printlogo


کد خبر: 214725تاریخ: 1398/10/12 00:00
حمل‌و‌نقل

فعالیت مسافربرهای شخصی غیرقانونی است
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به اینکه رانندگان تاکسی کرایه‌های خود را گران نکرده‌اند، گفت: فعالیت مسافربرهای شخصی غیرقانونی است و ما نظارتی بر آنها نداریم. علیرضا قنادان در گفت‌وگو با فارس، درباره تخلفات برخی رانندگان تاکسی جهت دریافت کرایه اضافه از مسافران اظهار داشت: هفته پیش بازرسان سازمان تعزیرات به صورت نامحسوس به برخی خطوط تاکسیرانی مراجعه کرده بودند و پس از بررسی و کنترل اعلام کردند که در خطوط تخلفی نشده است. وی افزود: مسافربرهای شخصی اما از این موضوع مستثنا هستند و متاسفانه به دلیل اینکه نظارتی بر آنها وجود ندارد، نرخ کرایه‌های خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ افزایش داده‌اند. وی ادامه داد: از نظر ما فعالیت مسافربرهای شخصی غیرقانونی است و پلیس در فاز نخست باید با آنها برخورد کند. ما ضابط قضایی نیستیم که بخواهیم در این زمینه ورود کنیم. قنادان در پایان خاطرنشان کرد: فعلا نرخ کرایه‌های تاکسی تغییر نمی‌کند ولی در درازمدت تغییراتی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ خواهیم داشت.
***
نقش کلاه ایمنی در کاهش 25 درصدی مرگ موتورسواران
رئیس پزشکی قانونی استان تهران گفت: استفاده از کلاه ایمنی می‌تواند از ۲۵ درصد تصادفات منجر به مرگ موتورسواران بکاهد. محمد فروزش در گفت‌وگو با فارس بر لزوم فرهنگ‌سازی استفاده از کلاه ایمنی تاکید کرد و گفت: در سال ۹۶،  ۳۶۷ موتورسوار بر اثر حوادث ترافیکی در تهران جان خود را از دست دادند. وی در ادامه افزود: سال ۹۷ میزان مرگ و میر موتورسواران بر اثر تصادفات با 1/5 درصد رشد به ۳۸۶ نفر رسید. رئیس پزشکی قانونی استان تهران همچنین با اشاره به آمار فوت موتورسواران بر اثر حوادث جاده‌ای در سال ۹۸، تصریح کرد: در ۷ ماه سال جاری نیز ۲۱۱ نفر از موتورسواران بر اثر استفاده نکردن از کلاه ایمنی در تصادفات شدید جان خود را از دست داده‌اند.
***
۶۰ درصد وسایل نقلیه عمومی در تهران فرسوده و آلاینده است
رئیس پلیس ترافیک شهری پلیس راهور ناجا با اشاره به عقب‌ماندگی نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی گفت: بیش از ۶۰ درصد وسایل نقلیه عمومی فعال در کلانشهر تهران فرسوده و آلوده‌کننده است. سرهنگ محمدباقر سلیمی در یک برنامه رادیویی درباره راه‌های دستیابی به آسمان پاک، با اشاره به اینکه موتوسیکلت‌ها و خودروها شاخص‌ترین سهم را در آلوده کردن شهرها دارند، گفت: کامیون‌ها و خودروهای دیزل با سوخت گازوئیلی و در درجه بعدی موتوسیکلت‌ها بیشترین نقش را در آلودگی هوا دارند. وی افزایش ۲۰۰ درصدی خودروها و افزایش ۱۲۰ درصدی موتوسیکلت‌ها طی ۱۰ سال اخیر را حاکی از ادامه رشد تقاضای سفر دانست و گفت: توجه به مدیریت تقاضای سفر بشدت ضروری است. سرهنگ سلیمی با اذعان به عقب‌ماندگی نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی گفت: بیش از ۶۰ درصد وسایل نقلیه عمومی فعال در کلانشهر تهران فرسوده و آلوده‌کننده است اما پلیس در حد توان و ظرفیت‌های قانونی خود به این موضوع پرداخته و مطالبه‌گری هم کرده است.

Page Generated in 0/0121 sec