printlogo


کد خبر: 214918تاریخ: 1398/10/17 00:00
میلیون‌ها نفر از مردم تهران دیروز با حضور بی‌سابقه در مراسم تشییع شهید سپهبد قاسم سلیمانی بزرگ‌ترین اجتماع انسانی 30 سال گذشته در ایران را رقم زدند و خواستار مجازات جنایتکاران آمریکایی شدند
قیام‌ انتقام
اقامه نماز بر پیکرهای شهدای مقاومت توسط رهبر انقلاب در دانشگاه تهران

گروه سیاسی: در روز رستاخیز تهران و وداع تاریخی مردم مؤمن و قدرشناس آن با سردار بزرگ و پر‌افتخار اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر حکیم انقلاب اسلامی در دانشگاه تهران حضور یافتند و بر پیکر مطهر این شهید عالی‌مقام، مجاهد بزرگ ابومهدی المهندس و دیگر شهدای جنایت اخیر رژیم تروریست آمریکا، نماز اقامه کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، در این مراسم که با حضور چند میلیونی مردم و همچنین روسای قوای سه‌گانه، مسؤولان کشوری و لشکری، همرزمان شهید و جمعی از عناصر مهم جبهه مقاومت از جمله اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس، زیاد نخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و شیخ نعیم قاسم جانشین دبیرکل حزب‌الله لبنان در فضایی آکنده از حسرت آسمانی شدن حاج قاسم سلیمانی برگزار شد، رهبر انقلاب اسلامی در نماز، خداوند را برای بزرگ داشتن مجاهدان راه خود به‌ واسطه فوز و توفیق عظیم شهادت، حمد و سپاس گفتند و علو درجات آن شهدای عالی‌مقام را مسألت کردند.
به گزارش «وطن امروز»، مقام معظم رهبری در نماز برای شهید قاسم سلیمانی عبارات اختصاصی قرائت کردند. رهبر معظم انقلاب در این نماز عبارت «اللهم أدخلهم برحمتک برضوانک، فإنک توفیتهم متلطخین بدمائهم فی‌سبیل رضاک مستشهدین بین أیدیهم، مخلصین فی‌ذلک لوجهک الکریم؛ پروردگارا به رحمتت ایشان را به بهشت داخل کن، تو جان آنها را در حالی که در راه رضای تو غوطه‌ور در خون‌شان شده و به شهادت رسیده و با اخلاص رو به سوی تو بودند، گرفتی» را قرائت کردند.
رهبر معظم انقلاب همچنین در بخش دیگری از نماز برای شهید قاسم سلیمانی عبارات «اللهم فاعل درجاتهم فاحشرهم مع محمد وآله الطاهرین وألحقنا بهم وارزقنا الشهاده فی سبیلک یا مولای، الحمدلله الذی أکرم المستشهدین فی‌سبیله، الحمدلله الذی رزقنا الشهاده فی‌سبیله، الحمدلله الذی رزقنا الجهاد فی‌سبیل الإسلام؛ خدایا درجات‌شان را بالاتر ببر و ایشان را با محمد و خاندان پاکش محشور بفرما و ما را به ایشان ملحق بگردان و شهادت در راهت را روزی ما قرار بده. حمد و ستایش خدایی را که شهیدان راهش را بزرگ داشت. ستایش خدایی را که شهادت در راه خودش را نصیب ما گرداند. ستایش خدایی را که جهاد در راه اسلام را روزی ما گردانید» را قرائت کردند.
پس از اقامه نماز، تشییع باشکوه پیکرهای مطهر شهید سلیمانی و دیگر شهیدان مقاومت از دانشگاه تهران به سمت میدان آزادی آغاز شد و مردم انقلابی تهران، نگین درخشان و بی‌بدیل مقاومت و یاران مجاهدش را تشییع کردند. این مراسم که از نگاه بسیاری از ناظران و رسانه‌های خارجی پس از مراسم تشییع حضرت امام(ره) بی‌سابقه بوده است، در شرایطی برگزار شد که پیکر مطهر شهید سلیمانی و همرزمان شهیدش پس از تشییع باشکوه در برخی شهرهای عراق در روز شنبه، در روز یکشنبه نیز بر دوش میلیون‌ها عزادار در شهرهای اهواز و مشهد مقدس تشییع شده بود. 
 
* تأکید مردم بر انتقام سخت
به‌رغم اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه مراسم تشییع و اقامه نماز بر پیکر سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی و همرزمانش از ساعت ۸ صبح روز یکشنبه در تهران برگزار می‌شود، مردم همیشه در صحنه و شهیدپرور پایتخت ایران اسلامی ساعاتی قبل از آغاز رسمی مراسم در خیابان‌های اطراف دانشگاه تهران حضور یافتند. در حاشیه این مراسم شرکت‌کنندگان در مراسم تشییع شهید قاسم سلیمانی در تهران، با امضای توماری خواهان گرفتن انتقام سخت شهادت سردار سلیمانی شدند و اعلام کردند پاسخ این اقدام تروریستی دولت جنایتکار ترامپ باید داده شود.
طبق این گزارش، شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» در پایتخت ایران اسلامی توسط شرکت‌کنندگان در مراسم تشییع پیکر شهید سپهبد قاسم سلیمانی طنین‌انداز شد. مردم تهران همچنین در این مراسم شعار «نه سازش، نه تسلیم، نبرد با آمریکا» سر دادند. از دیگر نکات قابل توجه دست‌نوشته‌های زیادی با هشتگ #انتقام_سخت و با مضمون ضرورت اقدام متقابل در برابر اقدام تروریستی آمریکا در دست مردم تهران بود. «فرزندان شهدا انتقامی سخت از آنان می‌گیرند»، «لشکر قاسمیون»، «ترامپ قمار‌باز! من حریف تو هستم»، «بدرود فرمانده» و «سنگرت خالی نیست ابومهدی» از دیگر مضامین پلاکاردها و دست‌نوشته‌های مردم شرکت‌کننده در مراسم تشییع سپهبد قاسم سلیمانی بود. گروهی از عراقی‌ها در مقابل دانشگاه تهران با در دست داشتن پرچم‌های زرد‌رنگ کتائب حزب‌الله عراق، شعار «کلا کلا آمریکا» و «الامریکا شیطان الاکبر» سر دادند. همچنین مهاجران افغانستانی در مراسم تشییع پیکر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش شرکت کردند.
حسن روحانی رئیس‌جمهور، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه‌قضائیه، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، آیت‌الله جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری، عباسعلی کدخدایی قائم‌مقام دبیر شورای نگهبان، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه، سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه، آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، علی ربیعی سخنگوی دولت، غلامعلی حدادعادل مشاور عالی رهبر معظم انقلاب، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی، حسین طائب رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور و معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور در مراسم تشییع شهید سپهبد قاسم سلیمانی و همرزمانش حضور یافتند.
پیکر مطهر شهیدان حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و سایر همرزمان‌شان پس از اقامه نماز توسط مقام معظم رهبری و آغاز مراسم تشییع از دانشگاه تهران به دلیل جمعیت انبوه در نهایت پس از ساعت‌ها، ساعت 5 عصر به میدان آزادی رسید و پس از آن به قم منتقل شد. 
پس از ورود پیکر پاک سردار شهید و همرزمان باوفایش به قم، مسؤولان و علما در مراسم استقبال حضور یافتند. سپس پیکر پاک سردار سلیمانی به آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(ع) منتقل شد. پس از طواف پیکر پاک سردار در حرم مطهر حضرت معصومه(س) با توجه به خیل عظیم مردم و ازدحام در مسیر، پیکر پاک شهدا از قسمت شرقی آستان خارج و با عبور از زیر پل 9 دی، وارد بلوار پیامبر اعظم(ص) شد.
همچنین مراجع و علمای برجسته حوزه‌های علمیه با حضور در حرم مطهر با پیکر پاک شهیدان مقاومت وداع کردند. در مراسم وداع با سرداران شهید، علما و بزرگان حوزه از جمله حضرات آیات مکارم‌شیرازی، محمدجواد فاضل‌لنکرانی، گرامی، مقتدایی، امینی، سیفی مازندرانی، اعرافی، حسینی‌بوشهری، حسین نوری‌همدانی، جعفر سبحانی و سیدمحمد‌علی علوی‌گرگانی و جمعی دیگر از مراجع تقلید و علمای دینی حضور یافتند.
 
* انتقام این خون‌های گرانبها استمرار می‌یابد
سردار سرلشکر اسماعیل قاآنی همزمان با ورود پیکر مطهر سپهبد شهید قاسم سلیمانی و دیگر همرزمانش در فرودگاه قدر تهران اظهار داشت: قول ما پیمودن راه شهید سلیمانی با همان استحکام و با توکل بر خدا ما‌به‌‌ازای شهادت ایشان در گام‌های متعدد، ازاله آمریکا از منطقه و استمرار حرکت رسیدن به حکومت جهانی امام زمان(عج) است. به پشتوانه مقام معظم رهبری این مهم حاصل خواهد شد. به گزارش مهر، او ادامه داد: قول انتقام خون شهید قاسم سلیمانی را خداوند داده است و منتقم اصلی خداوند است و حتما اقداماتی انجام خواهد گرفت ولی انتقام این خون‌های گرانبها استمرار می‌یابد تا منتقم اصلی یعنی امام زمان(عج) ظهور کند.
***
[اسم حاج قاسم آشیانه صهیونیست‌ها را می‌لرزاند]
روز گذشته در ابتدای مراسم تشییع پیکر سپهبد شهید سلیمانی در دانشگاه تهران، زینب سلیمانی دختر شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در دانشگاه تهران اظهار داشت: پدرم خواب راحت را از چشم همه ستمگران، مستبدان و تکفیری‌ها ربوده بود. وی ادامه داد: اسم حاج قاسم سلیمانی آشیانه صهیونیست‌ها، تکفیر و نظام سلطه را هم‌اینک هم می‌لرزاند.
دختر شهید سلیمانی تصریح کرد: امروز اندیشه و جهاد پدرم جبهه مقاومت را به مکتبی نهادینه شده و پیروز تبدیل کرده است. جهانیان پیام جهاد و اندیشه سلیمانی را فهمیده و ذلت نظام سلطه و صهیونیسم و تکفیر را دیده‌اند. وی افزود: آمریکا باید بداند که عاشورا منشأ قدرت مجاهدین و آزادگان و موجب وحشت دشمنان اسلام و انسانیت است. شاگردان مکتب خمینی و خامنه‌ای در کلاس درس جهاد و اخلاص سلیمانی تربیت شده‌اند و تا زنده‌اند شاگردان دیگری را تربیت کرده و موجب رعب و وحشت مضاعف سلطه‌گران و تکفیری‌ها خواهند بود. دختر شهید سلیمانی تاکید کرد: آمریکا و صهیونیسم بدانند شهادت پدرم موجب بیداری بیشتر فطرت انسان‌ها در جبهه مقاومت شده است.
***
[اسماعیل هنیه: مقاومت ادامه خواهد یافت]
دیروز اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) نیز  در مراسم تشییع سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی از مجاهدت‌های این سردار بزرگ اسلام تمجید کرد. وی در این باره اظهار داشت: برادران و خواهران گرامی، ملت مسلمان و مبارز ایران! سلام بر شما. بنده از سرزمین مبارک فلسطین، سرزمین جهاد و مبارزه و از قدس، قبله نخست مسلمانان می‌آیم. هنیه گفت: ما به ایران آمده‌ایم تا به مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای و دولت و مردم جمهوری اسلامی ایران، شهادت فرمانده بزرگ، حاج قاسم سلیمانی را تسلیت و تعزیت بگوییم. هنیه بیان کرد: ما اعلام می‌کنیم این جنایت وحشیانه‌ای که آمریکایی‌ها مرتکب شده‌اند، نشان‌دهنده روحیه جنایتکارانه آنان است که این همه جنایت‌ها و خونریزی‌ها را در سرزمین فلسطین باعث شده است. وی گفت: همان روحیه جنایتکارانه‌ای که باعث ترور و شهادت فرمانده شهید سلیمانی شد، پوششی به رژیم صهیونیستی و اشغالگران صهیونیست می‌دهد که مرتکب جنایت‌های بسیار زیادی در سرزمین فلسطین شوند و فرماندهان و رهبران مقاومت فلسطین را ترور کنند. رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس گفت: من اعلام می‌کنم که پروژه مقاومت در سرزمین فلسطین همچنان ادامه خواهد یافت.

Page Generated in 0/0160 sec