printlogo


کد خبر: 214971تاریخ: 1398/10/19 00:00
چرا عین‌الاسد انتخاب شد؟

سیدهادی افقهی*: قبل از هر چیزی باید این نکته مهم را مدنظر قرار داد که حمله به پایگاه‌های آمریکا در عراق به منزله انتقام سخت نیست و آنها باید منتظر  انتقام سخت باشند. اما در رابطه با ویژگی‌های عین‌الاسد باید گفت این پایگاه یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق به لحاظ وسعت، امکانات و ژئوپلیتیک است. 
این پایگاه که در نزدیکی مرز سوریه و عراق قرار گرفته، به دلیل استقرار نیروی انسانی قابل توجه، وجود هواپیماهای بدون سرنشین و جنگنده‌های مدرنی مثل اف 35 یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های لجستیکی و فرماندهی نظامیان آمریکا در عراق است. این پایگاه همچنین مأمن فرماندهان داعش پس از شکست این جریان تروریستی در عراق بود. 
مطابق اخبار موثق در ماه‌های اخیر بارها مشاهده شده نظامیان آمریکایی در جهت تسهیل تردد و جابه‌جایی تروریست‌ها از این مناطق فعالیت می‌کنند. 
در حال حاضر پیامی که می‌توان از حمله به این پایگاه دریافت کرد این است که این اقدام یک سیلی بسیار مهم و همچنین یک هشدار به آمریکایی‌هاست. مطمئنا هر گونه اقدام واکنشی از سوی آمریکا علیه ایران در عرصه نظامی منجر به ضربه قاطع و اخراج آمریکا از منطقه خواهد شد. 
کارشناس مسائل عراق* 

Page Generated in 0/0069 sec