printlogo


کد خبر: 215060تاریخ: 1398/10/22 00:00
انتخاب کاخ جشنواره و توضیحات دبیرخانه فجر درباره خروج یک فیلم
فجر 38 و چند خبر از حاشیه‌های آن

جمعه‌شب بالاخره فهرست 22 فیلم راه‌یافته به بخش مسابقه سی‌وهشتمین جشنواره فیلم اعلام شد. در کنار خبر اعلام اسامی فیلم‌ها، خبرهای دیگری نیز در ارتباط با این رویداد اعلام شد. در یکی از مهم‌ترین این خبرها با اعلام اسامی رسانه‌های حاضر در کاخ جشنواره فیلم فجر، پردیس ملت همچون سال گذشته به عنوان محل سینمای اهالی رسانه برای این دوره از جشنواره فیلم فجر انتخاب شد. همچنین از بین 2129 نفر متقاضی کارت سینمای رسانه سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر، 789 خبرنگار و منتقد حائز دریافت کارت شدند که از این بین 422 نفر پردیس ملت و 367 نفر برج میلاد را به عنوان محل سینمای رسانه انتخاب کردند. افرادی که امکان ورود به سالن در این دوره را دارند شامل 884 نفر از مجموع خبرنگاران، منتقدان، عکاسان و میهمانان هستند. بنا بر درخواست فعالان رسانه و طبق اعلام قبلی، بخشی از ظرفیت سینمای رسانه در این دوره به «عوامل اصلی فیلم‌های حاضر در جشنواره» اختصاص پیدا خواهد کرد.
همچنین خبر دیگری که از سوی جشنواره فیلم فجر اعلام شد این بود که با توجه به عناوین فیلم‌های حاضر در بخش سودای سیمرغ، علت حضور نیافتن چند فیلم‌ در این دوره از جشنواره فیلم فجر، تحویل نشدن نسخه کامل فیلم به دبیرخانه جشنواره اعلام شده است. فیلم‌هایی از کارگردان‌هایی چون کمال تبریزی (دست‌انداز)، هاتف علیمردانی (ستاره بازی)، علی عطشانی (سلفی با دموکراسی)، شهریار بحرانی (آفتاب نیمه‌شب) و... به این دلیل از انتخاب در بخش سودای سیمرغ بازماندند، چرا که اعضای هیأت انتخاب با دیدن نسخه ناقص این فیلم‌ها، قادر به قضاوت و ارزیابی این فیلم‌ها و رسیدن به اتفاق آرا نبودند. اما یکی دیگر از خبرهای مهمی که پیش از اعلام فیلم‌های بخش مسابقه سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر، جنجال‌ زیادی را در فضای رسانه‌ای کشور ایجاد کرد، ماجرای خروج فیلم سینمایی «قاتل و وحشی» ساخته حمید نعمت‌الله از بخش مسابقه این جشنواره به دلیل مشکلات مالی در زمینه مالکیت این اثر بود. بر اساس آنچه روابط عمومی جشنواره فیلم فجر اعلام کرده، دبیرخانه سی‌‌و‌هشتمین جشنواره فیلم فجر اعلام کرد: «خارج شدن فیلم سینمایی «قاتل و وحشی» به کارگردانی «حمیدنعمت‌الله» از بررسی هیأت انتخاب بخش سودای سیمرغ این دوره جشنواره، به دلیل برخی مشکلات مالکیتی پیرامون این فیلم و بر اساس نظر معاونت نظارت و ارزشیابی و خانه سینما به عنوان مراجع ذی‌صلاح موضوع تهیه‌کنندگی و مالکیت فیلم است. بر این اساس، از آنجا که شرکت در جشنواره و نمایش فیلم از حقوق صاحبان فیلم است و باید توسط فرد واجد شرایط صورت گیرد و درباره این فیلم، اختلافات مالکیتی وجود دارد، دبیرخانه جشنواره با توجه به لزوم رعایت قانون و احترام به حقوق صاحبان حق، تا حل مشکل فیلم از اعلام‌نظر درباره فیلم خودداری می‌کند.
دبیرخانه جشنواره فیلم فجر اعلام می‌کند این آمادگی را دارد که در صورت حل مشکل فیلم در زمان مقرر و به لحاظ طی شدن سایر مراحل حضور و به احترام دست‌اندرکاران ساخت فیلم، با دعوت مجدد از هیأت‌انتخاب نسبت به اعلام‌نظر درباره شایستگی حضور فیلم و افزودن این فیلم به بخش مسابقه، اقدام نماید».

Page Generated in 0/0053 sec