printlogo


کد خبر: 214778تاریخ: 1398/10/14 00:00
عاملان جنایت منتظر انتقام سخت باشند

خبر شهادت سردار سلیمانی، واکنش‌های گسترده مقامات کشور را در پی داشت. در همین راستا ستادکل نیروهای مسلح با صدور بیانیه‌ای، با تبریک و تسلیت شهادت سردار سلحشور سپاه اسلام حاج قاسم سلیمانی و جمعی دیگر از همرزمانش در اقدام تروریستی توسط رژیم تروریست آمریکا، تاکید کرد: بی‌شک دستور‌دهندگان و عاملان این جنایت باید منتظر انتقام سخت و پشیمان‌کننده باشند. در بخشی از این بیانیه آمده است:
سردار رشید اسلام سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی در مقابله با گروه‌های تروریستی و تکفیری دست‌نشانده آمریکای جنایتکار و دفاع از کیان اسلام، نقش مهم و بی‌بدیلی را بر عهده داشت. امت اسلامی از جمله ملت عظیم‌الشأن عراق، خود بخوبی شاهد فداکاری‌های آن شهید والامقام درکنار ملت مجاهد عراق و حشدالشعبی قهرمان در مقابله با تروریست‌های تکفیری در آن خطه بوده‌اند و بارها و بارها خون پاک جوانان برومند ایران و عراق در دفاع از اسلام عزیز ممزوج و بر زمین جاری شده است. ستادکل نیروهای مسلح اطمینان دارد مردم عزیز و همیشه در صحنه ایران اسلامی با پاسداشت یاد و خاطره این شهدای گرانقدر، ضمن تجدید بیعت با آرمان‌های حضرت امام راحل عظیم‌الشأن و منویات فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای، مشت محکم دیگری بر دهان استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار و جرثومه فساد، رژیم منحوس صهیونیستی خواهند زد.
 
* سپاه پاسداران: مطمئنا انتقام می‌گیریم
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای با تبریک و تسلیت شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای جنایت اخیر آمریکایی‌ها در بغداد، بر تداوم راه این شهید والامقام و انتقام سخت خون‌های به ناحق ریخته‌شده از جنایتکاران تاکید و تصریح کرد: «سردار سلیمانی نه‌تنها یک شخص، بلکه باور و مکتبی تمام نشدنی است».
در بخشی از این بیانیه آمده است: در شرایطی که دشمنان متکثر و خبیث امت اسلامی با شکست‌های پی‌درپی و زنجیره‌ای در منطقه راهبردی غرب آسیا، ناامید و مستاصل در پی ارتکاب هر جنایت و توطئه‌ای برای نجات از باتلاق خودساخته هستند؛ بامداد روز جمعه (13 دی‌ماه 98) جهان بشریت از جمله امت اسلامی شاهد جنایت حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست آمریکا به خودروی حامل سردار حاج قاسم سلیمانی، همراهان و جمعی از فرماندهان حشدالشعبی عراق از جمله مجاهد بزرگ ابومهدی المهندس- که برای برنامه‌ریزی مقابله با توطئه جدید آمریکایی‌ها در احیای داعش و گروهک‌های تکفیری و برهم زدن مجدد امنیت عراق، در حال عزیمت به مقر مورد نظر بودند- و شهادت افتخارآمیز آنان بود. در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ولی امر مسلمین، آحاد امت اسلامی بویژه ملت شهیدپرور و حماسه‌ساز ایران و رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی و ضدصهیونیستی منطقه اطمینان می‌دهد با انتقام سخت خون‌های پاک و به ناحق ریخته شده این شهیدان والامقام از جنایتکاران، راه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی توسط همرزمان آن عزیز در این نهاد انقلابی و مردمی با قوت بیشتری ادامه خواهد یافت و جبهه مقاومت اسلامی نیز مصمم‌تر از گذشته آرمان‌های بلند او را دنبال خواهد کرد و به دشمنان امت اسلامی بویژه دولت شرور و تروریست‌پرور آمریکا و رژیم جعلی و منفور صهیونیستی یادآوری می‌کند: سردار سلیمانی نه‌تنها یک شخص، بلکه باور و مکتبی تمام‌نشدنی است و از این پس جلوه‌گری‌های معنادار‌تر آن را در جغرافیای سلطه و حضور نامشروع و اشغالگرانه خود در اقصی نقاط عالم تجربه خواهند کرد.
 
* تاکید سران قوا بر انتقام سخت از آمریکا
حسن روحانی، رئیس‌جمهور نیز با تسلیت شهادت سردار بزرگ اسلام و ایران، فرمانده شجاع سپاه قدس، سردار سپهبد قاسم سلیمانی و تعدادی از همراهان ایشان بویژه مجاهد بزرگ، ابومهدی المهندس، به دست آمریکای متجاوز و جنایت‌پیشه، تاکید کرد: بی‌تردید انتقام این جنایت هولناک را ملت بزرگ ایران و دیگر ملت‌های آزاده منطقه، از آمریکای جنایتکار خواهند گرفت. در بخشی از پیام حسن روحانی آمده است: شهادت سردار بزرگ اسلام و ایران، فرمانده شجاع سپاه قدس، سردار سپهبد قاسم سلیمانی و تعدادی از همراهان ایشان بویژه مجاهد بزرگ، ابومهدی المهندس، به دست آمریکای متجاوز و جنایت‌پیشه، قلوب همه ملت ایران و ملت‌های منطقه را جریحه‌دار کرد و عزم ملت بزرگ ایران و سایر ملت‌های آزاده را برای ایستادگی و مقابله در برابر زیاده‌خواهی‌های آمریکا و دفاع از ارزش‌های اسلامی، دوچندان کرد. در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: بی‌تردید این اقدام خباثت‌بار و بزدلانه، نشانه دیگری از سرخوردگی و عجز و ناتوانی آمریکا در منطقه و احساس انزجار از سوی ملت‌های منطقه نسبت به این رژیم متجاوز است که با زیر پا گذاشتن تمام اصول و قواعد انسانی و حقوق بین‌الملل با غیرانسانی‌ترین سبعیت، لکه ننگ دیگری را بر صفحات نکبت‌بار این کشور، ثبت کرد. حسن روحانی در این بیانیه افزود: یقین دارم پرچم عزت و پایداری این شهید والامقام به دست خیل عظیم سربازان اسلام برافراشته خواهد ماند و مسیر پرافتخار ایثار و مقاومت با قوت بیشتر تداوم خواهد یافت. بی‌تردید انتقام این جنایت هولناک را ملت بزرگ ایران و دیگر ملت‌های آزاده منطقه، از آمریکای جنایتکار خواهند گرفت. رئیس قوه‌قضائیه نیز در پیامی شهادت سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی و یاران باوفایش را تبریک و تسلیت گفت. در بخشی از پیام آیت‌الله رئیسی آمده است: تروریسم بین‌الملل به سرکردگی آمریکا، برگ ننگین دیگری بر کارنامه سیاه خود افزود و مالک اشتر ولی زمان، سرباز ولایت و امت، سردار سرافراز اسلام، حاج قاسم سلیمانی را به فیض عالی شهادت رساند. امروز جبهه مقاومت اگر چه داغدار شهادت حاج قاسم سلیمانی و همرزم مجاهدش ابومهدی المهندس است اما طنین گام‌های استوار این سرداران سرافراز در گوش تاریخ باقی خواهد ماند و از هر قطره خون پاک آنان، صدها قاسم سلیمانی در منطقه و جهان خواهد رویید تا خواب را از چشم دولت تروریست آمریکا و تروریسم بین‌الملل در سراسر جهان برباید. آمریکا با این اقدام سبعانه، نقطه‌ای بر پایان حیات شرارت‌بار خود در منطقه گذاشت و بی‌تردید سربازان جبهه مقاومت، انتقام خون حاج قاسم را که امتداد خون سرخ حضرت ثارالله‌(ع) است به اشد وجه خواهند ستاند. علی لاریجانی نیز با صدور بیانیه‌ای ضمن تسلیت شهادت سردار سلیمانی، تاکید کرد: رژیم خبیث آمریکا بداند که ملت بزرگ ایران برای حفظ عزت و سربلندی خود، تاکنون فرزندان عزیز بسیاری را در راه خداوند تقدیم کرده است که برادر عزیزم، شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از آن بزرگمردان است؛ اما این ملت، هرگز از خون فرزندان قهرمان خویش نخواهد گذشت؛ همان گونه که از جنایات شاه معدوم و صدام متجاوز که مزدوران ذلیل آمریکا بودند، نگذشت‌.
 
* درخواست مراجع تقلید برای انتقام شدید از آمریکا
آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی، مرجع جهان تشیع نیز در پیامی دریی شهادت سردار سلیمانی آورده است: او مردی بزرگ و کم‌نظیر و بسیار آگاه بود که نام او در تاریخ اسلام و جهان به عنوان سرداری بزرگ، باقی خواهد ماند و راهش پر رهرو. در پیام تسلیت آیت‌الله مکارم شیرازی آمده است: شهادت بسیار دردناک سردار بزرگ اسلام و فرمانده بی‌نظیر و شجاع همه را تکان داد. او مردی بزرگ و کم‌نظیر و بسیار آگاه بود که نام او در تاریخ اسلام و جهان به عنوان سرداری بزرگ، باقی خواهد ماند و راهش پر رهرو. در بخش دیگری از این پیام با بیان اینکه جنایتکاران آمریکایی با این عمل وحشیانه قبر خود را کندند و انتقام شدیدی در انتظار آنهاست، آمده است: اینجانب این ضایعه بسیار اسف‌انگیز و شهادت دوستان او بویژه سردار ابومهدی المهندس را به همه رهروان حق و تمام رزمندگان اسلام و آزادی‌خواهان جهان و علاقه‌مندان او در سراسر دنیا و نیز به بیت شریف آنها تبریک و تسلیت عرض می‌کنم و یقین دارم که علاقه‌مندان به او، راه او را با قدرت و قوت بیشتری ادامه خواهند داد. آیت‌الله العظمی لطف‌الله صافی‌گلپایگانی نیز با صدور پیامی به مناسبت شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت:‌ هنر مردان خدا این است که از این زندگی زودگذر و فانی استفاده ابدی و جاودانی نموده و جان خود را تقدیم ذات ربوبی نمایند؛ «طوبی لهم و حسن مآب» شهادت این مجاهد بزرگ و تعدادی از همرزمانش بویژه شهید ابومهدی المهندس را به آزادمردان جهان و ملت غیور و شریف ایران و خانواده محترم آنان تسلیت می‌گویم  و نصرت اسلام و عزت و سرافرازی ملت عزیز را در ظل عنایات حضرت بقیه‌الله‌الاعظم عجل‌الله‌تعالی فرجه‌الشریف از خداوند متعال مسألت دارم. بر اساس این گزارش در پیام تسلیت آیت‌الله نوری‌همدانی هم به مناسبت شهادت سردار قاسم سلیمانی آمده است: بار دیگر استکبار جهانی و ایادی آن چهره شقی خود را نمایان نمود و عده‌ای از بهترین بندگان صالح خدا را به شهادت رساند؛ امروز جبهه مقاومت خوار چشم دشمنان شد و زمینه نابودی استکبار را در منطقه فراهم کرد. در این پیام خاطرنشان شده است: بی‌شک شهادت فرماندهان این جبهه و بویژه شهید سرافراز حاج قاسم سلیمانی و مهندس ابومهدی، فرمانده حشدالشعبی آینده را روشن و زمینه سقوط قطعی دشمن را فراهم خواهد کرد.
این گزارش حاکی است، آیت‌الله جوادی‌آملی نیز در پیامی شهادت غیورمرد جبهه‌های نبرد حق علیه باطل سردار قاسم سلیمانی را تسلیت گفت. در این پیام افزوده شده است: این سانحه سنگین و رخداد تلخ را به حضرت بقیه‌الله‌الاعظم (ارواح من سواه فداه) و امت بزرگوار اسلام تسلیت گفته و حشر آن شهید رحیل را با شهدای صدر اسلام و همرزمان وی از خدای سبحان مسألت می‌کنم؛ انتقام الهی یقیناً به حیات قاتلان بشریت خاتمه خواهد داد. آیت‌الله سبحانی نیز در پیامی سردار قاسم سلیمانی را شجاع و دل بسته اعتلای اسلام و حفظ ایران دانست و گفت: این شهید والامقام، خدمات بزرگی در سال‌ها فرماندهی سپاه انجام داد. وی با اشاره به حضور این سردار بزرگ در عرصه‌های خطر و مقاومت افزود: او عاشق شهادت در راه خدا بود. آیت‌الله علوی‌گرگانی نیز با صدور پیامی با تسلیت این ضایعه اسفبار آورده است: بار دیگر چنگال ددمنشانه استقلال و امنیت منطقه و استکبار جهانی یکی از خوبان و یاران این انقلاب را از میان ما برچید و به ملکوت اعلی برد. در این پیام آمده است: شکی نیست که جنایتکاران از تبعات این جنایت خود نمی‌توانند فرار کنند و روزی دست انتقام دامن آنها را خواهد گرفت. در همین راستا آیت‌الله مصباح‌یزدی در واکنش به شهادت سردار رشید سپاه شهید قاسم سلیمانی اظهار کرد: مصیبت بسیار بزرگی که امروز اتفاق افتاده و یکی از شخصیت‌های کم‌نظیر یا بی‌نظیر را از جامعه‌ ما گرفته، به پیشگاه مقدس ولیعصر ارواحنا فداه و همه‌ علاقه‌مندان به اسلام و انقلاب تسلیت عرض می‌کنم.
 
* فرمانده ارتش: قطعاً بی‌پاسخ نمی‌ماند
در پی شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فرمانده مجاهد و دلاور نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دست جنایتکاران آمریکایی، امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران پیامی صادر کرد. فرمانده ارتش در بیانیه‌ای اعلام کرد: شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده سرافراز و دلاور نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مجاهدی خستگی‌ناپذیر بود که جز شهادت هیچ پاداشی برازنده او نبود. اینجانب از سوی خود و همرزمانم در ارتش جمهوری اسلامی ایران شهادت فرمانده ولایی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را محضر حضرت بقیه‌الله الاعظم امام زمان(عج)، فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)، امت شهیدپرور، غیورمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و رزمندگان جبهه مقاومت تبریک و تسلیت گفته و به جنایتکاران اعلام می‌داریم این حمله تروریستی و ددمنشانه آمریکای جنایتکار که نشانه‌ای بارز از خوی تروریستی دولت آمریکا است بدون پاسخ نخواهد ماند.
 
* پیام رهبر انقلاب نوید‌دهنده پیروزی است
 سردار علی فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز با اشاره به شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی با بیان اینکه سردار سلیمانی 40 سال برای شهادت انتظار کشید، به ویژگی‌های فردی، فرماندهی و مدیریتی او اشاره و خاطرنشان کرد: من قریب به 40 سال افتخار داشتم تا در کنار حاج قاسم سلیمانی به عنوان پاسدار انقلاب اسلامی حضور داشته باشم. او در همه دوره‌ها بویژه در 22 سالی که در نیروی قدس سپاه عهده‌دار مسؤولیت بود، همواره یک شاخصه اساسی داشت و آن پاسداری او از انقلاب اسلامی و آماده شهادت بودن برای انجام وظیفه بود. سردار سلیمانی همواره آماده شهادت بود و احساس می‌کرد از همرزمانی همچون شهیدان خرازی، همت و کاظمی عقب افتاده است. جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در ادامه به تبیین پیام فرماندهی کل قوا در پی شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی پرداخت و گفت: مقام معظم رهبری در پیام خود وعده‌هایی دادند که یکی از آنها وعده پیروزی قطعی برای مجاهدان راه خدا بود؛ این وعده بسیار مسرت‌بخش برای همه دلدادگان انقلاب و مجاهدان راه خداست. ایشان همچنین بر لزوم تداوم خط جهاد و مقاومت تاکید کردند. وی با بیان اینکه وقتی سردار سلیمانی شهید می‌شوند حتما مبارزه ادامه پیدا می‌کند، ادامه داد: طی 40 سال گذشته هزاران پاسدار در پاسداری از انقلاب اسلامی شهید شدند؛ قطعا شهادت سردار سلیمانی انگیزه مضاعف‌تری نسبت به شهادت شهدای قبل برای پاسداران به همراه دارد و ان‌شاءالله شاهد پیروزی‌های بزرگی خواهیم بود.
 
* آمریکا برای سربازانش تابوت سفارش بدهد
 معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اظهاراتی در واکنش به شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه توسط تروریست‌های ارتش آمریکا، اظهار داشت: کاخ سفید یا همین امروز برچیدن پایگاه‌های نظامی خود از منطقه اسلامی را آغاز کند یا به بازار برود و برای سربازان خودش تابوت سفارش بدهد. وی افزود: جنایتکاران رژیم صهیونیستی یا چمدان‌های خودشان را می‌بندند و به کشورهای اروپایی که از آنجا آمدند، برمی‌گردند یا منتظر ضرب شست امت اسلام بمانند. سردار محمدرضا نقدی تاکید کرد: انتخاب با خودشان است، ما دوست نداریم خونریزی بشود. خودشان انتخاب کنند. همچنین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پی شهادت سردار سرلشکر قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه به دست تروریست‌های ارتش آمریکا در بغداد تصریح کرد: بی‌شک این جنایت هولناک که سند محکمی بر رذالت شیطان بزرگ، آمریکای جهانخوار و حمایت بی‌چون و چرا از تروریسم در منطقه و عراق است، به شکلی دندان‌شکن پاسخ داده می‌شود و انتقام این خون به ناحق ریخته شده از تمام عاملان و مرتکبان گرفته خواهد شد.

Page Generated in 0/0042 sec