کرد، مرتضی الویری، عضو شورای شهر تهران با رای نزدیک با رقیب خود به عنوان رئیس شورای عالی استان‌ها انتخاب شد. این انتخابات با اعتراض برخی اعضا مواجه شد و این سوال را ایجاد کرد که آیا دعوت به شام و اهدای هدایای گران‌قیمت در این انتخابات تاثیر داشته یا خیر؟! البته حناچی شهردار تهران آن را مرسوم دانسته بود. 
علیرضا احمدی در گفت‌وگو با فارس گفت: با نامه‌ای که از سوی وزارت کشور به شورای عالی استان‌ها ارسال شده است انتخابات اخیر هیأت‌رئیسه شورای عالی استان‌ها که الویری به عنوان رئیس انتخاب شد ابطال و مجددا باید انتخابات هیأت‌رئیسه با نظارت وزارت کشور برگزار شود. وی اظهار داشت: قبل از برگزاری انتخابات هیأت‌رئیسه سومین سال شورای عالی استان‌ها از پنجمین دوره، وزارت کشور نامه‌ای خطاب به شورای عالی استان‌ها زده و درخواست کرده بود به دلیل نبود 3 عضو خوزستان و حواشی ایجاد‌شده، انتخابات هیأت‌رئیسه با تاخیر برگزار شود و زمان انتخابات هم با هماهنگی وزارت کشور باشد. احمدی افزود: اما این انتخابات برگزار شد و در نهم دی‌ماه وزارت کشور به عنوان دستگاه ناظر و مسؤول اجرای قوانین شوراها به شورای عالی استان‌ها اعلام کرد که انتخابات هیأت‌رئیسه باید مجددا برگزار شود و ناظر وزارت کشور هم در این انتخابات باید حضور داشته باشد. 
 
* چمران: ما هدیه نمی‌دادیم
رئیس سابق شورای شهر تهران درباره ابطال برگزاری انتخابات شورای عالی استان‌ها که ماه گذشته برگزار شد و اکنون وزارت کشور به دلیل تخلف در زمان مقرر برگزاری آن جلسه، دستور برگزاری مجدد انتخابات را داده است، گفت: طبق قواعد برگزاری جلسه انتخابات شورای عالی استان‌ها، زمان برگزاری این انتخابات باید از سوی وزارت کشور و با هماهنگی اعضا، تعیین شود و چنانچه این جلسه بدون هماهنگی و قبل از زمان مقرر برگزار شود، وجهه قانونی به خود نمی‌گیرد. مهدی چمران در پاسخ به این سوال «وطن امروز» که در زمان انتخابات شورای عالی استان‌ها شهرداری به همه اعضای شورای شهر هدایای غیرنقدی به ارزش 3 میلیون تومان داده است، به نظرشما آیا این کار صحیح و اخلاقی است؟ گفت: در زمان مدیریت ما هیچ هدیه‌ای به هیچ عضوی از شورای عالی استان‌ها داده نشده است. به نظر می‌رسد برگزاری چنین جلساتی باید سالم و به دور از حرف و حدیثی باشد تا بعدا حاشیه‌ساز نشود.

Page Generated in 0/0128 sec