printlogo


کد خبر: 215198تاریخ: 1398/10/24 00:00
پاستور

ربیعی:
تشییعی در شأن جانباختگان حادثه انجام می‌شود
سخنگوی دولت روز گذشته در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اقدامات دولت پس از سقوط هواپیمای مسافری گفت: دولت در اولین جلسه خود تصمیم گرفت تحقیقات کاملی درباره علت وقوع اشتباه یگان پدافندی و ابعاد آن حادثه از جمله روشن شدن اینکه ناشی از یک خطای انسانی بوده یا یک نقص ساختاری، تشخیص قصور و تقصیر در مسؤولیت‌های مربوط و همدردی و همراهی و رسیدگی به خانواده‌های جانباختگان به‌عمل آید. یکی از مباحث مهم و مورد بحث بررسی ساختارهای اطلاع‌رسانی و یافتن نواقص است که انتظار می‌رود بعد از این ماجرا به نحوی سیستم‌های‌مان را ارتقا دهیم که احتمال خطای انسانی در آنها به صفر برسد و ساختارهای اطلاع‌رسانی دقیق و بهنگام در مواقع مهم و حیاتی اصلاح شود و ما از این چرخه معیوب خارج شویم و همچنین تلاش می‌کنیم تشییع مناسب و در شأن آنان و ملت ایران برای جانباختگان این حادثه انجام شود. علی‌ ربیعی خاطرنشان کرد: در این میان نباید فراموش کنیم که ریشه این اتفاق ناگوار در کجا بود و از کجا آغاز شد. از همان شبی بود که رژیم آمریکا تصمیم به ترور بزدلانه سردار سلیمانی گرفت و سایه جنگ را بر سر این کشور گستراند و یک اضطراب و فشار روانی سنگین اجتماعی و سیاسی بر جامعه ما تحمیل کرد. 
***
جهانگیری:
تنفر ملت ایران نسبت به اقدامات آمریکا بیشتر شده است
معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه انتقام واقعی از اقدامات جنایتکارانه و غیرقانونی آمریکا و در رأس آن ترور سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، خروج آنها از منطقه است، گفت:‌ خوشبختانه پارلمان عراق تصمیم بسیار خوبی در اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور اتخاذ کرد که امیدوارم این موج در سایر کشورهای اسلامی منطقه نیز شکل بگیرد. اسحاق جهانگیری در نشست مشترک هیأت‌های عالی‌رتبه ایران و سوریه اظهار داشت: دخالت‌های بی‌جای کشورهای غربی بویژه آمریکا باعث ناامنی و بی‌ثباتی در منطقه شده و آمریکا با تشکیل گروه‌های تروریستی نظیر داعش جنایات بزرگی را در سطح منطقه بویژه در کشورهای عراق و سوریه انجام داده است. وی اجتماعات مردم ایران در تشییع و خاکسپاری شهید سردار سلیمانی را اتفاقی کم‌سابقه در تاریخ کشور برشمرد و افزود: قطعا تنفر ملت ایران نسبت به اقدامات آمریکا در مقایسه با گذشته بیشتر شده است.
***
ابلاغ قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه به عنوان «سازمان تروریستی»
رئیس‌جمهور قانون اصلاح قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان «سازمان تروریستی» توسط ایالات متحده آمریکا را ابلاغ کرد. به گزارش «وطن امروز» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر هیأت دولت، رئیس‌جمهور قانون اصلاح قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان «سازمان تروریستی» توسط ایالات متحده آمریکا را که در جلسه علنی روز سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ تصویب شد، به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ کرد. این قانون در 3 ماده در مجلس تصویب شده و به تایید شورای نگهبان نیز رسیده است.

Page Generated in 0/0067 sec