printlogo


کد خبر: 214956تاریخ: 1398/10/18 00:00
اخبار

انتقام یعنی پشیمان کردن دشمن از اقدام
نماینده رهبر انقلاب در شورای‌ عالی امنیت ملی در گفت‌وگوی زنده ویژه برنامه شبکه اول سیما، به مناسبت شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی گفت: مصوبه اخیر پارلمان عراق، اول بسم‌الله بود؛ آمریکایی‌ها باید منتظر شکست‌های بزرگ‌تری باشند. به گزارش «وطن امروز»، سعید جلیلی افزود: اراده دشمنان بر آن بود که میان ملت ایران و عراق فاصله ایجاد کنند اما خون 2 عزیز از این 2 کشور آنچنان با یکدیگر ممزوج شد که از هم قابل تشخیص نبودند. 2 ملت با پرچم‌های یکدیگر شهدای‌شان را مشایعت کردند؛ آمریکایی‌ها از رواج این اتحاد می‌ترسند.
وی افزود: کسانی‌ که روزی شعار نه غزه نه لبنان می‌دادند هم امروز فهمیدند امنیت کشور بدون تامین امنیت منطقه میسر نمی‌شود؛ در منطقه‌ای که دشمنان با همه توان به دنبال ضربه به ملت ایران هستند، باید در مقابل آنها ایستاد.جلیلی آشکارتر شدن ماهیت وقیح غربی‌ها پس از ترور حاج قاسم سلیمانی را از برکات شهادت او خواند و گفت: اروپایی‌ها نه‌تنها تروریسم دولتی آمریکا را محکوم نکردند، بلکه وقیحانه می‌گویند باید CFT را نیز تصویب کنید! همچنین نماینده رهبر انقلاب در شورای ‌عالی امنیت ملی نسبت به مطالبه مردم درباره انتقام خون حاج قاسم، تصریح کرد: انتقام یعنی دشمن را از کار خود پشیمان کنیم؛ اگر این کار صورت نگیرد، او جری خواهد شد. این انتقام ابعاد مختلف دارد و هیچ کدام نافی دیگری نیست.
***
آغاز به‌ کار مجمع گفت‌وگوی تهران با حضور ظریف، بن‌علوی و کرزی
«مجمع گفت‌وگوی تهران؛ بیست‌و‌سومین کنفرانس بین‌المللی خلیج‌فارس» دیروز با حضور ظریف، وزیر خارجه عمان و حامد کرزی در مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت خارجه گشایش یافت. این نشست به بررسی آخرین وضعیت تحولات منطقه خلیج‌فارس و ارزیابی طرح‌های همکاری منطقه‌ای بویژه «پویش صلح هرمز» که در هفتاد‌و‌چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل از سوی حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران مطرح شد، پرداخت.  وزیر امور خارجه در این مراسم با اشاره به شهادت سپهبد سلیمانی گفت: پایان حضور شرورانه آمریکا در غرب آسیا آغاز شده است. ایالات متحده آمریکا بار دیگر به همگان ثابت کرد هیچ تعهد و احترامی به قواعد و قوانین آمره بین‌المللی ندارد. این همان رویکرد روان پریشانه و ضدحقوق بین‌الملل است که وقیحانه تهدید به حمله به میراث فرهنگی ایران که میراث مشترک تمدن و فرهنگ بشری است، می‌کند. وی افزود: اخراج آمریکا از منطقه غرب آسیا سرنوشت محتوم استفاده افسارگسیخته واشنگتن از ابزارهای جنگ، تحریم و ترور است. آمریکا پاسخ قاطع و حتمی گستاخی خود را در زمان و مکانی که حداکثر درد را احساس کند، دریافت خواهد کرد.
***
مجمع تشخیص FATF را برای همیشه بایگانی کند
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در واکنش به شهادت سردار سلیمانی گفت: مجمع تشخیص باید لوایح FATF و پالرمو را برای همیشه از دستور کار خود خارج و بایگانی کند. به گزارش مهر، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر در جلسه علنی روز گذشته مجلس گفت: دولتی‌ها و کسانی که باز بر طبل الحاق ایران به FATF و پالرمو می‌کوبند، آیا می‌دانند با الحاق کشور به این لوایح، حاج قاسم سلیمانی در لیست ترور آنان قرار می‌گرفت و باید وی را تحویل آمریکا می‌دادیم؟ دولت باید در اسرع وقت این لوایح را پس بگیرد و مجمع تشخیص مصلحت نظام هم باید برای همیشه این لوایح را از دستور کار خود خارج و بایگانی کند.
***
اتهام‌زنی وزیر دفاع آلمان علیه ایران
«آنه‌گرت کرامپ کارن باوئر» وزیر دفاع آلمان روز سه‌شنبه طی سخنانی اتهامات بی‌اساسی را به ایران نسبت داد. به گزارش شفقنا، وی مدعی شد ایران مسؤول بیشتر تشدید تنش‌هایی است که در خاورمیانه دیده‌ایم!
سخنان مقامات غربی از عصبانیت و آشفتگی آنها نسبت به میزان محبوبیت شهید سپهبد سلیمانی در نزد امت اسلامی و ایرانیان حکایت دارد.
***
اقدام آمریکا علیه سردار سلیمانی غیراخلاقی بود
نخست‌وزیر مالزی از کشورهای مسلمان خواست در واکنش به شهادت سردار سلیمانی، برای حفاظت از خود در برابر تهدیدهای بیگانه متحد شوند. به گزارش مهر، ماهاتیر محمد با غیراخلاقی توصیف کردن اقدام آمریکا در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی از لزوم اتحاد کشورهای مسلمان برای محافظت از خود در برابر تهدیدهای خارجی سخن گفت. وی در مقام کهنسال‌ترین نخست‌وزیر جهان که طی ماه‌های گذشته نسبت به حوادث جهان اسلام لحنی صریح و بی‌پرده اتخاذ کرده است، حمله علیه سردار سلیمانی را نقض قوانین بین‌الملل تلقی کرد. ماهاتیر محمد در این باره گفت: زمان اتحاد مسلمانان فرا رسیده است. اکنون دیگر در امنیت نیستیم. اگر کسی چیزی بگوید که طرف مقابل دوست ندارد، آن شخص که در کشوری دیگر ساکن است به خود اجازه می‌دهد با پهپاد سراغش برود. نخست‌وزیر مالزی در ادامه بدون اشاره مستقیم به آمریکا افزود: ممکن است حتی (فرد شاکی) بخواهد به من شلیک کند. گفتنی است ساعت 1:20 دقیقه بامداد روز جمعه 2 خودرو که شهید سلیمانی و «ابو‌مهدی المهندس» را از فرودگاه بغداد به داخل شهر انتقال می‌دادند، مورد اصابت موشک قرار گرفتند و همه سرنشینان که ۸ نفر از همراهان و محافظان شهید المهندس و شهید سلیمانی هم بودند به شهادت رسیدند.

Page Generated in 0/0055 sec