printlogo


کد خبر: 214749تاریخ: 1398/10/14 00:00
اخبار

اینستاگرام حتی از عکس قاسم سلیمانی هم می‌ترسد!
در پی شهادت سردار سلیمانی، سانسور عکس و فیلم‌های کاربران در فضای مجازی شدت گرفته است! به گزارش «وطن‌امروز»، تاکنون بسیاری از هنرمندان با انتشار متن‌های جداگانه شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی را تسلیت گفتند. نکته قابل تأمل اینکه بخش قابل توجهی از پیام‌های همدردی و تسلیت هنرمندان از سوی اینستاگرام در حال حذف شدن است. تعداد زیادی از هنرمندان و مردم از صبح روز گذشته در زمینه پاک کردن پیام‌های مرتبط با شهید حاج قاسم سلیمانی و هشدار به آنها برای ارسال عکس و فیلم معترض شدند و رفتار دیکتاتورمآبانه اینستاگرام در زمینه حذف این پیام‌ها را محکوم کردند. هر چند اینستاگرام بلافاصله اقدام به حذف عکس‌های سردار سلیمانی از حساب کاربری افراد می‌کند اما برخی هنرمندان با بارگذاری تصویری سیاه با هشتگ سردار سلیمانی دل‌نوشته‌های خودشان را منتشر می‌کنند.
***
تندیس سردار شهید سلیمانی به بهترین فیلم با مضمون جهاد اهدا می‌شود
تندیس سردار شهید سلیمانی به بهترین فیلم با مضمون جهاد و مقاومت در سی‌و‌هشتمین جشنواره فیلم فجر اهدا خواهد شد. روابط عمومی جشنواره فیلم فجر در اطلاعیه‌ای ضمن تسلیت شهادت سرافرازانه سردار اسلام و انقلاب سپهبد حاج قاسم سلیمانی به رهبر معظم انقلاب اسلامی و مردم شهیدپرور ایران و محکوم کردن این اقدام تروریستی، اعلام کرد: درپی شهادت سردار ملی ایران حاج قاسم سلیمانی که اسطوره و الگوی ظلم‌ستیزان و عدالت‌طلبان سراسر جهان است، جشنواره فیلم فجر با موافقت ریاست سازمان سینمایی و به منظور پاسداشت نمادین این الگوی ظلم‌ستیزی، «تندیس سردار شهید سلیمانی» را در سی‌و‌هشتمین جشنواره فیلم فجر به بهترین فیلم با مضمون جهاد و مقاومت اهدا خواهد کرد.
***
تعطیلی 3 روزه سینماهای سراسر کشور
محمدرضا صابر، دبیر و سخنگوی انجمن سینماداران از تعطیلی همه فیلم‌های اکران‌شده در سینماهای کشور به مدت 3 روز خبر داد. به گزارش «وطن امروز»، محمدرضا صابری، دبیر و سخنگوی انجمن سینماداران ایران اعلام کرد تمام سینماهای کشور به مدت 3 روز به مناسبت شهادت سردار قاسم سلیمانی به دست نیروهای جنایتکار آمریکایی تعطیل است.
***
تعطیلی همه نمایش‌ها تا روز دوشنبه
در پی شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی و اعلام 3 روز عزای عمومی، همه فعالیت‌های هنرهای نمایشی و اجرای عمومی نمایش‌ها در کشور تا پایان روز یکشنبه ۱۵ دی ماه لغو شد. به گزارش «وطن امروز»، اداره کل هنرهای نمایشی، در پی شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی و اعلام 3 روز عزای عمومی، همه فعالیت‌های هنرهای نمایش و اجرای عمومی نمایش‌ها در کشور را تا پایان روز یکشنبه ۱۵ دی‌ماه لغو کرد. 
***
کنایه‌های مایکل مور به آمریکا و ترامپ درباره شهادت حاج قاسم سلیمانی
مایکل مور، کارگردان و مستندساز آمریکایی در واکنش به ترور حاج قاسم سلیمانی توسط نیروهای تروریستی ارتش آمریکا با انتشار 2 پست جداگانه نسبت به این موضوع انتقاد کرد. به گزارش «وطن امروز»، او در پست اول خود با به تصویر کشیدن پایگاه‌های آمریکایی در اطراف ایران نوشت: «ایران به دنبال جنگ است؛ ببینید چقدر کشورش را نزدیک پایگاه‌های نظامی ما قرار داده است». او سپس در پستی که تصویر شهید قاسم سلیمانی نیز در آن بود با اشاره به رفتار جنگ‌طلبانه ترامپ برای انتخابات پیش‌روی آمریکا، نوشت: «سلام همراهان آمریکایی! آیا این مرد را می‌شناسید؟ آیا می‌‌دانستید که او دشمن شماست؟ چی؟ هرگز اسم او را نشنیده بودید؟ تا آخر امروز شما آموزش خواهید دید که از او متنفر باشید. شما خشنود خواهید شد که ترامپ او را ترورکرده است. شما همان کاری را خواهید کرد که به شما گفته شده است. بنشین! توجیه کن! بپر! برای مردن در هواپیمایی در راه بازگشت‌تان از تعطیلات به خانه آماده باشید. آماده باشید که پسران و دختران‌تان را برای مردن در جنگ جدید اعزام کنید. جنگ ثروتمندان را ثروتمندتر می‌کند. جنگ خوب است! جنگ یک حواس‌پرتی الزامی است. جنگ صلح است. ترامپ فرمانده ما است!
***
وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی:
سردار سلیمانی الگوی مجسم اخلاص، شجاعت و انسانیت بود
سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بیانیه‌ای شهادت حاج قاسم سلیمانی را تبریک و تسلیت گفت. در این بیانیه آمده است: شهادت مظلومانه سردار سرافراز اسلام و سرباز ولایت و یاور امت، حاج قاسم سلیمانی موجب تأسف و حسرت عمیق شد. حاج قاسم سلیمانی که از یادگاران دوران دفاع‌مقدس بود، با اخلاصی کم‌نظیر و مجاهدت شجاعانه در جبهه‌های حق علیه باطل به دفاع از کیان این سرزمین الهی و امنیت مردم ایران پرداخت و پس از سال‌ها مبارزه و حضور در خط مقدم مبارزه با داعش و تروریست‌های منطقه، در پی حمله جنایتکارانه تروریسم دولتی آمریکایی به یاران شهیدش پیوست. ذرات مطهر خون پاک او جان تازه‌ای به انسجام ملی و مقاومت اسلامی خواهد داد. اینجانب شهادت این الگوی مجسم اخلاص، شجاعت و انسانیت را به محضر حضرت ولی عصر روحی و ارواحنا فداه، رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)، یاران و همرزمانش در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و عموم هموطنان تبریک و تسلیت می‌گویم. 

Page Generated in 0/0118 sec