printlogo


کد خبر: 214937تاریخ: 1398/10/18 00:00
اخبار

آغاز تمرینات پرسپولیس بدون کالدرون
تمرین پرسپولیس در نیم‌فصل دوم در حالی برگزار شد که هنوز وضعیت بازگشت سرمربی آرژانتینی این تیم به ایران مشخص نیست. نخستین تمرین تیم فوتبال پرسپولیس در نیم‌فصل دوم، بدون حضور مربیان و بازیکنان خارجی روز گذشته (سه‌شنبه) ساعت ۱۲ در ورزشگاه شهید کاظمی برگزار شد. در این تمرین که زیر نظر کریم باقری جریان داشت، سیامک نعمتی و مهدی ترابی نیز غایب بودند. علیرضا بیرانوند بعد از چند روز استراحت، در تمرینات شرکت کرد. تمرین پرسپولیس در حالی برگزار شد که به خاطر عمل نکردن باشگاه پرسپولیس به شرط‌های گابریل کالدرون و پرداخت نکردن معوقات او، بازگشت این مربی به ایران در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. طبق برنامه قبلی قرار بود پرسپولیسی‌ها بعد از 2 روز تمرین عازم قطر شوند تا اردوی آماده‌سازی خود را در دوحه برگزار کنند اما با توصیه سازمان بازرسی کل کشور، این اردو لغو شد و حالا باید منتظر ماند و دید مدیران باشگاه چه تمهیداتی برای اردوی آماده‌سازی نیم‌فصل در نظر می‌گیرند.
***
پیشنهاد بازیکن راگبی آمریکا به ایران:‌ کاخ سفید را بزنید
بازیکن سابق تیم ملی راگبی آمریکا حمله ایران به کاخ سفید را خواستار شد. این صحبت او واکنش‌های زیادی را بین کاربران شبکه‌های اجتماعی آمریکایی ایجاد کرده است. به نقل از فاکس نیوز، «آلبرت هاینسورت» ستاره سابق تیم ملی راگبی آمریکا در صفحه اجتماعی خود حمله ایران به کاخ سفید را خواستار شد. او در اینستاگرام خود عکسی از کاخ سفید منتشر کرد که خط قرمزی روی آن کشیده شده بود و زیر آن نوشت: «ایران! اگر قصد حمله به آمریکا را داری، این عکس برای شما. فقط سعی‌ کنید ما را نجات دهید. مردم نمی‌توانند جنگ را شروع کنند». کاربران در پست‌های خود در شبکه‌های اجتماعی واکنش‌های زیادی به این ورزشکار داشته‌اند و بعضی‌ها این پیام او را تمجید کرده‌اند‌ و بعضی‌ها نیز حتی خواستار زندانی شدن این ورزشکار شده‌اند. پس از ترور سپهبد سلیمانی توسط آمریکایی‌ها اختلاف نظرهای زیادی در شبکه‌های اجتماعی در آمریکا پیرامون این موضوع شکل گرفته است و بسیاری از چهره‌های ورزشی آمریکا به نکوهش این اقدام خبیثانه دولت آمریکا و دونالد ترامپ پرداخته‌اند. 
***
حکم محرومیت ۶ ورزشکار دوپینگی اعلام شد
ستاد ملی مبارزه با دوپینگ حکم محرومیت ۶ ورزشکار دوپینگی از رشته‌های فوتبال، کشتی، والیبال، وزنه‌برداری و دوومیدانی را اعلام کرد. ستاد ملی مبارزه با دوپینگ سومین مرحله از اسامی ورزشکاران دوپینگی سال ۲۰۱۹ را که تمام مراحل مدیریت نتایج آنها در این ستاد سپری شده و احکام قطعی آنها به تایید آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ رسیده است اعلام کرد. تخلف این ورزشکاران به سال ۲۰۱۹ (از دی‌ماه ۱۳۹۷ تا دی‌ماه ۱۳۹۸) مربوط است و در ماه‌های گذشته پروسه قانونی بررسی پرونده آنها انجام شد. احکام قطعی صادره به این شرح است:
* امیر‌محمد حاجی‌پورگنجی از کشتی 
* مصطفی کیانی از فوتبال 
* سجاد سربرقی‌مقدم از والیبال 
* احمد حسین‌زاده از فوتبال 
* علیرضا زارع‌پور از وزنه‌برداری 
* محمد جعفری از دو‌و‌میدانی 
***
شکست تیم ملی والیبال زنان ایران در انتخابی المپیک ۲۰۲۰
تیم‌ملی والیبال زنان ایران در اولین بازی خود از رقابت‌های انتخابی المپیک ۲۰۲۰ شکست خورد.
تیم ملی والیبال زنان ایران دیروز در اولین بازی از رقابت‌های انتخابی المپیک توکیو مقابل قزاقستان به میدان رفت که با نتیجه 3 بر صفر شکست خورد. تیم ایران که با ترکیبی از بازیکنان جوان در مسابقات حاضر شده است، در ست اول این بازی با حساب ۱۴ بر ۲۵ شکست خورد. ملی‌پوشان ایران ست‌های دوم و سوم را  نیز با حساب ۱۶ بر ۲۵ و ۱۴ بر ۲۵ شکست خوردند. فاطمه امینی، هاله متقیان، فاطمه عنایت، زهرا کریمی، حانیه محتشمی‌پور، آیتک سلامت، اسما سعیدی، سارا نظری، الهام فلاح، ریحانه کریمی، مینا روستا، نگین شیرتری، مونا آشفته و الهه پورصالح بازیکنان تیم ملی والیبال بانوان ایران در رقابت‌های انتخابی المپیک هستند که هدایت آنها را میترا شعبانیان بر عهده دارد. 7 کشور در مسابقات والیبال انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو در گروه زنان حضور دارند که تیم ملی والیبال بانوان ایران در گروه دوم با تیم‌های اندونزی، قزاقستان و کره‌جنوبی هم‌گروه است.

Page Generated in 0/0054 sec