printlogo


کد خبر: 215032تاریخ: 1398/10/21 00:00
ستار همدانی در گفت‌وگو با «وطن امروز» درباره استعفایش از سرپرستی استقلال:
خودم رفتم تا استقلال آسیب نبیند

زهره فلاح‌زاده*: ستار همدانی، بازیکن سابق استقلال که پس از استعفای جواد زرینچه، سرپرست این تیم شد، پس از یک ماه حضور و با آمدن فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی جدید، از سمت خود استعفا کرد. «وطن امروز» درباره این استعفا و وضعیت استقلال با ستار همدانی گفت‌وگویی انجام داده است.

***
* چه شد که شما نیامده، رفتید؟
به هرحال هر زمانی که احساس کنیم تیم محبوب‌مان به ما نیاز دارد، سعی می‌کنیم آنچه را از دست‌مان برمی‌‌آید انجام دهیم. وقتی پیشنهاد از باشگاه دریافت کردم، با توجه به شرایط استقلال که نیاز به کمک داشت، آن را قبول کردم. پس از مشخص شدن اعضای هیات‌مدیره و کادرفنی جدید دیگر می‌دانستم تیم راهش را پیدا می‌کند و به سمت موفقیت خواهد رفت. روز سه‌شنبه پس از اولین تمرین و صحبت‌هایی که با فرهاد مجیدی داشتم، متوجه شدم او مایل به همکاری با من نیست. من هم احترام گذاشتم. استقلال این مدت حواشی زیادی داشت و نخواستم به آن ذره‌‌ای اضافه کنم، به‌ خاطر همین بدون صحبت بیشتری قبول کردم از سرپرستی استقلال کنار روم.
 
* مجیدی علنی گفت شما در تیم من نباشید؟
ایشان گفت من تیم خودم را می‌خواهم در استقلال داشته باشم. من هم گفتم درست است که انتخاب سرپرست در حیطه وظایف شما نیست اما به‌ خاطر اینکه تیم آسیب نبیند و به حاشیه جدید دامن نزنم قبول می‌کنم.
 
* شایعاتی درباره استعفای شما در فضای مجازی منتشر شده که فرهاد مجیدی به دلیل مصاحبه ۴ سال پیش شما و نقد او دلخور است و همین باعث کنار رفتن شما شده است.
واقعیتش در حد ۲ دقیقه‌ کنار هم بودیم و من نگذاشتم صحبت آقای مجیدی طولانی شود و بعد از همان جمله اول که ایشان نظرش را گفت، خداحافظی کردم. نیازی به بحث هم نبود. همه ما هر چه داریم از استقلال و هوادارانش است، بنابراین نیازی نبود حاشیه را برای تیمم بیشتر کنم.
 
* کمی درباره استراماچونی، سرمربی نیم‌فصل اول استقلال هم صحبت کنیم. او تیمی ساخت که هواداران پس از سال‌ها ناکامی امیدوار شدند می‌شود قهرمان شد اما داستان خوب پیش نرفت و او استقلال را ترک کرد. درباره نیامدن استراماچونی چه کسی یا کسانی مقصر بودند؟
موضوع استراماچونی به 2 بخش تقسیم می‌شود؛ بخش اولش تنها به استقلال ارتباط پیدا نمی‌کند، بلکه تمام تیم‌های ما را در بر می‌گیرد. شما دیدید تیم‌های ملی، پرسپولیس و... هم با این مشکل روبه‌رو بودند. بخش دوم اما مربوط به باشگاه استقلال است؛ جایی که پرداختی‌ها به موقع انجام نشد و در واقع مدیران ما در زمان مناسب به تعهدات‌شان عمل نکردند. البته آقای استراماچونی هم کمی در این بخش مقصر بود. او می‌توانست تا نیم‌فصل اول کنار تیم باشد و بعد تصمیم بگیرد. این را هم باید بگویم هر کاری را که مدیران و بویژه آقای خلیل‌زاده پس از رفتن او و برای بازگشتش می‌توانستند انجام دهند انجام دادند. پس از دریافت پول، سرمربی باید سریع می‌آمد که متأسفانه نیامد.
 
* درباره مدیران استقلال صحبت کردید؛ به نظر شما با حضور شخصی مثل عبدالرضا موسوی، مشکلات مالی تیم رفع می‌شود؟
آقای موسوی کسی است که در گذشته هم به استقلال کمک کرده و یکی از عاشقان فوتبال است. آقای خلیل‌زاده هم این یک ماهی که در تیم بودم، شاهد بودم تمام تلاشش را کرد تا مشکلات مالی استقلال رفع شود.
 
* به نظر شما انتخاب فرهاد مجیدی به عنوان جانشین مربی موفقی مثل استراماچونی درست بود؟ هواداران هم می‌گفتند چرا مجیدی سر حرفش نماند که تا زمانی که ما راضی نباشیم او نیاید؟
من همیشه به این اعتقاد دارم که تیم استقلال متعلق به هوادارانش است اما بازیکنانی که چه یک روز و چه ۱۰ سال‌ پیراهن تیم را می‌پوشند، حق این را دارند که در بخش اجرایی یا فنی باشگاه حضور داشته باشند. به‌ خاطر همین هرکسی که فکر می‌کند می‌تواند با توانایی‌هایش کمک کند، می‌تواند سرمربی شود. امیدوارم کادر فنی جدید استقلال از فرصت طلایی ای که در اختیارشان قرار گرفته، بخوبی استفاده کنند.
 
* یعنی شما امیدوارید تیم مجیدی همان روند تیم استراماچونی را ادامه دهد؟
انسان با امید زنده است.
 
* یک اتفاقی هم در اولین تمرین و روز معارفه رخ داد. چند بازیکن اعتصاب کردند و حاضر نشدند به تمرین بیایند و گفته می‌شود با آنها تماس گرفتند و بالاخره آمدند؛ درست است؟
به هر حال باید به تیم بزرگی مثل استقلال توجه بیشتری شود. همان اتفاقی که برای استراماچونی افتاد، برای بازیکنان هم رخ داد. چه فرقی می‌کند؟ بازیکنان هم باید مطالبه خود را بگیرند. آنها از طریق فوتبال زندگی خود را می‌گذرانند. بازیکنان مشکلی نداشتند اگر مسؤولان می‌گفتند ۱۰ روز یا یک ماه دیگر پول پرداخت می کنند. مشکل این بود که چرا وقتی می‌گویند فلان روز پرداخت می‌کنیم این اتفاق نمی‌افتد و بدقولی می‌کنند. به‌خاطر همین یکسری مشکلات ایجاد شد که خدا را شکر با پیگیری‌ها، بازیکنان به تمرین آمدند.
 
* آقای خلیل‌زاده با بازیکنان غایب تماس گرفت که بازگردند؟
نه! سیدحسین حسینی با اکثر بازیکنان تماس گرفت و تمام تلاشش را کرد که آنها به تیم بازگردند.
 
* به نظر شما استقلال همچنان در کورس قهرمانی می‌تواند باشد؟
ببینید! مشکلات در استقلال زیاد است و نمی‌توان گفت همه چیز در تیم عالی پیش می‌رود. به قول یکی از اعضای هیات‌مدیره این تیم از ریل قطار خارج شده و باید کمک کنیم به مسیر اصلی بازگردد. فکر می‌کنم اتفاقات خوبی در راه باشد.
 
* سؤال آخر درباره شهادت سردار قاسم سلیمانی است؛ از نظر شما او چگونه مردی بود؟
حاج قاسم سلیمانی یک فرد نبود؛ او یک مکتب بود. من به عنوان عضو کوچکی از جامعه از مردم تشکر می‌کنم. آنها فرق کسانی را که خادم هستند با سایرین تشخیص می‌دهند. حضور پرتعداد مردم در مراسم تشییع سردار سلیمانی در نقاط مختلف کشور نشان می‌دهد چقدر مردم ما آگاه هستند. مسؤولان ما هم باید مشکلات مردم را رفع کنند، چرا که ما بهترین مردم را داریم. البته در میان ما مسؤولانی هستند که خادم کشورند اما سرآمد همه آنها حاج قاسم سلیمانی بود. او با بودنش یک طور خدمت کرد و با رفتنش طوری دیگر؛ تا جایی که این اتحاد ملی شکل گرفت و ما این روزها شاهدش هستیم. امیدوارم همه ما سردار سلیمانی را که با تمام وجود برای کشورش زحمت کشید، الگو قرار دهیم. حاج قاسم آنقدر از خودش رد پای خوبی به جا گذاشته که زبان قاصر از توصیف آن است.
خبرنگار ورزشی*

Page Generated in 0/0045 sec