printlogo


کد خبر: 215091تاریخ: 1398/10/22 00:00
رحمانی: ظرفیت‌های خالی زیادی در بخش تولید داریم

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی ۵ راهبرد دارد، گفت: رشد صنعت پارسال منفی 5/9 درصد بوده است اما امسال تا آخر شهریور به مثبت 4/0 درصد رسید. رضا رحمانی درباره بررسی وضعیت صادرات و فعالیت‌های حوزه صنعت گفت:  توجه به بسته‌بندی، کیفیت، سلایق مشتریان، بازاریابی و... را در صادرات باید مدنظر قرار دهیم. تولید بیش از دوسوم محصولات و کالاهای منتخب در 9 ماهه امسال افزایشی بوده است.
 رحمانی در ادامه بیان کرد: ظرفیت‌های خالی زیادی برای فعال‌سازی در رشته‌های مختلف تولیدی داریم، مثلاً در کاشی و سرامیک به‌رغم افزایشی بودن تولید اما باز می‌توانیم این ظرفیت را دو‌برابر کنیم. تشکل‌ها بویژه اتاق تعاون باید روی پتانسیل‌های صادراتی به 15 کشور همسایه و همچنین اوراسیا کار و ظرفیت‌ها را فعال کنند. 
وزیر صنعت بیان کرد: اتاق تعاون در کشورهایی که پتانسیل صادراتی وجود دارد، خود پای کار بیاید و رایزن بازرگانی بگمارد. کشور چین 2 هزار میلیارد دلار واردات دارد، این فرصت و پتانسیل خوبی است، چرا که از این رقم حدود 700 میلیارد دلار در ایران زمینه همکاری وجود دارد. الان در این شرایط جنگ اقتصادی، مردمی بودن باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد و تعاونی‌ها نمود این مردمی بودن است.
 وی اظهار داشت: حل مسائل حوزه نقدینگی را در دستور کار داریم، با بانک مرکزی به توافقاتی هم رسیدیم و البته همزمان کارهایی را هم خودمان شروع کردیم و به سمت شیوه‌های نوین تامین مالی رفتیم. سامانه توانیران برای شناسایی و معرفی نیازمندی‌ها و توانمندی‌ها راه‌اندازی شده است و اتاق تعاون باید از این سامانه استفاده کند.

Page Generated in 0/0049 sec