printlogo


کد خبر: 214756تاریخ: 1398/10/14 00:00
اخبار

رئیس فدراسیون شطرنج: حجازی‌پور جایی در شطرنج ایران ندارد
رئیس فدراسیون شطرنج به حضور میترا حجازی‌پور، شطرنج‌باز ایرانی که در مسابقات قهرمانی جهان با پرچم ایران و بدون رعایت حجاب شرکت کرده بود واکنش نشان داد. به گزارش ایسنا، حضور میترا حجازی‌پور، شطرنج‌باز ایرانی در مسابقات قهرمانی شطرنج جهان با پرچم ایران اما بدون رعایت حجاب اسلامی، واکنش‌های زیای را به همراه داشت. مهرداد پهلوان‌زاده، رئیس فدراسیون شطرنج ایران در گفت‌وگو با ایسنا، در واکنش به حضور میترا حجازی‌پور که بدون حجاب در مسابقات جهانی شرکت کرده بود، گفت: حجازی‌پور یک سال است از زیر پرچم ایران خارج شده و مدت زیادی است در مسابقات داخلی و انتخابی تیم‌ملی شرکت نکرده است. او افزود: حجازی‌پور بدون مجوز فدراسیون شطرنج ایران به این مسابقات رفته و به رقابت پرداخت. این مسابقات آزاد بوده و حتی فدراسیون ایران بارها به فیده (فدراسیون جهانی شطرنج) تاکید کرده بود این شطرنج‌باز نباید با پرچم ایران در این رقابت‌ها شرکت کند. او در پاسخ به اینکه چرا فیده به نظر ایران ترتیب اثر نداد؟ گفت: به دلیل تعطیلات کریسمس فیده نتوانست نام این شطرنج‌باز را از پرچم ایران حذف کند. پهلوان‌زاده تاکید کرد: حجازی‌پور جایی در تیم‌ملی و شطرنج ایران ندارد. او گفت: با توجه به اطلاع ایران به فدراسیون جهانی درباره بازی نکردن حجازی‌پور با پرچم ایران به نظر می‌رسد فیده تخلف کرده، چرا که به گفته ما توجهی نشد و تعطیلات کریسمس باعث شد کارمندان فیده پیام ایران را نادیده بگیرند و حجازی‌پور از جدول خارج نشود.
***
3 گزینه نهایی جانشینی منصوریان مشخص شدند
مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن امروز سرمربی این تیم را به عنوان جانشین منصوریان معرفی خواهد کرد. به گزارش فارس، مسؤولان باشگاه ذوب‌آهن بعد از برکناری علیرضا منصوریان این روزها به دنبال انتخاب سرمربی این تیم هستند و مذاکراتی را با مربیان مختلف انجام دادند. جواد محمدی برای انتخاب سرمربی این تیم راهی تهران شده و جلساتی را در این زمینه برگزار کرده است.
دراگان اسکوچیچ، علی دایی و مسعود ابراهیم‌زاده 3 گزینه سرمربیگری ذوب‌آهن هستند که قرار است بعد از مذاکرات با این نفرات، امروز سرمربی سبزپوشان اصفهانی انتخاب شود.
ذوب‌آهن در نیم‌فصل اول از 16 بازی 15 امتیاز کسب کرد و در رده یازدهم جدول حضور دارد.
***
شکایت قضایی باشگاه پرسپولیس از برخی رسانه‌ها و فضای مجازی
اعضای هیات‌مدیره پرسپولیس در نشست با وکلای خود تصمیم‌ به طرح شکایت قضایی از برخی رسانه‌ها و فضای مجازی گرفته‌اند. به نقل از سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، در این اطلاعیه آمده است:
در پی هجمه‌های سراسر دروغ، تهمت و افترا در چند ماه اخیر به هیات‌مدیره باشگاه فرهنگی- ورزشی پرسپولیس و نشر اکاذیب در فضای مجازی و رسانه‌ای که به‌رغم خویشتن‌داری هیات‌مدیره جهت جلوگیری از تنش‌ها متاسفانه ادامه دارد، اعضای هیات‌مدیره نشستی با وکلای حقوقی جهت طرح شکایت در دادسرای فرهنگ و رسانه برگزار نموده و از آغاز این هفته، شکایت خود را رسما تقدیم مراجع قضایی کرده و با جدیت پیگیری خواهد شد. ضمنا طبق مصوبه هفته‌های گذشته در هیات‌مدیره بخش حقوقی باشگاه نیز مکلف به اقدام‌ به طرح شکایت خواهد بود.
***
پیروزی العربی در شب گلزنی پورعلی‌گنجی
العربی در شبی که مرتضی پورعلی‌گنجی گلزنی کرد، توانست برابر الاهلی به پیروزی برسد. در آغاز دور برگشت لیگ ستارگان قطر 2 دیدار برگزار شد. ابتدا السد با نتیجه 2 بر یک برابر الوکره تن به شکست دهد تا یک نتیجه ناامید‌کننده دیگر برای تیم ژاوی رقم خورد. در دیگر دیدار برگزار شده العربی توانست در خانه الاهلی به یک پیروزی پر گل دست پیدا کند و با 3 گل بازی را به سود خود به پایان رساند. مرتضی پورعلی‌گنجی، مدافع ایرانی العربی در ترکیب اصلی تیمش به میدان رفت و توانست گل سوم را در دقیقه ۷۳ به ثمر رساند.

Page Generated in 0/0208 sec