printlogo


کد خبر: 215326تاریخ: 1398/10/28 00:00
اخبار

پیام رهبر انقلاب در پی عارضه جسمانی آیت‌الله سیستانی
رهبر حکیم انقلاب اسلامی صبح دیروز در پیامی که در پی عارضه جسمانی حضرت آیت‌الله سیستانی صادر شد، برای وی از درگاه خداوند متعال طلب شفای عاجل کردند.
به گزارش فارس، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی صبح دیروز در پیامی که در پی عارضه جسمانی حضرت آیت‌الله سیستانی صادر شد، برای وی از درگاه خداوند متعال طلب شفای عاجل کردند.
متن پیام به شرح زیر است.
بسم الله الرحمن الرحیم
حضرت آیت‌الله آقای سیستانی دامت‌برکاته
سلام علیکم
خبر عارضه جسمانی آن وجود شریف، موجب نگرانی شد. شفای عاجل آن جناب را از خداوند کریم مسألت می‌کنم.
والسلام علیکم و رحمه‌الله
سیدعلی خامنه‌ای
۲۷ دی ۱۳۹۸
گفتنی است آیت‌الله سیستانی چندی پیش دچار شکستگی در پای چپ شده بود که در بیمارستان مورد عمل جراحی قرار گرفت و پس از تکمیل مداوا از بیمارستان مرخص شد. 
 
پرواز مشکوک جنگنده‌های آمریکایی پیش از سانحه سقوط هواپیما
وزیر خارجه روسیه گفت اوضاع پیرامون برجام قابل قبول نیست و اروپایی‌ها با به جریان انداختن مکانیسم حل و فصل اختلافات تلاش می‌کنند ایران را مقصر شرایط فعلی نشان دهند. به گزارش فارس، به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف روز جمعه در نشست خبری سالانه خود گفت: «جهان در مقابل خواسته‌های آمریکا سر خم کرده و با ایران تبادل تجاری انجام نمی‌دهد. این اوضاع که وارد پیچ خطرناکی شده بسیار نگران‌کننده است. 3 کشور از طرف‌های اروپایی برجام- انگلیس، آلمان و فرانسه- نامه‌ای به مقام عالی‌رتبه اتحادیه اروپایی [ژوزف] بورل ارسال کرده و گفته‌اند می‌خواهند مکانیسم حل‌وفصل اختلافات که بخشی از توافق برجام است را فعال کنند». 
وی افزود این 3 کشور توسط آمریکا تحت فشار قرار گرفته‌اند تا دست به چنین اقدامی بزنند. تلاش برای فعال شدن مکانیسم حل‌وفصل اختلافات نشان می‌دهد اتحادیه اروپایی قصد دارد تقصیرات را گردن ایران بیندازد. اوضاع فعلی برجام غیر قابل قبول است. لاوروف درباره بروز سانحه هوایی برای یکی از هواپیماهای خطوط هوایی اوکراین در ایران گفت، اطلاعاتی داریم که نشان می‌دهد دست‌کم ۶ جنگنده اف ۳۵ آمریکایی درست در نزدیکی مرزهای ایران در پرواز بودند اما این اطلاعات باید مورد تأیید نهایی قرار گیرد.
 
حداقل ۱۰۰ کاور جسد از پایگاه عین‌الاسد خارج شده است
رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: حداقل ۱۰۰ کاور جسد از پایگاه عین‌الاسد خارج شده است. به گزارش مهر، حجت‌الاسلام محمد محمدی‌گلپایگانی ظهر جمعه در جمع نمازگزاران یاسوج اظهار داشت: فرمانده هوافضای سپاه گفته هدف ما کشته‌گیری نبوده و هدف زدن مراکز حساس بود و اگر می‌خواستیم کشته بگیریم، می‌توانستیم حداقل ۵۰۰ کشته بگیریم. وی عنوان کرد: خون پاک شهید سلیمانی و همرزمانش می‌جوشد تا روزی که این مردم را از این جنایتکاران (آمریکا و استکبار) نجات بدهد. حجت‌الاسلام محمدی‌گلپایگانی گفت: تشییع سردار سلیمانی در دنیا بی‌نظیر بود و در تاریخ بشریت چنین تشییعی نداشتیم. رئیس دفتر مقام معظم رهبری اظهار داشت: در جریان شهادت سپهبد سلیمانی، چنان زهرچشمی جمهوری اسلامی از آمریکایی‌ها گرفت که در تاریخ‌شان شبیه آن را ندیده بودند؛ پایگاه عظیم عین‌الاسد را با موشک‌های دقیق ویران کردند. محمدی‌گلپایگانی تصریح کرد: آخرین کاری که شهید سلیمانی انجام داد تشکیل حشدالشعبی و سازماندهی و آموزش نظامی این نیروها بود.
 
ترور ژنرال سلیمانی نقض آشکار قوانین بین‌المللی است
دادستان جنایات جنگی دادگاه نورنبرگ در یادداشتی اقدام آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی را تخطی آشکار از قوانین ملی و بین‌المللی دانست. به گزارش ایسنا، «بنجامین فرنز» وکیل آمریکایی و دادستان جنایات جنگی دادگاه نورنبرگ در یادداشتی که روزنامه نیویورک‌تایمز آن را منتشر کرده است، درباره اقدام آمریکا در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی نوشت: دولت[آمریکا] اخیرا اعلام کرد که به دستور رئیس‌جمهور آمریکا، فرمانده نظامی کشوری را که با آن درگیر جنگ نبوده‌ایم، «از میان برده است» (که در حقیقت به معنای این است که «به قتل رسانده است»). به عنوان یک فارغ‌التحصیل دانشکده حقوق دانشگاه هاروارد، که به طور گسترده درباره این موضوع نوشته است، من این اقدام غیراخلاقی را یک تخطی آشکار از قوانین ملی و بین‌المللی می‌دانم. وی افزود: مردم حق دارند که واقعیت را بدانند. منشور سازمان ملل، دادگاه جنایی بین‌المللی و دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه، همگی‌ در حال دور زده شدن هستند. در این دنیای سایبری، افراد در هر جایی در معرض خطری مهلک هستند، مگر اینکه ما نیت و ذهنیت کسانی را که جنگ را به قانون ترجیح می‌دهند، تغییر دهیم.

Page Generated in 0/0056 sec