printlogo


کد خبر: 214877تاریخ: 1398/10/16 00:00
توزیع نامناسب ساخت‌و‌ساز

عضو هیأت‌مدیره انجمن انبوه‌سازان با تاکید بر اینکه توزیع نامناسب ساخت‌و‌ساز مسکن موجب رشد واحدهای خالی از سکنه شده و در جهت خانه‌دار کردن اقشار کم‌درآمد نیست، گفت: شورای‌عالی شهرسازی به عدم توزیع مناسب ساخت‌و‌ساز مسکن ورود کند. حسن محتشم با اشاره به اینکه ساخت‌و‌ساز مسکن در حال حاضر کمتر از تقاضاست، گفت: توزیع نامناسب ساخت علاوه بر اینکه موجب رشد واحدهای مسکونی خالی از سکنه شده، باعث شده این ساخت‌و‌سازها نتواند با هدف خانه‌دار کردن مسکن اقشار کم‌درآمد باشد. وی ادامه داد: شورای عالی معماری و شهرسازی باید شهرداری‌ها را ملزم کند در مناطقی پروانه ساخت صادر کنند که علاوه بر مناطق پردرآمد در مناطقی با هدف خانه‌دار شدن اقشار متوسط و کم‌درآمد هم مسکن احداث شود. 
محتشم اضافه کرد: پس اگر ساخت‌و‌ساز هم در حال حاضر انجام می‌شود به دلیل عدم تطبیق شرایط ساخت با قدرت خرید متقاضیان مسکن نیست و جوابگوی این اقشار نبوده است. عضو هیأت‌مدیره انجمن انبوه‌سازان تهران با اشاره به اینکه توزیع نامناسب ساخت مسکن باعث افزایش تعداد واحدهای مسکونی خالی از سکنه و تخریب محیط‌زیست می‌شود، اظهار داشت: باید به یک نکته دیگر هم توجه داشته باشیم و آن این است که اگر عرضه مسکن به تقاضا نزدیک نشود باعث افزایش قیمت مسکن خواهد شد.
 وی افزود: در حال حاضر با انباشت تقاضای مسکن مواجهیم و سالانه نیز 700 هزار ازدواج در کشور به ثبت می‌رسد پس اگر دولت برنامه‌ریزی مناسبی نکند این انباشت تقاضا سر باز زده و باز هم جهش قیمت مسکن خواهیم داشت.

Page Generated in 0/0057 sec