printlogo


کد خبر: 215175تاریخ: 1398/10/24 00:00
روز پرکار پرسپولیس در لحظات آخر نقل و انتقالات با جذب یحیی و یک بازیکن جدید
کام بک قرمزها

دیروز دوشنبه آخرین روز نقل و انتقالات زمستانی لیگ برتر بود و باشگاه پرسپولیس که تا روز گذشته هیچ حرکتی در این بازار انجام نداده بود و مضاف بر آن سرمربی موفقش را نیز عملا جدا شده از پیکره‌اش می‌دید، با آوردن یحیی گل‌محمدی و چند بازیکن دیگر دل هوادارانش را به دست آورد. قرمزها که تصور می‌شد بازنده بزرگ پنجره نقل و انتقالات زمستانی هستند، با اتفاقات روز گذشته «کام‌بک» بزرگی زدند و حالا هواداران این تیم به نیم‌فصل دوم بسیار امیدوارند. 
سرمربی 48 ساله و سابق تیم شهرخودرو که در یک و نیم سال اخیر عملکرد بسیار خوبی با این تیم مشهدی داشت، سرانجام با باشگاه پرسپولیس به توافق رسید. سرخپوشان پایتخت پس از جدایی گابریل کالدرون، مذاکرات فراوانی با چند گزینه داشتند اما روی یحیی گل‌محمدی به اجماع نظر رسیدند و تمام تلاش خود را کردند تا این عملیات را به موفقیت برسانند. این در حالی است که در تابستان قرمزها موفق به جذب او نشدند و در واقع حمیداوی اجازه این کار را نداد. گل‌محمدی در لیگ دوازدهم یک نیم‌فصل هدایت پرسپولیس را برعهده داشت که قرمزها در آن دوران تحولی قابل توجه با گل‌محمدی را تجربه کردند و به فینال جام حذفی نیز رسیدند اما در بازی نهایی مغلوب سپاهان شدند. حالا او در شرایطی به پرسپولیس آمده که این تیم در صدر جدول است و با توجه به حضور در لیگ قهرمانان و نیمه‌نهایی جام حذفی، شرایط خوبی برای موفقیت او وجود دارد.
 
* دلخوری شماره 10 سابق
در شرایطی که کمتر کسی تصور می‌کرد فرشاد احمدزاده در لیست مازاد پرسپولیس قرار داشته باشد و قراردادش با این تیم فسخ شود، به درخواست محمدحسن انصاری‌فرد به همکاری‌اش با این تیم پایان داد. احمدزاده در این باره گفت: زمانی که آمدم گفتم می‌خواهم به تیم کمک کنم، الان هم به من گفتند کمک کن و من هم بدون هیچ شرط و گلایه‌ای قراردادم را فسخ کردم. وی درباره ناگهانی بودن این تصمیم هم گفت: این تصمیم من نبود که بخواهم درباره ناگهانی بودن آن توضیح بدهم. با شروع تمرینات تلاش زیادی داشتم و با تلاش و تمرکز بالا به دنبال آماده‌سازی بودم و گواه آن آقای باقری است. قول داده بودم در بازگشت هیچ حاشیه‌ای نداشته باشم و جز محرومیت‌های عجیب که آن هم دست من نبود، تمام تلاشم را کردم تا خاطرات خوبی داشته باشیم. آخر شب به من زنگ زدند و گفتند در باشگاه حاضر شوم و بعد گفتند که ... بی‌خیال! توضیح بیشتری ندهم. شاید صلاح این بوده که به این شکل برای کمک به پرسپولیس جدا شوم. روز آخر نقل و انتقالات به من این فسخ اعلام شد و خدا را شکر بازیکنی نیستم که پیشنهاد نداشته باشم.
 
* داستان عجیب خرید اوساگونا
مهاجم نیجریه‌ای پیشین تیم فوتبال ذوب‌آهن بعد از حضور در اهواز به تهران آمد و با پرسپولیس قرارداد بست اما این اتفاق چگونه رخ داد؟ کریستین اوساگونا در حالی که چند روزی در تمرینات تیم فوتبال فولاد خورستان حضور داشت و قرار بود به این تیم بپیوندد، در نهایت سر از پرسپولیس درآورد. باشگاه فولاد خوزستان که تاکنون آیاندا پاتوسی و سینا زامهران را در نقل و انتقالات جذب کرده، برای پست مهاجم از هفته قبل مذاکراتش را با باشگاه کره‌ای برای جذب اوساگونا آغاز کرده بود. فولاد بعد از توافق 2 طرف، مقدمات حضور این بازیکن در ایران را با گرفتن روادید، بلیت و سایر موارد انجام داد. اوساگونا بعد از حضور در اهواز چند روزی در تمرینات این تیم شرکت کرد تا حضورش در فولاد به مرز قطعی شدن برسد تا اینکه یکشنبه‌شب سعید آذری، مدیرعامل باشگاه فولاد دلیل تاخیر در جذب این مهاجم نیجریه‌ای را مسائل پزشکی عنوان کرد. گویا بعد از توافق نهایی باشگاه فولاد با اوساگونا، مدیربرنامه‌های او این بازیکن را به تیم تهرانی پیشنهاد می‌دهد تا با مبلغی بالا‌تر در نهایت به پرسپولیس بپیوندد. این بازیکن در اختیار باشگاه فولاد بوده اما شبانه از مجموعه فولاد و بدون اطلاع مسؤولان این باشگاه خارج شده و به تهران می‌آید. اوساگونا بامداد دیروز در باشگاه پرسپولیس حاضر شد و در نهایت به این تیم پیوست. پیش از این حضور آیاندآ پاتوسی در فولاد حاشیه‌ساز شده بود و باشگاه استقلال که خواهان جذب این بازیکن بوده، نسبت به این اتفاق عکس‌العمل شدیدی نشان داد. حتی از انتقال پاتوسی به اهواز با عنوان «های جک»- به معنای روی هوا ربودن یا بازیکن‌ربایی- یاد شده بود. تکرار این اتفاق این بار در ماجرای اوساگونا بین باشگاه‌های فولاد و پرسپولیس می‌تواند مسأله‌ای باشد که به جذابیت‌های فصل نقل و انتقالات اضافه کند؛ موضوعی که در فوتبال دنیا نیز بسیار مرسوم است. سعید آذری، مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان در این‌باره به تسنیم گفت: باید به تصمیم اوساگونا و باشگاه پرسپولیس احترام بگذاریم. باید بدانیم رقابت فوتبال فقط در زمین بازی نیست و خارج از مستطیل سبز نیز این موضوع وجود دارد. باید با این موضوع حرفه‌ای برخورد کنیم و درباره انتقال اوساگونا به پرسپولیس شکست را قبول کنیم و بپذیریم حتماً توانمندی مسؤولان باشگاه پرسپولیس در این مورد بیشتر از ما بوده است. وی ادامه داد: از ابتدا برای جذب این بازیکن اقدام و همه مقدمات را برای حضور او فراهم کردیم اما به دلایلی با صبر و چشم باز به دنبال نهایی کردن قراردادش بودیم. باشگاه فولاد در جذب بازیکن، بویژه بازیکن خارجی بسیار وسواسی رفتار می‌کند و درگیر هیجانات بازار نقل و انتقالاتی نمی‌شود، این رسالت کاری ما است، بنابراین به اقدام باشگاه پرسپولیس در جذب این بازیکن احترام می‌گذاریم و این موضوع را کاملاً می‌پذیریم. این مسأله باید فرهنگ‌سازی شود تا اگر باشگاهی بر سر یک موضوع برنده می‌‌شود، آن باشگاه شکست را قبول و حرفه‌ای برخورد کند. این فقط یک رقابت فوتبالی بود و پرسپولیس برنده آن شد.
 
* توضیحات انصاری‌فرد
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس می‌گوید با حضور یحیی گل‌محمدی یک ترکیب کاملاً پرسپولیسی در باشگاه کنار هم قرار گرفته است. محمدحسن انصاری‌فرد درباره انتخاب گل‌محمدی به عنوان سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس اظهار داشت: ابتدا جا دارد از مجموعه باشگاه شهرخودرو تشکر کنم که همکاری خوبی با ما داشتند. در این برهه سخت بود سرمربی از یک تیم لیگ برتری دیگر جذب کنیم اما آنها این همکاری را با ما داشتند. مدیرعامل باشگاه پرسپولیس درباره اینکه رقم قرارداد چقدر است، گفت: درباره این موضوع قرار است او به باشگاه بیاید و صحبت کنیم. پول رضایتنامه گل‌محمدی را به شهر خودرو داده‌ایم و مدت قرارداد ما یک سال و نیم است. انصاری‌فرد درباره دستیاران گل‌محمدی در پرسپولیس گفت: باید در جلسه‌ای این موضوع بررسی شود و او دستیارانش را معرفی کند. انصاری‌فرد درباره وضعیت افشین پیروانی در این تیم گفت: تعریف‌های خوبی درباره اختیارات کادر فنی باشگاه داریم، پیروانی منصوب باشگاه است و به کار خود ادامه می‌دهد. او از زمانی که آمده موفق عمل کرده است. حتی دیدید وقتی کالدرون گفت او را نمی‌خواهد اعلام کرد کنار می‌روم. مدیرعامل باشگاه پرسپولیس درباره اینکه آیا کریم باقری در کادر فنی حضور خواهد داشت، گفت: انتخاب کادر بر عهده سرمربی تیم است، درباره این موضوع جلسه خواهیم داشت، بعید به نظر می‌رسد یحیی گل‌محمدی، کریم باقری را با توجه به زحمت‌هایی که در این چند سال برای پرسپولیس کشیده نخواهد و فکر نمی‌کنم مشکلی باشد.
***
[آمار عجیب مهاجم جدید پرسپولیس در گلزنی]
مهاجم نیجریه‌ای پرسپولیس که برای تقویت خط حمله این تیم جذب شده است، از حیث گلزنی آمار چندان خوبی به جا نگذاشته است. کریستین اوساگونا، مهاجم سابق ذوب‌آهن پس از کشمکش با فولاد خوزستان در نهایت به پرسپولیس ملحق شد تا در نیم‌فصل دوم برای صدرنشین کنونی فوتبال ایران بازی کند. پرسپولیسی‌ها این مهاجم را برای رفع نقطه ضعف خود در خط حمله جذب کردند تا در کنار علی علیپور کوتاه‌قامت، از بازیکن ۱۹۴ سانتیمتری خود برای گلزنی بهره‌مند شوند. با این حال آمار و عملکرد اوساگونا در تیم‌های قبلی‌اش نشان‌دهنده موضوعی متفاوت است، چرا که او به عنوان مهاجم فقط یک بار توانسته در طول یک فصل ۱۰ گل بزند. بهترین عملکرد اوساگونا مربوط به دوره حضور او در مراکش است که به طور کلی توانسته در هر فصل 7 گل به ثمر برساند و بعد از آن همواره در بهترین حالت ۴ گل به ثمر رسانده است.

Page Generated in 0/0072 sec