printlogo


کد خبر: 214998تاریخ: 1398/10/19 00:00
جامعه

نامگذاری ۶۳ مجتمع آموزشی در کشور به نام «شهید سلیمانی»
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از نامگذاری ۶۳ مجتمع آموزشی در کشور به تأسی از ۶۳ سال عمر بابرکت و عزتمند سردار پرافتخار ایران و اسلام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی خبر داد. به گزارش فارس، مهرالله رخشانی‌مهر ضمن پاسداشت یاد و خاطره شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و دیگر همرزمان شهیدش، اظهار کرد: تصمیم گرفتیم با اقتدا به روح پرفتوح سردار عظیم‌الشأن شهید سپهبد حاج‌ قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش و در راستای ادای دین کوچک به حرکت عظیم و تفکر انقلابی ایشان و نیز به منظور ترویج فرهنگ مقاومت و شهادت و زنده نگهداشتن یاد و خاطره این بزرگمرد عرصه مقاومت، در سراسر کشور مدارسی را به‌ نام «شهید سپهبد قاسم سلیمانی» نامگذاری کنیم. وی افزود: لذا به تأسی از 63 سال عمر با عزت و باسعادت این اسوه زمان، حداقل 63 فضای آموزشی فاخر به ‌نام ایشان نامگذاری، احداث یا افتتاح می‌شود. رخشانی‌مهر با اشاره به اینکه این مدارس در مراکز استان‌ها خواهند بود، گفت: در هر استان 2 مجتمع آموزشی و در استان کرمان که زادگاه این شهید بزرگوار بوده است 3 مجتمع به نام پرافتخارشان مزین خواهد شد. رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور ابراز امیدواری کرد آینده‌سازان ایران اسلامی با تأسی از نام و یاد این مجاهد نستوه و شهید راه اسلام و وطن، ادامه‌دهنده راه ایشان باشند و در راه تعالی اهداف بلند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بکوشند.
***
نصب سردیس سپهبد قاسم سلیمانی در تهران
سخنگوی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران اعلام کرد سردیس سپهبد حاج قاسم سلیمانی در بزرگراه شهید سلیمانی نصب می‌شود. حجت نظری در گفت‌وگو با فارس، درباره ساخت سردیس شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: در برابر اقدامات و ایثارگری‌های شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی هر کاری انجام دهیم، باز هم قابل مقایسه با اقدامات ایشان نیست و مردم هم به خوبی نشان دادند که چطور قدردان این سردار بزرگ ایران و اسلام بودند. وی با بیان اینکه در کنار نامگذاری بزرگراه شهید سپهبد قاسم سلیمانی سردیس این شهید والامقام نیز ساخته می‌شود و در بزرگراهی که به نام ایشان نامگذاری شده، نصب خواهد شد، گفت: این سردیس در محلی مناسب از بزرگراه شهید سلیمانی نصب خواهد شد و در تلاشیم تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدامات مربوط به ساخت و نصب این سردیس انجام شود.
***
پیام تبریک فرمانده نیروی انتظامی به رزمندگان شجاع سپاه پاسداران
فرمانده نیروی انتظامی در پی حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد در عراق پیامی صادر کرد. به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، در متن پیام سردار «حسین اشتری» آمده است: اقدام شجاعانه رزمندگان سپاه پاسداران در پی انتقام ترور ناجوانمردانه و شهادت مظلومانه سردار سپهبد پاسدار شهید «قاسم سلیمانی» پیروزی بزرگ و پرافتخاری برای مردم داغدار و دل‌شکسته میهن عزیزمان، ایران اسلامی است که در سوگ  سردار خود نشسته‌اند؛ دست مریزاد به شما برادران گرانقدرم که با تحقق وعده صادق، اینگونه امت شریف و شهیدپرور ایران اسلامی را دل‌شاد کردید. این پیروزی و سیلی محکم به رژیم سفاک، جنایتکار و تروریست آمریکا را به مقام عظمای ولایت امام خامنه‌ای عزیز (مدظله‌العالی)، خانواده معظم شهدا و ملت شهیدپرور و قهرمان ایران اسلامی تبریک عرض کرده و آرزوی پیروزی‌های مستدام برای رزمندگان دلیر در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را از خداوند متعال مسألت داریم.

Page Generated in 0/0051 sec