printlogo


کد خبر: 215252تاریخ: 1398/10/25 00:00
اخبار

تفسیر جدید رهبر انقلاب از حدیث «اِنْتِظارُ الْفَرَجِ عِبادَهٌ»
رهبر انقلاب اسلامی روز دوشنبه در ابتدای درس خارج فقه، در تفسیر روایت «اِنْتِظارُ الْفَرَجِ عِبادَهٌ» فرمودند: ‎انتظار فرج فقط انتظار فرج به‌معنای ظهور حضرت ولی‌عصر سلام‌الله‌علیه و عجل‌الله فرجه و جعلنا‌الله فداه نیست، مطلق فرج است.
به گزارش تسنیم، ایشان افزودند: نفس اینکه انسان انتظار فرج داشته باشد، یعنی اگر در یک شدتی قرار دارد، انتظار داشته باشد که آن شدت برطرف شود، ‏این یعنی چه؟ یعنی اینکه شما هرگز در هیچ شرایطی نباید ناامید شوید، در هیچ شرایط شما ‎امید را از دست ندهید.
رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کردند: فرض کنید انسان در یک تونلی گیر افتاده که مدخل تونل را مثلا یک سنگی بسته، انتهای تونل هم بسته است، در یک چنین وضعی هم انتظار فرج داشته باشید؛‏ یعنی خدای متعال ممکن است یک تفضلی بکند، فرض کنید گوشه‌ای از سقف بریزد، راهی باز بشود و انسان بیرون برود.
ایشان افزودند: در هیچ‌ شرایطی انسان نباید احساس بن‌بست کند، بلکه بایستی همیشه انتظار فرج داشته باشید. در مورد این انتظار فرج می‌فرمایند، عبادت است.
***
خروش مشهدی‌ها در حمایت از جبهه مقاومت
مردم ولایتمدار مشهد صبح دیروز در حمایت از جبهه مقاومت و ابراز همدردی با خانواده شهدای سانحه هوایی اخیر، راهپیمایی باشکوهی برگزار کردند. مردم مشهد با سر دادن شعارهایی همچون «آمریکا، انگلیس، مرگ به نیرنگ‌تان، خون سلیمانی‌ها می‌چکد از چنگ‌تان»، «آمریکا در چه فکریه، ملت همش سپاهیه»، «هموطن هموطن تسلیت تسلیت» و «ارتشی، سپاهی؛ 2 لشکر الهی» ضمن حمایت از نیروهای مسلح با محکوم کردن اقدامات سفیر انگلیس، خواستار تعطیلی این سفارتخانه شدند.
آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی در حاشیه این تجمع با بیان اینکه شفافیت و صداقت با مردمی که صاحبان این انقلاب هستند، اصل اصیل انقلاب اسلامی است، گفت: ما اصل اصیل انقلاب را با هر هزینه‌ای که داشته باشد، به خاطر یک مصلحت مقطعی فدا نمی‌کنیم. وی با اشاره به اینکه مسؤولان امنیتی و قضایی بدانند این کشور، کشور جنگی است، خاطرنشان کرد: ۷۰ سال بعد از جنگ دوم جهانی، اولین قهرمانی در مقابله با کشوری مثل آمریکا، متعلق به ما بود که ۱۳ موشک به پایگاه مهم نظامی‌شان زدیم. 
***
جان و آبروی‌مان را برای انقلاب می‌گذاریم
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح سه‌شنبه در حاشیه مراسم گرامیداشت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهید او که در حسینیه حضرت فاطمه الزهرا(س) برگزار شد، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه «ما هم جان و هم آبروی‌مان را برای انقلاب می‌گذاریم»، تاکید کرد: همه نیروهای مسلح پای حفظ امنیت کشور، مردم، نظام و ولایت ایستاده‌اند. به گزارش تسنیم، سردار امیرعلی حاجی‌زاده با اشاره به پاسخ جمهوری اسلامی ایران به ترور شهید سپهبد قاسم سلیمانی توسط آمریکایی‌ها تصریح کرد: دیدید که مهم‌ترین پایگاه آمریکا مورد ضربات موشکی قرار گرفت و آنها نتوانستند هیچ غلطی بکنند؛ ملت ما با اطمینان بدانند که ما امروز دیگر یک ابرقدرت هستیم.
***
تهیه طرح دوفوریتی در مجلس برای تقلیل روابط سیاسی با انگلیس
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی از تهیه طرحی دوفوریتی در مجلس به منظور تقلیل روابط سیاسی با انگلیس خبر داد. ابوالفضل ابوترابی در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: تقلیل روابط سیاسی با انگلیس امروز خواست عموم مردم است. چطور می‌شود که یک سفیر با وقاحت تمام در امور داخلی کشور ما دخالت کند و در تجمعی غیرقانونی حضور یابد؟ وی در ادامه اظهار کرد: طرح دوفوریتی که تهیه شده به منظور تقلیل سطح روابط سیاسی با انگلیس تا سطح کنسولی است. نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر اساس این طرح روابط سیاسی بین ایران و انگلیس از سطح سفارتخانه به کنسولگری کاهش می‌یابد.
***
آمریکا با ترور ژنرال سلیمانی تمام مرزها را رد کرد
وزیر خارجه روسیه خواستار حل مشکلات آمریکا و ایران از طریق گفتمان شد. به گزارش فارس، سرگئی لاوروف درباره روابط تهران- واشنگتن در پی رویدادهای اخیر گفت: ما از آمریکا و جمهوری اسلامی ایران می‌‍‌خواهیم خویشتن‌داری کنند. او افزود روسیه با هر گونه گسترش تنش مخالف است. وزیر خارجه روسیه در ادامه با اشاره به اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی، گفت: آمریکا تمام مرزها را با ترور ژنرال سلیمانی رد کرد. لاوروف همچنین بیان کرد: ما قصد نداریم در روابط ایران و آمریکا دخالت کنیم که به‌مثابه هرگونه اقدام فیزیکی باشد.

Page Generated in 0/0058 sec