printlogo


کد خبر: 214900تاریخ: 1398/10/17 00:00
همزمان با تشییع پیکر سردارسرافراز شهید قاسم سلیمانی مردم سراسر کشوربه عزاداری و سوگواری پرداختند
ایران یکصدا انتقام

گروه اجتماعی: همزمان با تشییع باشکوه پیکر مطهر حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در تهران و قم، مردم قدرشناس سایر شهرهای کشور هم به عزاداری و سوگواری پرداختند.
به گزارش «وطن امروز»، پیکر شهید سلیمانی روز شنبه در کاظمین، کربلا و نجف و روز یکشنبه در شهرهای اهواز و مشهد و دیروز در شهرهای تهران و قم تشییع شد و امروز قرار است بعد از تشییع در کرمان به خاک سپرده شود. مردم سایر شهرهای کشور همزمان با مراسم‌های تشییع باشکوه در شهرهای خود به صورت خودجوش به سوگواری و عزاداری پرداختند. عزاداری ملت بسیار شبیه عزاداری ایام محرم و به شیوه عزاداری برای اباعبدالله‌الحسین(ع) و یارانش بود. در ادامه به گوشه‌ای از این عزاداری‌ها اشاره می‌کنیم.
 
* حضور گسترده مردم یاسوج در بزرگداشت حاج قاسم
مراسم بزرگداشت سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی و همرزمانش با حضور اقشار مختلف مردم یاسوج برگزار شد. 
تمام اقشار از مرد و زن گرفته تا جوان و پیر، همه برای گرامیداشت یاد «سردار دل‌ها»، سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در شهر یاسوج حاضر شدند و به عزاداری پرداختند.
تاکنون چنین تجمعی در شهر یاسوج شکل نگرفته بود و مردم  حاضر در این مراسم شعارهای «ما همه سرباز توایم»، «نه سازش نه تسلیم، نبرد با آمریکا»، «انتقام انتقام»، «حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست»، «ای رهبر آزاده آماده‌ایم آماده‌ایم» و «ننگ بر ترامپ» سر می‌دادند.
 
* سنگ تمام اردبیلی‌ها در بزرگداشت مالک اشتر زمان
اهالی قدرشناس و ولایتمدار استان اردبیل از ساعت ۱۳ روز دوشنبه در تجمعی باشکوه در بزرگداشت سردار قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش در خیابان‌های منتهی به میدان عالی‌قاپو حاضر شدند.
تمام اقشار از زن و مرد و جوان و پیر برای بزرگداشت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی در محل تجمع حاضر شده بودند.
هیأت‌های مذهبی مختلف مردمی نیز پیش از این در اطلاعیه‌ای با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی از آحاد مردم درخواست کرده بودند در تجمع بزرگ مردمی حاضر شده و بار دیگر با آرمان‌های امام و انقلاب تجدید پیمان کنند و یاد و خاطره این سردار سرافراز اسلام را زنده نگه دارند. برودت هوا نیز در عزم مردم هیچ خللی وارد نکرد و شاهد حضور باشکوهی در محل تجمع بودیم. معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل در حاشیه تجمع مردمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، عنوان کرد: لحظه اعلام خبر شهادت سردار سلیمانی خبر سنگینی برای جامعه ایران اسلامی بود تا تمام آزادی‌خواهان با شنیدن این خبر عزادار شوند. عبدی ادامه داد: سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل بدین منظور با مشارکت آحاد مردم برنامه‌های مختلفی را در 2 روز گذشته در حسینیه ثارالله تدارک دید که با حضور گسترده مردم نیز همراه شد. وی ادامه داد: مردم ولایی و شهیدپرور شهرستان اردبیل در میدان عالی‌قاپو به سبک و سیاق مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی حاضر شدند تا ضمن عزاداری، عهد و پیمان خود را با شهدا تازه و اعلام کنند راه سرخ شهدا را ادامه خواهند داد.
 
* سوگواری باشکوه خیابانی مردم ارومیه در سوگ سردار دل‌ها
دیروز همزمان با تشییع پیکر پاک سردار قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت در تهران، مردم ارومیه نیز زیربارش شدید برف با حضور خودجوش در خیابان امام‌خمینی(ره) ارومیه در ماتم سردار دل‌ها سوگواری کردند.
این حرکت خودجوش مردمی از میدان ولایت‌فقیه آغاز شد و تجمع پایانی در میدان انقلاب ارومیه بود که از ساعت‌ها قبل از آغاز این حرکت زن و مرد و پیر و جوان به خیابان‌های منتهی به میدان انقلاب آمده بودند تا بار دیگر ضمن تجدید پیمان با آرمان‌های مالک اشتر ولایت، به دنیا نشان دهند راه شهدا و مقاومت همچنان با قدرت ادامه دارد.
شرکت‌کنندگان زیر بارش برف با سردادن شعارهای «یئل یاتار، توفان یاتار یاتماز حسینین پرچمی- باد و توفان فروکش می‌کند اما پرچم امام حسین(ع) به هیچ وجه روی زمین نمی‌ماند»، «ای رهبر آزاده آماده‌ایم آماده» و «مرگ بر آمریکا»، عنوان کردند هر یک سردار سلیمانی‌اند و تا آخرین قطره خون از آرمان‌های انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت دفاع می‌کنند.
حضور مردم ارومیه با وجود اینکه ادارات و نهادها و مدارس تعطیل نبود و با وجود سرمای شدید هوا مثال‌زدنی بود و حرکت شرکت‌کنندگان با کندی همراه بود. مردم با چشمان اشک‌آلود اما اراده فولادین ضمن بزرگداشت یاد و نام سردار قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت، قدرشناسی خود را به بهترین شکل ممکن به نمایش گذاشتند.
 
* مردم کاشان در سوگ شهادت قاسم سلیمانی، فرمانده جهانی مقاومت گریستند
مردم کاشان در غم از دست دادن سرباز وطن حاج قاسم سلیمانی همزمان با ندای «لبیک یا حسین» و سردادن شعار «مرگ بر آمریکا» خواهان انتقامی سخت از آمریکای جنایتکار شدند.
کوچک و بزرگ، پیر و جوان و زن و مرد کاشانی در غم شهادت حاج قاسم سلیمانی فرمانده جهانی مقاومت سینه‌زنان و مویه‌کنان با آرمان‌های شهدای انقلاب اسلامی و مدافعان حرم و همچنین شهدای مقاومت تجدید بیعت کردند.
حضور حماسه‌آفرین مردم دیار نخستین‌ها در خونخواهی از سردار شهید وطن در میدان جهاد آنچنان گسترده و پرشور بود که حیرت همه را برانگیخت.
 
* عزاداری باشکوه و حماسی زنجانی‌ها در فراق سردار سپهبد شهید سلیمانی
زنجانی‌ها با عزاداری باشکوه، یوم‌العباسی دیگر خلق کردند و در سوگ سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی به عزاداری پرداختند. زنجانی‌ها یکشنبه‌شب در قالب دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان بار دیگر شور و شعور حسینی را به نمایش گذاشتند و ثابت کردند مصمم‌تر از گذشته بر سر آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی استوار و خونخواه سردار شهید قاسم سلیمانی و همرزمان  شهیدش هستند. مراسم عزاداری باشکوه زنجانی‌ها به مناسبت شهادت سردار قاسم سلیمانی عصر دیروز در مرکز شهر زنجان از مقابل حسینیه اعظم زنجان با شکوه وصف نشدنی به سمت میدان انقلاب و امامزاده سیدابراهیم(ع) شهر زنجان برگزار شد. در این اجتماع آحاد مختلف مردم زنجان در کنار هم متحد و یکصدا فریاد انتقام سر دادند و در رثای سردار شهید قاسم سلیمانی به عزاداری پرداختند.
در این حضور حماسی که نماینده ولی‌فقیه در استان، استاندار زنجان و مسؤولان استان حضور داشتند، استاد ولی‌الله کلامی، حاج جواد رسولی، سیدیوسف شبیری، حسین عینی‌فر و تعدادی دیگر از مداحان شهر زنجان در عزای شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی به مداحی پرداختند. همچنین امروز مراسم عزاداری‌ای توسط بازاریان زنجانی در مسجد جامع زنجان و مراسم دیگری در مسجد سیدفتح‌الله زنجان برگزار خواهد شد.
 
* جمع مردم شیعه و سنی زاهدان در سوگ سردار مقاومت
مردم شیعه و سنی زاهدان دیروز صبح در تجدید بیعت با رهبر انقلاب و پاسداشت خون سردار شهید سلیمانی در میدان آزادی زاهدان جمع شدند. همه اقشار مختلف مردم از پیر و جوان، زن و مردم، دانش آموز و دانشجو، استاد و معلم، کسبه و بازاریان، همه و همه با پرچم‌ها و پلاکاردهایی با شعار «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «لبیک یا حسین(ع)» و «مرگ بر منافق»، نفرت خود را از دشمنان اسلام و مسلمین به نمایش گذاشتند.
 
* خاکسپاری شهید مقاومت در ‌«وادی‌السلام»
پیکر مطهر شهید ابومهدی المهندس پس از تشییع باشکوه در ایران، ساعت 8 صبح فردا وارد فرودگاه آبادان می‌شود و پس از استقبال مردم آبادان و خرمشهر به مرز شلمچه می‌رود.
پیکر ابومهدی المهندس برای انجام آزمایش دی‌ان‌ای به تهران منتقل شده و پس از انجام‌ آزمایش‌ها به نجف باز می‌‌گردد و در قبرستان «وادی‌السلام» به خاک سپرده خواهد شد.
 
* کمربندی غربی ساری به نام «شهید سلیمانی» نامگذاری شد
کمربندی غربی ساری با پیشنهاد شهردار و تصویب اعضای شورای شهر، به نام سپهبد شهید قاسم سلیمانی نامگذاری شد. علیجان شمشیربند، رئیس شورای اسلامی شهر ساری اظهار کرد: با پیشنهاد عباس رجبی، شهردار ساری و موافقت اعضای شورای اسلامی شهر یکی از معابر اصلی ساری به پاس سال‌ها مجاهدت و فداکاری سردار سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران به نام وی نامگذاری شد. 
 وی افزود: براساس پیشنهاد شهردار مرکز استان، از سه راه جویبار تا میدان فرح‌آباد به نام سپهبد شهید قاسم سلیمانی نامگذاری شد.
 
* نامگذاری بزرگراه شمالی کرج به نام «سردار سلیمانی»
شورای شهر کرج پروژه بزرگراه شمالی را به نام سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نامگذاری کرد. اکبر سلیم‌نژاد صبح دیروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اعضای شورای شهر کرج در صد‌و‌هفتاد‌و‌هفتمین جلسه رسمی شورا به تصویب رساندند که پروژه بزرگراه شمالی کرج به نام «سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی» نامگذاری شود تا مراتب قدرشناسی مردم شهید‌پرور ایران کوچک از خدمات ارزشمند ایشان به ملت و نظام اسلامی متبلور شود.
***
[علمای اهل سنت کردستان شهید حاج قاسم را محور همدلی و اقتدار دانستند]
علمای اهل سنت کردستان ضمن محکوم کردن جنایت‌ تروریستی آمریکا، شهید سردار حاج قاسم سلیمانی را محور وحدت، همدلی و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران خواندند. ماموستا فایق رستمی، نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه به شهادت رساندن سردار سلیمانی باعث شد چهره خبیث دشمنان اسلام نمایان شود، افزود: این حرکت زمینه‌ساز وحدت تمام مسلمانان جهان خواهد شد. ماموستا عبدالرحمن خدایی، امام جمعه بانه نیز با اشاره به اینکه انتقام خون پاک شهید سلیمانی از آمریکای جنایتکار گرفته می‌شود، اظهار داشت: سردار سلیمانی انسانی بزرگ، شریف، غیور، وفادار به نظام و ولایتمدار بود که از گذشته در تحولات منطقه نقش مؤثری داشت و تمام سران کشورهای دشمن ما نیز به قدرت و عظمت شخصیت این شهید اعتراف کرده‌اند. آمریکا و دشمنان اسلام و ایران باید بدانند ملت عزتمند و با شرف ایران هیچ‌گاه نمی‌گذارند خون شهدای آنان مانند سردار قاسم سلیمانی پایمال شود و تا پای جان خود در ادامه راه آنان می‌ایستند.
امام جمعه مریوان نیز طی سخنانی با بیان اینکه دیگر آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها در هیچ جای دنیا امنیت ندارند، بیان کرد: با به شهادت رسیدن سردار سلیمانی، نیروهای حزب‌الله عراق و لبنان، نیروهای اسلامی سوریه، یمن و دیگر نیروی اسلامی منطقه، همه جنایت آمریکا را محکوم کردند و دیگر هیچ جایی در این منطقه برای آمریکایی‌ها امن نیست. ماموستا مصطفی شیرزادی یادآور شد: به شهادت رسیدن سردار سلیمانی امروز حس غرور و افتخار را در میان ایرانیان زنده کرده است و بدون شک این اتفاق می‌تواند در ادامه راه انقلاب و پیروی از راه شهدا تأثیر بسیاری داشته باشد. ماموستا سیدحسین حسینی امام جمعه سقز نیز در این رابطه با بیان اینکه شهید سلیمانی، مجاهد راه حق بود، گفت: وی مجاهد راه حق و سردار اسلام بود که با تخریب‌کنندگان دین از جمله رژیم صهیونیستی و آمریکای جنایتکار مبارزه می‌کرد. انتقام سخت به وقت خود گرفته می‌شود.

Page Generated in 0/0142 sec