printlogo


کد خبر: 214978تاریخ: 1398/10/19 00:00
اخبار

تکذیب ادعای حمله به خودروی سفارت ایران در بغداد
ادعای شبکه انگلیسی- اماراتی اسکای‌نیوز درباره حمله به یک خودروی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد تکذیب شد.
به گزارش فارس، شبکه تلویزیونی اسکای‌نیوز عربی که حاصل شراکت انگلیس و امارات عربی متحده است و تخصص ویژه‌ای در راه‌اندازی جنگ روانی در مقاطع حساس دارد، روز گذشته با انتشار خبری مجعول به نقل از خبرنگار ناشناس خود مدعی شد یک خودروی تابع سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد، هدف حمله قرار گرفته است. این خبر بلافاصله با پوشش وسیعی از سوی شبکه‌های همسو با سیاست‌های غربی و عربی مواجه شد.
یک منبع آگاه در سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد در پاسخ به فارس درباره صحت و سقم این خبر گفت: «این خبر از اساس کذب است و تمام کارکنان سفارت‌مان در عراق از جمله جناب آقای ایرج مسجدی، سفیر محترم کشورمان مشغول انجام امور عادی روزانه خود در سفارت هستند و تنها یکی از خودروهای یکی از کارکنان سفارت تصادف کرده است».
پایگاه خبری السومریه‌نیوز عراق درباره این تصادف به نقل از یک منبع مطلع نوشت: این تصادف، یک حادثه عادی بوده که هیچ خسارت انسانی هم نداشته است.
***
عملیات سپاه اول «بسم‌الله» بود
دبیر شورای نگهبان گفت: عملیات انتقامی سپاه تازه اول کار و «بسم‌الله» اخراج نیروهای آمریکایی از منطقه است.
به گزارش مهر، آیت‌الله احمد جنتی دیروز طی سخنانی در جلسه شورای نگهبان با اشاره به شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و یارانش، گفت: شهادت سپهبد سلیمانی مصیبت سنگین و بزرگی برای جهان اسلام، شیعیان جهان و ملت بزرگ ایران بود که تاب تحمل را از همه گرفت.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به عملیات انتقام ترور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار داشت: در این عملیات رزمندگان شجاع نیروی هوافضای سپاه با شلیک ده‌ها فروند موشک، پایگاه اشغالی ارتش تروریستی و متجاوز آمریکا موسوم به عین‌الاسد را در هم کوبیدند که این پایگاه نابود شده است.
دبیر شورای نگهبان  افزود: این عملیاتی که بامداد چهارشنبه با نام عملیات سردار سلیمانی و با رمز یا زهرا(س) انجام شد، تازه اول کار و «بسم‌الله» اخراج نیروهای آمریکایی از منطقه است و سایر مجاهدان محور مقاومت در عراق و حزب‌الله لبنان نیز بیکار نمی‌نشینند و انتقام خون پاک شهدا را می‌گیرند.
آیت‌الله جنتی گفت: با این اتفاقاتی که رخ داده است مردم روحیه جهادی پیدا کرده‌اند و اگر قرار باشد تقابلی شکل گیرد، مردم ما آماده جهاد و شهادت هستند.
***
پیگیری قضایی جنایت آمریکا علیه سردار سلیمانی
معاون اول قوه‌قضائیه گفت: پیگیری قضایی جنایت آمریکا از سوی معاونت امور بین‌الملل قوه‌قضائیه و دادستان کل کشور آغاز شده است.
به گزارش مهر، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای ظهر دیروز در حاشیه جلسه هیأت وزیران در رابطه با اقدام سپاه پاسداران در هدف قرار دادن پایگاه نظامی آمریکا در عراق، اظهار داشت: دوره بزن و در رو تمام شده و این  از مدت‌ها قبل اعلام شده است. جمهوری اسلامی ایران چنانچه کوچک‌ترین تجاوزی به آن و منافع و سرزمینش شود بشدت مقابله خواهد کرد.
وی افزود: در این راستا یک قدم کوچک اولیه برداشته شد و امروز صبحگاهان اقدامی علیه پایگاه نظامی آمریکا در عراق صورت گرفت و این حتما اولین اقدام است. چنانچه آمریکا بخواهد مجددا جنایتی را مرتکب شود، ایران اقدامات بسیار شدیدتری را دنبال خواهد کرد و اعتقاد من این است که آمریکا خودش هم این را فهمیده است.
وی در رابطه با اینکه آیا قوه‌قضائیه پیگیر اقدامات آمریکا در مجامع بین‌المللی خواهد شد؟ تاکید کرد: بله! همین حالا این اقدام از سوی معاونت امور بین‌الملل قوه‌قضائیه و دادستان کل کشور با توجه به اینکه این اقدام قطعا خلاف موازین بین‌الملل بوده است، شروع شده زیرا این اقدام یک ترور و اقدامی است که قطعا از نظر حقوقی قابل تعقیب است.
اژه‌ای افزود: تعقیب و اقدامات شروع شده است و خود رئیس‌جمهور آمریکا به این اقدام اعتراف کرده است که از جنبه‌های مختلف و چه‌بسا از منظر قوانین داخلی خودمان نیز قابل تعقیب است.
***
ادعای اصابت موشک به هواپیمای مسافری مضحک است
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در پاسخ به این سوال که «برخی رسانه‌های خارجی مدعی هماهنگی ایران و آمریکا پیش از حمله موشکی و تخلیه پایگاه توسط نیروهای آمریکایی شده‌اند»، خاطرنشان کرد: صددرصد این موضوع یک دروغ محض است؛ اصولا چنین موضوعی با روح سیلی زدن به دشمن تضاد دارد. ما آمریکا را دشمن جنایتکار و خونی خود می‌دانیم و به هیچ عنوان چنین حرفی صحت ندارد و حرف بسیار مضحکی است که خود آمریکایی‌ها در حوزه جنگ روانی برای پیگیری اهداف‌شان طرح می‌کنند.
سردار ابوالفضل شکارچی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به مصداق دیگری از جنگ روانی آمریکا در شرایط فعلی، گفت: در حوزه جنگ روانی باز آمریکایی‌ها تبلیغ کردند که هواپیمای اوکراینی مورد اصابت قرار گرفته است که این هم حرف مضحکی است؛ اکثریت مسافران این هواپیما جوانان ارزشمند ایرانی بودند، ما هر کاری می‌کنیم برای دفاع و امنیت مردم و کشورمان است.

Page Generated in 0/0053 sec