printlogo


کد خبر: 215050تاریخ: 1398/10/21 00:00
اخبار

بزرگداشت شهید سلیمانی و همرزمانش با حضور رهبر انقلاب
مراسم بزرگداشت سردار بزرگ و پرافتخار اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، مجاهد بزرگ شهید ابومهدی المهندس و دیگر شهیدان جنایت تروریستی آمریکا با حضور رهبر حکیم انقلاب اسلامی و هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم روز پنجشنبه گذشته در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد. در این مراسم که رؤسای قوای سه‌گانه، مسؤولان لشکری و کشوری، تعدادی از وزیران و مسؤولان عراقی، جمعی از نمایندگان گروه‌های مقاومت و سفرای کشورهای خارجی حضور داشتند، آقای «فالح فیاض» رئیس شورای امنیت ملی و حشدالشعبی عراق به نمایندگی از همه مسؤولان و مردم این کشور، شهادت سردار بزرگ حاج قاسم سلیمانی را به رهبر انقلاب اسلامی و ملت ایران تسلیت گفت. همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی در سخنانی با برشمردن امتیازات برجسته سردار شهید سپهبد سلیمانی، گفت: حاج قاسم عزیز در عین آنکه مجاهد، طراح، هوشمند، فرمانده و فاتح بود، با الگوگیری از حضرت صدیقه کبری سلام‌الله‌علیها، نسبت به ولایت کاملاً مطیع و فرمانبردار بود و شهادت او نیز مانند حیاتش، موجب عزت اسلام و انقلاب شد.
***
حاج قاسم گفت من نامزد گلوله‌ها و شهادت هستم
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری، امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه تهران، هفته گذشته را هفته عجیبی توصیف کرد و گفت: از سحر جمعه گذشته تا این جمعه فضای کشور عزیزمان و منطقه مقاومت، آکنده از عطر تقوای الهی بود. حاج‌علی‌اکبری به نقل از یکی از دوستان خود گفت: به حاج قاسم گفتم که محبوبیت شما اقتضا می‌کند کاندیدای ریاست‌جمهوری شوید. ایشان در جواب گفتند: «من نامزد گلوله‌ها و نامزد شهادت هستم. سال‌هاست در این جبهه‌ها به دنبال قاتل خودم هستم، اما او را پیدا نمی‌کنم». وی افزود: ایجاد حلقه‌های جدید مثل حشدالشعبی، قوات الوطنیه تا فاطمیون و حیدریون و زینبیون و امثال اینها، از حسنات وجودی این شخصیت بود اما مهم‌تر از این، کار بزرگی است که حاج قاسم کرد و این حلقه‌ها را با آن ظرفیت و هوش بالا به هم متصل کرد.
***
انتقام اصلی پاک کردن منطقه از لوث وجود آمریکاست
مهرداد بذرپاش، نماینده سابق مجلس در مراسم بزرگداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در سمنان با بیان اینکه انتقام، یک واکنش احساسی برای تسکین قلوب نیست، بلکه یک کار حکیمانه، دقیق و بازدارنده است، گفت: در موجودات آمریکایی کسی را همسان حاج قاسم نمی‌توان پیدا کرد که از او انتقام گرفت. انتقام اصلی، پاک کردن منطقه از لوث وجود آمریکا و تفکر داعش‌پرور است. وی ادامه داد: کسانی که با طعنه به حاج قاسم می‌گفتند لبنان و غزه و سوریه چه ربطی به ما دارد، امروز دیدند همان فرد چگونه جانش را فدای ایران کرد. بذرپاش، شهید سلیمانی را رشدیافته‌ مکتب انقلاب اسلامی دانست که زعامت آن را حکمرانانی صالح بر عهده داشته‌اند. وی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: باید مجلسی را سر کار بیاوریم که به تحقق آرزوهای حاج قاسم کمک کند. نماینده سابق مجلس تصریح کرد: حاج قاسم بین دوگانه‌ عزت و ذلت، عزت را انتخاب کرد و اینگونه در قلب و ذهن مردم عزیز شد.
***
آیت‌الله رسولی‌محلاتی درگذشت
آیت‌الله سیدهاشم رسولی‌محلاتی پنجشنبه‌شب به رحمت ایزدی پیوست. وی عضو بیت امام خمینی(ره) و بیت مقام معظم رهبری و مؤلف، مورخ و پژوهشگر برجسته شیعه و صاحب بیش از ۱۰۰ عنوان کتاب در حوزه قرآنی و تاریخ تشیع بود. مرحوم رسولی‌محلاتی مسؤولیت وجوهات و مسائل شرعی دفتر مقام معظم رهبری را بر‌عهده داشت و از سال ۱۳۷۲ تا ۱۳۸۲ نخستین رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه و نماینده استان تهران در دومین دوره مجلس خبرگان رهبری بود. وی سال‌ها نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بود و در دانشگاه‌های امام صادق(ع) و دانشکده الهیات دانشگاه تهران نیز کرسی تدریس تاریخ اسلام را برعهده داشت.
***
آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع کرد
وزارت خزانه‌داری آمریکا دیروز جمعه از اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران خبر داد.
به گزارش فارس، وزارت خزانه‌داری آمریکا دیروز جمعه از اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران خبر داد. 
طبق بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا، نام ۶ فرد در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته است. آقایان «علی عبداللهی» هماهنگ‌کننده ستاد کل نیروهای مسلح، «محمدرضا آشتیانی» جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، «محسن قمی» معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر رهبر ایران، «محسن رضایی» دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، «علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و «غلامرضا سلیمانی»  رئیس سازمان بسیج مستضعفین افرادی هستند که در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند.

Page Generated in 0/0297 sec