printlogo


کد خبر: 214735تاریخ: 1398/10/12 00:00
اخبار

امروز، مراسم تشییع پیکر شهید حسینی
مراسم تشییع پیکر مطهر شهید سیدمحمدجعفر حسینی امروز پنجشنبه ۱۲ دی‌ماه، ساعت ۱۰ صبح از مسجد ارگ به سمت ستاد معراج شهدای تهران انجام می‌شود. به گزارش «وطن امروز»،  شهید حسینی، متولد سال ۱۳۶۳ از نیرو‌های قدیمی فاطمیون بود که نخستین‌بار پیش از تشکیل لشکر فاطمیون برای دفاع از حرم اهل‌بیت(ع) به همراه نیرو‌های ایرانی به سوریه رفت، بعد از تشکیل لشکر فاطمیون به همت ابوحامد، عضو این لشکر شد و از همرزمان شهید مصطفی صدرزاده، ابوحامد، حجت و دیگر فرماندهان شهید این لشکر بود. او از فعالان عرصه جهادی و فرهنگی در حوزه مهاجران بود که با تشکیل ستاد ویژه خادمان در حماسه اربعین حسینی خدمت می‌کرد و با تشکیل هیأت شهدای گمنام افغانستانی و دوره‌های آموزشی ویژه مهاجران قدم‎های اثرگذاری را در جهت توانمندسازی دانشجویان و جوانان افغانستانی در ایران برداشت. روز گذشته همچنین 284  فعال بین‌المللی از کشورهای مختلف در بیانیه‌ای از مردم برای شرکت در تشییع شهید جعفر حسینی دعوت کردند. در بخشی از این بیانیه آمده است: او اسوه‌ای نستوه بود که هر چه بر او غربت می‌تاخت، استوارتر و سرافرازتر و راست‌قامت‌تر می‌شد. تلاش عالمانه و دلسوزانه او در آموزش زبان به مبلغان هسته‌‌های مقاومت، همتش در یافتن سرشاخه‌های تبلیغی، تواضع و دردمندی‌اش برای دغدغه‌های تبلیغی نهضت امام خامنه‌ای و... درس‌آموز همه دوستان و همسنگران در جبهه تبلیغ بود. 
***
حقوق بشر تهدیدزا نیست فرصت‌آفرین است
علی باقری در آیین معارفه خود به عنوان رئیس امور بین‌الملل و دبیر ستاد حقوق بشر قوه‌قضائیه گفت: حقوق بشر مولفه قدرت نرم و رکن مهم امنیت ما است. حقوق بشر ابزار و بازیچه و تعطیل‌بردار نیست. ما حقوق بشر را کالای لوکس نمی‌دانیم که هنگام تبلیغات انتخاباتی از آن استفاده کنیم، ما نگاه‌مان به حقوق بشر بر اساس تعالیم الگوی حکومت دینی در طول تاریخ است. باقری با بیان اینکه نگاه ما به حقوق بشر با آمریکایی‌ها تفاوت دارد، خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها سیاست‌شان بر مبنای حقوق بشر است در حالی که حقوق بشر ما شکل‌دهنده سیاست‌مان است. دبیر ستاد حقوق بشر با بیان اینکه حقوق بشر یک مسأله دووجهی است و هم جنبه تهدیدزایی و هم فرصت‌زایی دارد، گفت: اگر از بیرون به مسأله حقوق بشر نگاه کنیم جنبه تهدیدی آن بروز می‌کند؛ از بیرون دشمنان جمهوری اسلامی ایران به بهانه‌های مختلف ایرادهایی به حقوق بشر ما وارد می‌کنند، ما باید یا به آنها بی‌تفاوت باشیم که این امر ممکن نیست یا باید وارد نوعی تعامل با آنها شویم.
***
خاطره روحانی از ساختمان‌سازی چینی‌ها
رئیس‌جمهور گفت: تلاش این نژاد زرد یعنی چین برای ما درس‌آموز است. وقتی در چین بودم روبه‌روی هتل ما یک ساختمان 100 طبقه در حال ساخت بود که هر روز یک طبقه آن ساخته می‌شد و بعضی شب‌ها کنار آن می‌رفتم و برایم لذت‌بخش بود این همه کارگر و مهندس دارند تلاش می‌کنند. به گزارش فارس، روحانی که روز گذشته برای افتتاح چند پروژه به اردبیل سفر کرده بود در ادامه اظهار کرد: این به معنای تلاش یک ملت است، ما در ایران به جای اینکه رقابت کنیم برای تلاش و کوشش؛ در یک دعوا و نزاع‌هایی که بی‌ثمر است افتاده‌ایم که هیچ ثمری به حال مردم ندارد البته رقابتی که پایانش برای مردم مفید باشد خوب است اما گله‌گذاری مداوم و تعبیرات این گروه نسبت به آن گروه، چه خاصیتی دارد؟ مردم وقتی از رای‌شان راضی می‌شوند که ببینند همه مسؤولان در تلاشند. وی ادامه داد: مردم واقعاً اینها را نمی‌خواهند، مردم به ما رای دادند و ما را در یک مسؤولیت نشاندند و از ما تلاش و کار و ثمره رای‌شان را می‌خواهند. مردم وقتی از این رای‌شان خوشحال و راضی می‌شوند که ببینند همه مسؤولان در تلاشند و خودشان هم به این رقابت و تلاش بیایند.
روحانی در حالی از دعوا و نزاع‌های بی‌ثمر سخن می‌گوید که اظهارات و اقدامات اخیر وی درباره برخورد با مفاسد، مذاکره، سهمیه‌بندی بنزین و... سبب بروز درگیری‌ها و نزاع سیاسی و اجتماعی در جامعه شده است. 
***
نشست اضطراری آمریکایی‌ها برای اخلال در رزمایش ایران، روسیه و چین
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: هنگام برگزاری رزمایش دریایی مرکب ایران، روسیه و چین، آمریکایی‌ها و هم‌پیمانان‌شان یک نشست اضطراری برگزار کردند که هدف آن ایجاد خدشه در سیر رزمایش ما با دو کشور هم‌پیمان‌مان بود اما با عملیات فریبی که انجام دادیم برنامه‌های آنها به هم ریخت. فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در برنامه بحث روز گروه سیاسی رادیو ایران با اعلام جزئیاتی از رزمایش اخیر نیروهای دریایی 3 کشور ایران، روسیه و چین گفت: در زمان برگزاری رزمایش گفته شد نیروهای فرامنطقه‌ای بویژه آمریکایی‌ها تنها کاری که می‌توانستند انجام دهند دور شدن و رصد رزمایش به وسیله پرواز پرنده‌های جاسوسی بود. دریادار حسین خانزادی افزود: هنگام برگزاری رزمایش دریایی مرکب ایران، روسیه و چین، آمریکایی‌ها و هم‌پیمانان‌شان یک نشست اضطراری برگزار کردند که هدف آن ایجاد خدشه در سیر رزمایش ما با 2 کشور هم‌پیمان‌مان بود اما با عملیات فریبی که انجام دادیم برنامه‌های آنها به هم ریخت. وی از ادامه از برگزاری رزمایش‌های مرکب با 2 کشور چین و روسیه و همچنین کشورهای حاشیه اقیانوس هند و منطقه نیز سخن به میان آورد. وی در این‌باره گفت: برای سال آینده رزمایشی را که امسال برگزار کردیم دوباره به اجرا خواهیم گذاشت.

Page Generated in 0/0148 sec