printlogo


کد خبر: 214857تاریخ: 1398/10/16 00:00
اخبار

انتقاد ورزشکار آمریکایی از ترور سردار سلیمانی
ورزشکار راگبی آمریکایی از عمل تروریستی دولت این کشور در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی انتقاد کرد.‌ سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس و همراهانش صبح جمعه در نزدیکی‌ فرودگاه بین‌المللی بغداد مورد حمله هوایی آمریکایی‌ها قرار گرفتند و به شهادت رسیدند. دیلی‌میل در این‌باره نوشت: «دونالد ترامپ بعد از این اتفاق در ادعایی عنوان کرد این اقدام برای جلوگیری از جنگ بوده تا آغاز آن. البته کالین کاپرنیک، بازیکن تیم راگبی در آمریکا نظر دیگری دارد و معتقد است این اظهارنظر ترامپ به نوعی قدرت‌طلبی آمریکاست و حمله به مردم‌ دیگر. این حمله چیز جدیدی از حملات تروریستی علیه مردم‌ سیاه و قهوه‌ای (نژادهای دیگر) نیست. این پایان کار نبود. او توئیت دیگری نیز منتشر کرد و نوشت: آمریکا همیشه افراد نژادهای مختلف را در داخل و خارج تحریم و محاصره کرده است. نظامی‌گری آمریکا، سلاحی است که توسط امپریالیسم آمریکا به دست گرفته شده است، برای تحمیل سیاست‌های خود و غارتگری جهان غیر خود». این صحبت‌های کاپرنیک با واکنش‌های زیادی در جامعه آمریکا روبه‌رو شده است. کاپرنیک ورزشکاری است که بارها مواضع سیاسی خود را درباره موضوعات مختلف از جمله نژادپرستی و تبعیض در دستگاه‌های دولتی آمریکا بیان کرده است.
***
دایی پیشنهاد ذوب‌آهن را رد کرد
سرمربی سابق تیم فوتبال سایپا اعلام کرد پیشنهاد باشگاه ذوب‌آهن را برای همکاری نپذیرفته است. علی دایی درباره خبر توافقش با باشگاه ذوب‌آهن اصفهان اظهار کرد: از مدیران باشگاه ذوب‌آهن به خاطر پیشنهادشان سپاسگزارم اما من به خاطر مشکلات شخصی که نمی‌توانم از تهران خارج شوم، نتوانستم پیشنهاد آنها را بپذیرم. او در پاسخ به این سوال که آیا برای هدایت تیم‌ملی با او مذاکره شده است یا خیر؟ گفت: هیچ صحبتی با من نشده است.
***
انتقاد مارکا از سیاست‌های دوگانه‌ فیفا در قبال فوتبال ایران
مارکا در گزارشی به انتقاد از سیاست های دوگانه فیفا علیه ایران پرداخت. نویسنده این نشریه معتقد است فیفا درحالی بر حضور زنان در ورزشگاه‌های ایران تاکید دارد که در قبال اجرای تحریم‌های آمریکا علیه فوتبال ایران سکوت کرده است؛ سکوتی که نشان از دخالت سیاست در فوتبال دارد. به نقل از مارکا، چالش پرداخت حقوق مربیان خارجی از جمله مارک ویلموتس و آندره‌آ استراماچونی، به دلیل تحریم‌های اعمال شده از سوی ایالات متحده به یک نگرانی گسترده در ورزش ایران تبدیل شده است. تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران مانع استفاده بانک‌های ایرانی از سیستم بین‌المللی SWIFT برای انجام نقل‌وانتقالات بین‌المللی می‌شود. مارک ویلموتس، مربی ایران اوایل ماه دسامبر تنها 7 ماه پس از جایگزینی کارلوس کی‌روش به دلیل مشکلات پرداخت، از سمت خود به عنوان سرمربی این تیم کنار رفت. آندره‌آ استراماچونی که پیش از این هدایت اینترمیلان و اودینزه را نیز بر عهده داشت نیز به دلیل پرداخت نشدن حقوق، چند روز بعد به عنوان سرمربی استقلال تهران استعفا کرد و اکنون سرمربی پیشین رئال بتیس، گابریل کالدرون نیز به دلیل مشکلات مالی و همین مشکلات پرداخت، قصد دارد از پرسپولیس خارج شود. در حالی که فیفا فشار زیادی را به ایران در موضوع حضور زنان در ورزشگاه‌ها وارد کرد، در زمینه مشکلات ورزشی ایران برای پرداخت حقوق مربیان خارجی هیچ کاری نکرده است و ایران را تنها گذاشت. این استاندارد دوگانه فیفا علیه ایران، این ظن را ایجاد می‌کند که هنوز دخالت سیاسی در ورزش وجود دارد. این نشان می‌دهد که سیاست هنوز در جهان ورزش نقش اصلی را ایفا می‌کند.
***
پنجاه‌ودومین سالگرد جهان پهلوان تختی برگزار می‌شود
مراسم گرامیداشت پنجاه‌ودومین سالگرد جهان پهلوان غلامرضا تختی ۱۷ دی‌ماه برگزار می‌شود. روز سه‌شنبه ۱۷ دی‌ماه در ابن‌بابویه شهرری مراسم پنجاه‌ودومین سالگرد درگذشت جهان پهلوان غلامرضا تختی بر سر مزار وی برگزار می‌شود. به دلیل همزمانی این مراسم با مراسم تشییع پیکر شهید وحید زمانیان از همراهان سردار رشید اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی در شهر ری، این مراسم از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۰ برگزار می‌شود.

Page Generated in 0/0119 sec