printlogo


کد خبر: 215328تاریخ: 1398/10/28 00:00
بازتاب گسترده خطبه‌های نماز جمعه رهبر انقلاب در رسانه‌های بین‌المللی

حضور رهبر انقلاب در نماز جمعه تهران و خطبه‌های مهم ایشان بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های بین‌المللی داشت.
به گزارش فارس، برگزاری نماز جمعه [دیروز] به امامت رهبر انقلاب و خطبه‌های ایشان بازتاب گسترده‌ای در خبرگزاری‌ها و شبکه‌های بین‌المللی داشت، به‌گونه‌ای که تعداد زیادی از آنها مانند راپتلی، روسیاالیوم، فرانس 24، الجزیره، المیادین و المنار به پخش مستقیم آن اقدام کردند.
خبرگزاری آمریکایی «آسوشیتدپرس» با ادعای اینکه این نماز جمعه در زمان بحرانی برای ایران برگزار شد، نوشت رهبر عالی ایران بعد از 8 سال مجددا امامت نماز جمعه این هفته تهران را برعهده گرفت.
شبکه انگلیسی «بی‌بی‌سی» نیز به نقل از کارشناسان گزارش داد زمانی که نماز جمعه به امامت رهبر عالی ایران برگزار می‌شود، قرار است پیام مهمی در آن داده شود.
خبرگزاری فرانسه با جلب کردن توجه مخاطبان خود به امامت مقام معظم رهبری بعد از 8 سال در این فریضه دینی، ادعا کرد اوضاع ایران در حال حاضر ملتهب است و ایران با رفتن تا آستانه جنگ با ایالات متحده و سقوط تصادفی هواپیمای اوکراینی، ماه سختی را گذراند.
رویترز در خبری به تصاویر تلویزیونی از حضور گسترده مردم در نماز جمعه دیروز تهران به امامت مقام معظم رهبری اشاره کرد. شبکه الجزیره با پخش بیانات مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز جمعه، از قول ایشان گزارش کرد که سیلی سپاه پاسداران به آمریکا، سیلی به ابهت ابرقدرتی آمریکا بود. وبگاه شبکه «بلومبرگ» به بازتاب سخنان رهبر انقلاب اسلامی در خطبه‌های نماز جمعه پرداخت و نوشت رهبر ایران «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا را «دلقک» خطاب کرد. آسوشیتدپرس نیز با انعکاس لحظه‌به‌لحظه خطبه‌های مقام معظم رهبری، به نقل از ایشان نوشت: «ترامپ، دلقکی است که تظاهر می‌کند حامی ایرانی‌هاست اما به آنها خیانت خواهد کرد... حمله به پایگاه‌های آمریکایی، ضربه‌ای به وجهه آمریکا بود». این خبرگزاری همچنین افزود که رهبر انقلاب، کشورهای غربی را ضعیف‌تر از آنچه بتوانند ایرانی‌ها را به زانو دربیاورند، توصیف کرد. وبگاه روزنامه «نیویورک‌تایمز» گزارش داد، آیت‌الله خامنه‌ای در خطبه‌های نماز جمعه دیروز، آمریکا را «قدرت متکبر زورگوی عالم» توصیف و تاکید کرد که ایران با حمایت خداوند توانست به آمریکا سیلی بزند. خبرگزاری فرانسه نیز در جمله‌ای استنباطی به نقل از رهبر انقلاب نوشت: حادثه تلخ هواپیما [ی اوکراینی] نباید بر شهادت [سردار] سلیمانی سایه بیندازد.
راهپیمایی حمایت از اقتدار نظام در سراسر ایران
مردم ایران اسلامی دیروز بعد از اقامه نماز جمعه در راهپیمایی سراسری ضمن حمایت از اقتدار و صلابت نظام جمهوری اسلامی ایران در برابر استکبار، اعلام کردند حامی پاسداران وطن هستند و خواهند بود. به گزارش مهر، راهپیمایی اعلام انزجار از سیاست‌های آمریکا و استکبار جهانی در منطقه و جهان و همچنین تجدید بیعت دوباره با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی، ولایت‌فقیه و شهیدان انقلاب و حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در شهرها و روستاهای مختلف کشورمان با شکوه خاصی برگزار شد.
در این تجمعات راهپیمایان ضمن پاسداشت مجاهدت‌های خالصانه و شبانه‌روزی نیروهای مسلح ارزشی و مردمی جمهوری اسلامی ایران خاصه سپاه مقتدر و محکوم کردن موج‌سواری رذیلانه سردمداران آمریکا و مزدوران منطقه‌ای آن، با خانواده‌های داغدار حوادث اخیر ابراز همدردی کردند.
«مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «ای رهبر آزاده، آماده‌ایم آماده»، «حافظ انقلاب ماست، سپاه پاسداران»، «حافظ خاک ایران سپاه پاسداران»، «سپاه پاسداران، حامی مستضعفان» و «سپاه انقلابی تشکر تشکر» از جمله شعارهای مردم ولایتمدار استان‌های مختلف در این راهپیمایی‌ها بود. طبق این گزارش، خانم مجیده مولایی، مادر  شهیده حسنی سعدی، یکی از شهدای سانحه هواپیمای اوکراینی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه دیروز قم که در مصلای این شهر برگزار شد، با تاکید بر ضرورت پیگیری جدی حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی از طرف مراجع قانونی، اظهار کرد: مسؤولان دیگر به جای پیگیری این حادثه، بی‌تدبیری‌ها و سوءمدیریت‌های چندین ساله خود در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را که موجب مشکلات زیادی برای مردم شده است پیگیری کرده و خاطیان را معرفی و از مردم عذرخواهی کنند.

Page Generated in 0/0058 sec