printlogo


کد خبر: 214885تاریخ: 1398/10/17 00:00
سینما

اهدای نشان حاج قاسم سلیمانی به فیلم برتر جشنواره «رسام»
دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه دفاع‌مقدس و مقاومت «رسام» نشان سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را به برترین فیلم دفاع و مقاومت و پایداری اهدا می‌کند. به گزارش «وطن امروز»، در جلسه‌ای به ریاست علی‌اصغر جعفری رئیس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع‌مقدس و مدیرعامل موزه‌ انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس و با حضور دبیر جشنواره رسام مقرر شد در راستای گرامیداشت یاد و نام سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، «نشان سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی» در این دوره به برترین فیلم جشنواره اهدا شود. همچنین فیلمسازان فیلم کوتاه فرصت دارند آثار کوتاه خود در بخش فیلمنامه و فیلم با مضمون رشادت‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه دفاع‌مقدس «رسام» هفته اول خردادماه ١٣٩٩ در آبادان و خرمشهر برگزار می‌شود.
***
اکبر عبدی: دلم برای مردم آمریکا می‌سوزد
نابغه طنز ایران اعتقاد دارد که همه خانواده‌های شهدا عزادار حاج قاسمند؛ سرداری که حتی انتخاب کرد کنار سربازانش به خاک سپرده شود. به گزارش «وطن امروز»، اکبر عبدی گفت: سردار بهترین حرف را خودش راجع به خودش گفته است؛ «من یک سرباز وطنم». از همه مهم‌تر مقبره و زمان شهادتش را تعیین کرده است. یعنی این شخصیت مدت‌ها قبل پایش از زمین کنده شده است و می‌داند قرار است آرام‌آرام آسمانی شود. اکبر عبدی به تسنیم گفت: واقعاً سرباز وطن که خودش همواره با این نام از خودش یاد می‌کرد و حتی در وصیتنامه‌اش نوشته که بر سنگ مزارم بنویسید سرباز قاسم سلیمانی، بهترین تعریفی است از خدمتگزار صدیق و متواضعی که حتی در سفر آخرت هم دوست دارد با سربازانش همراه شود. ای کاش بقیه از ایشان یاد بگیرند و راه ایشان با قوت و مستحکم ادامه یابد. این بازیگر در واکنش به جنایت آمریکایی‌ها گفت: ترامپ یک آدم عقب‌افتاده است و همه دنیا این واقعیت را می‌داند. زنش حاضر نیست چند قدم با او بردارد، چه توقعی از دیگران است! دلم برای مردم آمریکا می‌سوزد که چقدر ساده‌‌اند و بندگان خدا دیوانه‌ای را انتخاب کرده‌اند. وی در پایان خاطرنشان کرد: ما خودمان هم خانواده شهیدیم، چه شهدای مدافع حرم و چه شهدای دفاع‌مقدس، همه عزادار حاج قاسم و قهرمانان واقعی‌اند؛ امیدوارم راه او و امثال او ادامه یابد.
***
ابراهیم داروغه‌زاده: هنرمندان مردد به سیل خروشان ملت ایران بپیوندید
دبیر سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر از هنرمندان مردد نسبت به محکوم‌کردن ترور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، خواست به سیل خروشان ملت ایران بپیوندند. به گزارش «وطن امروز»، ابراهیم داروغه‌زاده در توئیتر خود نوشت: سینماگران و هنرمندان عزیزی که برای محکوم‌کردن ترور سردار سلیمانی به دست دولت تروریست آمریکا در تردید بودید، حضور یکپارچه مردم ایران را در اهواز و مشهد و تهران در تشییع پیکر شهید سلیمانی دیدید؟ درنگ نکنید و به سیل خروشان ملت ایران بپیوندید.

Page Generated in 0/0053 sec