printlogo


کد خبر: 214935تاریخ: 1398/10/18 00:00
نخستین تمرین استقلال با مجیدی با ادای احترام به شهید سردار سلیمانی استارت خورد
آغاز مأموریت فرهاد

سرانجام روز گذشته و بعد از حواشی بسیار زیاد مراسم معارفه فرهاد مجیدی در مجموعه ورزشی تهرانسر برگزار شد. دور جدید تمرینات استقلال بعد از جدایی آندره‌آ استراماچونی دیروز دوباره از سر گرفته شد که در نخستین جلسه، مراسم معارفه فرهاد مجیدی، سرمربی جدید آبی‌های پایتخت برگزار شد. اسماعیل خلیل‌زاده، سرپرست مدیرعاملی استقلال به همراه هادی مباشری، معاون اجرایی، بهرام امیری و امیر سلطانی مشاوران سرپرست باشگاه و ستار همدانی در محل تمرین استقلال حاضر شدند تا مراسم معارفه فرهاد مجیدی و کادرش را برگزار کنند. همچنین جمعی از پیشکسوتان استقلال مانند پرویز مظلومی، نصرالله عبداللهی، مهدی امیر‌آبادی، اصغر حاجیلو و علیرضا اکبرپور در این مراسم حضور داشتند. اما نکته عجیب درباره مراسم معارفه مجیدی این بود که در ابتدا بازیکنان سرشناسی مانند وریا غفوری، علی کریمی، روزبه چشمی و فرشید اسماعیلی در محل تمرین حضور پیدا نکرده بودند. دلیل این اتفاق، ناراحتی آنها از واریز نشدن مطالبات‌شان عنوان شده بود. البته رسانه‌های نزدیک به استقلال مدعی شدند مدیران استقلال کارهای بانکی واریز مطالبات بازیکنان را انجام داده‌اند اما پول آنها هنوز به حساب‌شان واریز نشده است. از این رو مدیران استقلال به همراه مجیدی و کادر فنی‌اش در تلاش بودند از طریق صحبت با این بازیکنان، آنها را راضی به حضور در تمرین  کنند که دست آخر موفق به انجام این کار شدند. 
 
* ادامه راه استراماچونی؟
سرمربی جدید آبی‌ها دو راهی مهمی را برای شروع کار خود در پیش دارد. فرهاد مجیدی از دیروز کار خود را با استقلال رسما آغاز کرد و اولین تمرین آبی‌ها زیر نظر او برگزار شد تا عصر جدید آبی‌ها شروع شود. سوال مهم اما برای هواداران سبک بازی تیم مجیدی است؛ اینکه او می‌خواهد ادامه راه استرا را طی کند و با سیستم سه دفاع به میدان برود یا استقلال به سیستم‌های رایج با 4 مدافع رو می‌آورد. مجیدی فصل گذشته در مقطع کوتاه حضور در استقلال فرصتی برای تغییرات اینچنینی نداشت و پی بردن به جواب این سوال با توجه به تجربه او کار دشواری است. با این حال سرمربی جوان آبی‌ها در جلسات با بازیکنان و دستیاران خود فعلا نشان داده به دنبال تغییر سیستم نیست و قصد دارد نیم فصل دوم را با همان سیستم 3 دفاع شروع کند. مشورت بازیکنان و دستیاران ایرانی مجیدی و البته آنالیز او نقش پررنگی در این تصمیم داشته و سرمربی استقلال حفاظت از تیم استراماچونی را به ساخت تیمی جدید در این مقطع زمانی ترجیح داده است. البته مجیدی فرصت زیادی برای انجام تغییرات بنیادین ندارد و نزدیک بودن 2 دیدار حساس آسیایی و هزینه بالای آزمون و خطا در این مسیر نیز از عواملی است که در تصمیم مجیدی موثر بوده است؛ موضوعی که در فصل نقل و انتقالات نیز در دستور کار او قرار دارد و اهداف خود را برای ترمیم این تیم بر اساس سیستم 2-۵-3 ترسیم کرده است تا به این ترتیب مسیر مجیدی فعلا در ادامه مسیر استراماچونی باشد و این سرمربی تازه‌وارد به دور از تغییرات اساسی راه موفق سرمربی قبلی را ادامه دهد. حفظ زکی‌پور و خرید در مرکز دفاع، بال راست برای کمک به غفوری، مرکز زمین و نوک خط حمله نیز اهداف اصلی سرمربی آبی‌ها به شمار می‌رود تا به این ترتیب استقلال مجیدی همچنان در مسیر جذاب هواداران باشد. این تصمیم مجیدی در ادامه تصمیمات قبلی او مطمئنا با استقبال هواداران رو به رو خواهد شد و به تقویت جایگاه او پیش هواداران کمک خواهد کرد.
 
* امیری: در حال بررسی وضعیت 5 بازیکن خارجی هستیم
مشاور سرپرست باشگاه استقلال گفت: ما با 5 بازیکن خارجی در حال مذاکره هستیم که در نهایت از بین آنها 2 گزینه را انتخاب خواهیم کرد. بهرام امیری در حاشیه تمرین روز استقلال درباره آخرین وضعیت نقل و انتقالات این باشگاه اظهار داشت: ما با 5 بازیکن خارجی در حال مذاکره هستیم که در نهایت از بین آنها 2 گزینه را انتخاب خواهیم کرد. وی در پاسخ به این سوال که ‌آیا پاتوسی گزینه استقلال است یا خیر؟ گفت: یکی از گزینه‌های ما پاتوسی است که با این بازیکن هم در حال مذاکره هستیم. ما در هر پستی که مدنظرمان است هم گزینه آسیایی و هم غیرآسیایی، در حال بررسی شرایط آنها هستیم. امیری تصریح کرد: این نفراتی که طی روزهای گذشته شایعه شده به استقلال اضافه می‌شوند هیچ کدام در لیست ما نیستند.
 
* خلیل‌زاده: نمی‌توانم مدیرعامل استقلال شوم
سرپرست باشگاه استقلال گفت: نمی‌توانم در استقلال مدیرعامل شوم؛ مگر آنکه از مجموعه قبلی‌ام استعفا کنم. اسماعیل خلیل‌زاده بعد از شرکت در جلسه معارفه فرهاد مجیدی درباره اتفاقات تمرین دیروز استقلال اظهار داشت: امروز (دیروز) در نشست با همه بازیکنان شرکت کردیم و ان‌شاءالله بازیکنان با آمادگی کامل برنامه‌های تیمی را برای نیم‌فصل دوم پیگیری خواهند کرد. وی درباره مشکلاتی که در پرداخت مطالبات بازیکنان وجود داشت،‌ گفت: همان‌طور که در مسابقه قبلی اشاره کردم روز یکشنبه ساعت 15 مطالبات بازیکنان پرداخت شده است. در پرداختی برخی بازیکنان هم ممکن است یکی، دو درصد اختلاف وجود داشته باشد که رقم پرداختی به ‌آنها به 40 درصد برسد. به همین دلیل از مسؤول مالی باشگاه خواستم همه چیز را در اختیارم قرار بدهد تا این مسأله را هم حل کنم. سرپرست باشگاه استقلال درباره نگرانی هواداران بابت نقل و انتقالات این تیم عنوان کرد: ما کمیته‌ای را با حضور بهرام امیری و یکی از اعضای هیات‌مدیره تشکیل دادیم و درباره نقل و انتقالات بازیکنان نیز اطلاع‌‌رسانی خواهیم کرد. خلیل‌زاده در پاسخ به این سوال که سرانجام تکلیف شکایت استراماچونی از استقلال چه شد؟ ‌گفت: فکر می‌کنم درباره آقای استراماچونی مثل یک سریال توضیح داده‌ام. همانطور که می‌دانید با خطیر و رحمان رضایی به قطر رفتیم که داستان‌های این موضوع را همه می‌دانند. بین ما و استراماچونی قطع همکاری صورت گرفته و اینکه چه اتفاقی در آینده رخ می‌دهد الان مشخص نیست. وی با اشاره به تغییراتی که در مدیریت باشگاه استقلال رخ داده است،‌ گفت: من سرپرست باشگاه استقلال هستم چون در حال حاضر مدیرعامل یک مجموعه دیگر محسوب می‌شوم، نمی‌توانم در استقلال مدیرعامل شوم مگر آنکه از مجموعه قبلی‌ام استعفا کنم. نمی‌دانم آقای علی‌نژاد چه مصاحبه‌ای انجام داده ولی در حال حاضر سرپرست باشگاه استقلال هستم و تا زمانی که در این پست بمانم تلاش خواهم کرد.
***
 تمرین با احترام به شهید سلیمانی شروع شد  
برای ادای احترام به سردار شهید سلیمانی، دور جدید تمرینات استقلال با یک دقیقه سکوت به احترام شهادت سپهبد قاسم سلیمانی آغاز شد. نخستین جلسه تمرینی استقلال با فرهاد مجیدی در شرایطی برگزار شد که احتمال لغو آن با توجه به غیبت بازیکنان سرشناس استقلال وجود داشت اما با آمدن این بازیکنان، تمرین استقلال هم برگزار شد. از بین بازیکنان غیر مصدوم استقلال، غفوری، دشتی، دیاباته و میلیچ در این جلسه تمرینی غایب بودند.
***
[دیاباته در گفت‌وگو با «وطن امروز»: بزودی بازمی‌گردم]
شیخ دیاباته، مهاجم گلزن و موفق نیم فصل اول استقلال برای تعطیلات کریسمس به کشورش سفر کرده است، اما هواداران استقلال با رفتن استراماچونی و بازنگشتنش، ترس از دست دادن این بازیکن را هم داشتند و نگران این بودند که نکند خارجی‌های تیم بویژه ستاره گلزن آبی‌ها هم هرگز به ایران بازنگردد، تا جایی که باشگاه استقلال در کانال تلگرامی خود نوشت روز ۱۹ دی‌ماه او به ایران خواهد آمد. در این میان خانمی در صفحه اینستاگرامش خود را به عنوان خواهر دیاباته معرفی کرده و چند باری اخبار مربوط به آمدن و نیامدن این بازیکن را نشر ‌داده است. به دلیل نشر این اخبار و با توجه به اینکه هواداران آبی به بسیاری از اخبار باشگاه اعتمادی ندارند، خبرنگار «وطن امروز» با دیاباته گفت‌وگوی کوتاهی انجام داده و او در پاسخ به این سوال که چه زمانی به ایران بازمی‌گردد، گفته است بزودی بازمی‌گردد. مهاجم شماره ۷ آبی‌پوشان همچنین صفحه اینستاگرام منتسب به خواهرش را تکذیب کرد.

Page Generated in 0/0059 sec