printlogo


کد خبر: 215095تاریخ: 1398/10/22 00:00
اخبار

رهبر انقلاب درگذشت حجت‌الاسلام رسولی محلاتی را تسلیت گفتند
رهبر حکیم انقلاب در پیامی درگذشت عالم بزرگوار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سیدهاشم رسولی‌محلاتی را تسلیت گفتند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
درگذشت عالم بزرگوار جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای حاج سیدهاشم رسولی‌محلاتی رضوان‌الله‌تعالی‌علیه را به خاندان مکرم، همسر محترم و فرزندان گرامی و دیگر بازماندگان و نیز به همه‌ ارادتمندان ایشان تسلیت عرض می‌کنم. این عالم جلیل عمر بابرکت خود را در خدمت اسلام و مسلمین گذرانیدند، سال‌ها در قم و نجف و تهران در کنار امام راحل خدمت کردند و پس از رحلت معظم‌له با این حقیر به همکاری اشتغال یافتند. آثار قلمی ایشان از ترجمه و تصحیح و تحقیق مورد استفاده‌ علاقه‌مندان است. از خداوند متعال رحمت و مغفرت و علو درجات آن مرحوم را مسألت می‌کنم.
سیدعلی خامنه‌ای
21 دی 98
***
اوکراین: ایران از همان ابتدا اطلاعات را در اختیار ما قرار داد
دفتر رئیس‌جمهور اوکراین اعلام کرد کارشناسان اوکراینی تمام اطلاعات لازم درباره سقوط هواپیمای «بوئینگ 737» خطوط هوایی اوکراین در حومه فرودگاه بین‌المللی امام خمینی تهران را دریافت کرده بودند و ایران اجازه دسترسی به اطلاعات را به آنها داده بود. به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، دفتر ریاست‌جمهوری اوکراین در کانال تلگرامی خود اعلام کرد: «مقرهای عملیاتی شورای امنیت ملی و دفاعی اوکراین که به دستور ولادیمیر زلنسکی برای تحقیق درباره حادثه سقوط هواپیمای خطوط بین‌المللی اوکراین در ایران تشکیل شده بود، از همان ابتدا، تمام اطلاعات لازم را دریافت کرده بودند». در ادامه این بیانیه آمده است: «ایران تمام کلیپ‌های ویدئویی، تصاویر و اسناد را برای تحلیل فرآیندی که رخ داده بود و همچنان در تهران در جریان بررسی است، در اختیار کارشناسان ما قرار داد».
***
روسیه: سقوط هواپیما سیاسی نشود
رئیس کمیته روابط خارجی روسیه به اعلام نتایج علل سقوط هواپیمای اوکراینی در ایران، واکنش نشان داد. به گزارش ایسنا، کنستانتین کاساچف، رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان روسیه در پی اعلام نتایج علل سقوط هواپیمای اوکراینی در ایران گفت: اگر آشکارسازی جعبه‌های سیاه و تحقیق انجام شده ثابت نمی‌کند که نیروهای مسلح ایران، این کار را عمدا انجام داده‌اند و هیچ دلیل قانع‌کننده‌ای برای آن وجود ندارد، [موضوع] این رخداد باید پایان یابد. معاون وزیر خارجه روسیه نیز ارتباط دادن مسائل سیاسی با سقوط هواپیمای اوکراینی را غیرقابل قبول خواند. سرگئی ریابکوف با بیان این مطلب به سی‌ان‌ان گفت: هیچ دلیلی برای مقصر دانستن ایران در مسأله سقوط هواپیمای تهران- کی‌یف وجود ندارد.
***
پادشاه جدید عمان از نگاه ایران
سفیر ایران در عمان در ارتباط با تحولات اخیر در عمان از جمله مرگ سلطان قابوس و تعیین جانشین وی، گفت: سفارت ایران در عمان در بیانیه‌ای درگذشت سلطان قابوس را به حکومت و مردم عمان تسلیت گفت. حجت‌الاسلام محمدرضا نوری‌شاهرودی با بیان اینکه سلطان قابوس همواره به دنبال صلح  و آرامش بود و روابط حسنه‌ای با ایران داشت، ادامه داد: پادشاه جدید عمان نیز در صحبت‌های خود عنوان کرده است که در عرصه سیاست خارجی شیوه و منش سلطان عمان را ادامه خواهد داد. وی با بیان اینکه از پادشاه جدید عمان به نیکی یاد می‌شود، اظهار کرد: ما به پادشاه جدید عمان نیز تبریک می‌گوییم. به نظر می‌رسد وی نیز راه و رسم سلطان قابوس را ادامه دهد. پادشاه جدید عمان دارای تفکر سازنده و هدفمند در پیشبرد امور داخلی و سیاست خارجی این کشور است.
***
‌روانچی: آمریکا باید به طور کامل از منطقه خارج شود
 نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل با بیان اینکه سردار سلیمانی به شکست داعش تحقق بخشید، گفت: دونالد ترامپ با مشورت بدی که دریافت کرده بود تصمیم گرفت سردار سلیمانی را ترور کند. به گزارش ایسنا، مجید تخت‌روانچی در ارتباط با درخواست خروج آمریکا از عراق هم گفت: عراق و منطقه از حضور آمریکایی‌ها ناراضی هستند و آمریکا باید سرنوشت خود را مشخص کند و به مصوبه پارلمان عراق احترام بگذارد. تخت‌روانچی در بخشی از گفت‌وگوی خود با بیان اینکه عملکرد آمریکا در منطقه به هیچ وجه قابل قبول نیست، افزود: آمریکا باید به طور کامل از منطقه خارج شود. آمریکا باید منطقه را به کشورهای آن واگذار کند تا مردم منطقه با آرامش و بدون درگیری زندگی کنند. وی همچنین خاطرنشان کرد: ایران و کشورهای خلیج‌فارس می‌توانند بدون دخالت آمریکا مشکلات خود را حل کنند. تخت‌روانچی همچنین خاطرنشان کرد: دونالد ترامپ با مشورت بدی که دریافت کرده بود، تصمیمی ماجراجویانه درباره ترور سردار قاسم سلیمانی اتخاذ کرد و واکنش ایران به این اقدام تروریستی آمریکا برابر با قانون بین‌المللی حق دفاع از خود بود. وی تاکید کرد: اقدام بعدی ایران به عملکرد آمریکا بستگی دارد، زیرا اگر آمریکا واکنش نشان دهد ایران تماشاچی نخواهد بود و پاسخ متفاوتی خواهد داد.

Page Generated in 0/0198 sec