printlogo


کد خبر: 214943تاریخ: 1398/10/18 00:00
پیکر مطهر شهید ابومهدی المهندس در آبادان و خرمشهر تشییع شد

پیکر پاک و مطهر شهید مدافع حرم، ابومهدی المهندس صبح دیروز به منظور تشییع و بدرقه به سمت کشور عراق با استقبال باشکوه مردم خوزستان وارد فرودگاه آبادان شد.
به گزارش فارس، پیکر شهید ابومهدی المهندس به منظور انجام آزمایشات دی‌ان‌ای به همراه پیکر شهید قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش وارد اهواز شده بود و پس از تشییع در تهران و مشهد به آبادان بازگردانده شد تا به منظور تشییع و تدفین به کشور عراق بازگردد.
مردم آبادان و خرمشهر از صبح دیروز بی‌قرار پیکر یار حاج قاسم سلیمانی در فرودگاه بودند و ساعت 8:30 صبح به مراد دل خود رسیدند؛ با ورود پیکر ابومهدی المهندس صدای «مرگ بر آمریکا» و «آبادان یک کلام انتقام – انتقام» در فرودگاه پیچید.
لحظاتی بعد پیکر این شهید محور مقاومت در میان شعارهای «الله‌اکبر آمریکا شیطان الاکبر» و «لبیک یا حسین» به میان جمعیت تشییع‌کننده آمد تا دوباره عطر شهادت و مقاومت در آبادان مقاوم بپیچد.
آیت‌الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری، زعیم حوزه‌های علمیه خوزستان، آیت‌الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، سیدحامد الجزایری از فرماندهان حشدالشعبی عراق، استاندار بصره و جمعی از مسؤولان محلی آبادان و خرمشهر در میان استقبال‌کنندگان حضور داشتند.
زنان آبادانی و خرمشهری نیز حضور پرشوری در میان استقبال‌کنندگان داشتند و در عزاداری خود با شعارهای «الیوم نعزی فاطمه(س)» و «هیهات منا‌الذله» بر حماسه حضور مردم افزودند.
 
* خوزستانی‌ها خدمات شهید ابومهدی در سیل اخیر را فراموش نمی‌کنند
استاندار خوزستان گفت: مردم خوزستان بویژه آبادان و خرمشهر هیچگاه مظلومیت و خدمات شهید ابومهدی و شهید سلیمانی را فراموش نمی‌کنند و قدرشناس آنها هستند.
غلامرضا شریعتی در جمع هزاران تشییع‌کننده شهید سرافراز ابومهدی المهندس با تاکید بر اینکه شهیدان سلیمانی و المهندس به دست پست‌ترین افراد به شهادت رسیدند، اظهار کرد: این شهیدان والامقام برای همه جهان الگو و اسوه هستند.
وی عنوان کرد: در جریان سیل اخیر این دو شهید والامقام با تمام توان وارد میدان شدند و کمک‌کار مردم بودند؛ با توصیه سردار سلیمانی، المهندس وسایل امدادی حشدالشعبی را به آبادان و شادگان و خرمشهر گسیل داد و از ورود آب به شهر جلوگیری شد.
استاندار خوزستان گفت: مردم خوزستان بویژه آبادان و خرمشهر هیچگاه مظلومیت و خدمات این دو شهید والامقام را فراموش نمی‌کنند و قدرشناس آنها هستند.
شریعتی عنوان کرد: امروز خرمشهر و آبادان حماسه خلق کردند و جز این شکوه از این مردم ولایتمدار انتظاری نیست، دشمنان بدانند خوزستان واقعی این است که عاشق سربازان فداکار است.

Page Generated in 0/0054 sec