printlogo


کد خبر: 215332تاریخ: 1398/10/28 00:00
تجارت

افزایش ۴۸ درصدی ارزش صادرات به اوراسیا
رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: موافقتنامه اوراسیا از ۵ آبان اجرایی شده و از آنجا که در حال حاضر آمار تجارت ۹ ماهه کشور موجود است، تحلیل تجارت برای یک ماه و نیم تحلیل منصفانه‌ای نیست.
 حمید زادبوم اظهار داشت: ارزش صادرات به اوراسیا در ۹ ماهه امسال  ۶۵۶ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۸ درصد از نظر ارزشی و ۹۴ درصد از نظر وزنی افزایش داشته است. 
زادبوم با بیان اینکه ادعا ندارم این رشد حتما حاصل موافقتنامه اوراسیا بوده است، افزود: البته که این موضوع بی‌اثر هم نبوده است.  رشد صادرات به اوراسیا نسبت به منطقه‌های دیگر مانند شورای همکاری خلیج فارس، آسه‌آن و اتحادیه اروپایی بسیار بیشتر بوده، به صورتی که بیشترین درصد رشد صادرات از نظر ارزشی مربوط به اوراسیا است.
 
ضرر FATF در شرایط تحریم بیشتر از فایده آن است
مصطفی میرسلیم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به اینکه «برخی کارشناسان معتقدند یکی از مصادیق پاسخ اقتصادی به اقدام آمریکا در ترور حاج‌قاسم سلیمانی، رد سریع و قاطع لایحه CFT در مجمع هست، نظر شما درباره این موضوع چیست؟» گفت: هر اقدامی که مانع دور زدن تحریم‌ها شود مردود است و FATF از مصادیق روشن ابراز شفافیت درباره راه‌های دور زدن تحریم‌هاست و ضرر آن در شرایط تحریم بیش از حسن آن است.

Page Generated in 0/0055 sec