printlogo


کد خبر: 215334تاریخ: 1398/10/28 00:00
تشییع جان‌باختگان هواپیمای اوکراینی در خوزستان، زنجان، تهران، همدان، قم، اصفهان، یزد، کردستان، مازندران و خراسان رضوی برگزار شد
وداع باشکوه با شهدای سانحه سقوط بوئینگ

مراسم تشییع پیکر شهدای حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی در برخی استان‌های کشور با حضور پرشور مردم ‌برگزار ‌شد و با وجود تبلیغات منفی رسانه‌های معاند، خانواده‌های شهدا اعلام کردند اجازه سوءاستفاده سیاسی از حادثه سقوط هواپیما را به دشمنان نخواهند داد.
به گزارش «وطن ‌امروز»، تشییع شهدای حادثه سقوط هواپیما که از چهارشنبه آغاز شده بود، پنجشنبه و جمعه در استان‌های اصفهان، تهران، خوزستان، زنجان، مازندران، قم، همدان، خراسان رضوی، کردستان و یزد با حضور پرشور مردم ادامه یافت.  بنا به این گزارش، پیکر شهید میلاد قاسمی‌آریان از شهدای سبزواری سقوط هواپیمای اوکراینی از مسجد جامع تا میدان کارگر سبزوار تشییع شد.
مراسم تشییع این شهید با حضور پرشور مسؤولان اجرایی، روحانیون، نیروهای نظامی و انتظامی، خانواده معظم شهدا و ایثارگران، جوانان، دانشجویان و اقشار مختلف مردم برگزار شد.
مردم سبزوار در این مراسم با سردادن شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر ضد ولایت‌فقیه»، پیکر مطهر این شهید را تشییع کردند. پیکر  شهید میلاد قاسمی‌آریان پس از تشییع در گلزار شهدای شهر سبزوار به خاک سپرده شد.
امام جمعه سبزوار در این مراسم با بیان اینکه حادثه سقوط هواپیما تمام خانواده‌های ایرانی را داغدار کرده است، گفت: مسؤولان و مردم با حضور پرشکوه در مراسم تشییع پیکر این جوان نخبه از وی تجلیل کردند. حجت‌الاسلام غلامرضا مقیسه افزود: همه مردم و مسؤولان در غم این خانواده‌‌ها شریک هستند و از خداوند می‌‌خواهیم به این خانواده‌‌ها صبر عطا کند و بر مقام عزیزان جان‌باخته بیفزاید و آنها را با شهدا محشور کند.
وداع باشکوه کردستانی‌ها با پیکر شهدا
مردم کردستان در مراسم تشییع پیکرهای 5 شهید حادثه سقوط هواپیمای اوکراین سنگ تمام گذاشتند و با شکوه خاصی پیکر شهدا را بدرقه کرده و به خاک سپردند.
در این مراسم که قشرهای مختلف مردم و مسؤولان از جمله سردار سیدصادق حسینی، فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان و حسین خوش‌اقبال، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان حضور داشتند، پیکرهای پاک دکتر آروین مرتب و دکتر آیدا فرزانه (زوج سنندجی)‌ از شهدای این حادثه تلخ در قطعه یک آرامستان بهشت محمدی سنندج به خاک سپرده شد.
همچنین در مراسمی دیگر پیکر شهید دکتر رزگار رحیمی به همراه ژیوان رحیمی (فرزندش) در زادگاهش سقز تشییع و به خاک سپرده شد. تشییع‌کنندگان در این مراسم ضمن همدردی با خانواده و بازماندگان این شهیدان، تنش‌آفرینی آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه را بشدت محکوم کردند.
تشییع شهدای سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی در همدان
مراسم تشییع پیکر 4 تن از شهدای سانحه سقوط هواپیمای مسافری اوکراینی با حضور مسؤولان، فرماندهان و اقشار مختلف مردم همدان از پیاده‌راه امام خمینی(ره) آغاز شد و تا مدرسه مرحوم آیت‌الله آخوند ملاعلی معصومی‌همدانی ادامه یافت.
در این مراسم حجت‌الاسلام سیدحسن فاضلیان، امام جمعه موقت همدان بر پیکر زهرا نقیبی، بهاره اسفندیاری، آنیسا صادقی و میترا نهاوندی 4 تن از شهدای این حادثه اقامه نماز کرد و پس از آن  مردم همدان با سردادن فریاد «الله‌اکبر»،  «لا اله الی الله»، «یا زهرا» و «یا حسین» پیکر مطهر این شهدا را تشییع کردند.
ابتدا حجت‌الاسلام محمدباقر برقراری، امام جمعه ملایر بر پیکر این شهید اقامه نماز کرد و سپس مراسم تشییع از میدان آزادگان تا میدان استقلال این شهر انجام شد.
پیکر شهید میلاد نهاوندی با حضور خانواده‌اش در بهشت هاجر ملایر، قطعه شهدا و کنار شهدای مدافع حرم آرام گرفت.
پدر شهید سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی درباره این سانحه گفت: پسرم به سردار سلیمانی ارادت ویژه‌ای داشت و با مشاهده صحنه گریه رهبر انقلاب بر پیکر حاج قاسم، گریست. او به ایران عشق می‌ورزید و به ‌فکر یافتن راه‌هایی برای خدمت به مردم بود.
وی تصریح کرد: پسرم به ایران عشق داشت و فراملی فکر می‌کرد. او قصد داشت پژوهش‌هایی انجام دهد که مردم کشورهای مختلف از نتایجش بهره‌مند شوند. پدر شهید میلاد نهاوندی افزود: روزهای آخر حضورش مصادف با تشییع باشکوه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بود و شب وقتی تلویزیون صحنه اقامه نماز رهبر معظم انقلاب بر پیکر شهید را پخش کرد، به ‌نشانه احترام، تمام‌قد ایستاده بود. نهاوندی تصریح کرد: جوان‌ها کمتر گریه می‌کنند اما آن شب میلاد با مشاهده گریه رهبر انقلاب، گریست، چرا که او به سردار سلیمانی ارادت ویژه‌ای داشت.
وداع با پیکر شهید امیرحسین قربانی‌بهابادی در تفت
مراسم تشییع پیکر شهید امیرحسین قربانی‌بهابادی با حضور آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، محمدعلی طالبی استاندار یزد، سرهنگ رضاپورشمسی فرمانده سپاه الغدیر استان یزد و جمعی از مسؤولان استانی و شهرستانی و مردم تفت برگزار شد. پیکر شهید به شهرستان بهاباد انتقال داده شد و در این شهرستان مراسم تشییع دیگری برگزار و در جوار مزار دایی شهیدش در گلزار شهدای بهاباد به خاک سپرده شد.
پیکر این شهید با حضور اقشار مختلف مردم و جمعی از مسؤولان محلی از میدان شهدای بهاباد به طرف گلزار شهدا تشییع و در بهشت محمدی، پس از اقامه نماز به خاک سپرده شد.
پیکر شهید امیرحسین قربانی در میدان شهدای بهاباد مورد ادای احترام نظامی قرار گرفت و بر دوش شهروندان بهابادی به سمت گلزار شهدای بهشت محمدی تشییع شد.
تشییع پیکر 7 شهید سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی در قم
پیکر 7 نفر از شهدای قمی سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی در جوار حرم حضرت معصومه(س) در قم آرام گرفتند. مردم انقلابی قم، از ساعت 9 صبح روز پنجشنبه 26 دی‌ماه در مسجد امام حسن عسکری(ع) گرد آمدند و پیکر 6 نفر از شهدای قمی ‌سانحه هواپیمای اوکراین را به سمت حرم مطهر تشییع کردند. پیکرهای این شهدا شامل محمدامین بیروتی، محمد صالحه، زهرا حسنی‌سعدی، امیرحسین اویسی، سارا حمزه‌ای و عسل اویسی با حضور مردم و بعد از اقامه نماز توسط آیت‌الله نوری‌همدانی از مراجع تقلید در حرم کریمه اهل‌بیت(ع) آرام گرفتند. همچنین پیکر شهید محمدرضا کدخدازاده که با تاخیر وارد قم شده بود به سمت حرم مطهر تشییع شد بعد از خواندن نماز توسط آیت‌الله سعیدی بر پیکر این شهید، در صحن امام رضا(ع) آرام گرفت. حضور پررنگ دانشجویان بسیجی در مراسم تشییع و تدفین پیکر شهدای حادثه هواپیمایی و نوشتن تومار و جمع‌آوری امضا جهت حمایت از سپاه پاسداران در عین تاکید بر برخورد با مقصران حادثه سقوط هواپیما، از جمله حاشیه‌های این مراسم بود. همچنین دانشجویان بسیجی در اقدامی ‌پرچم‌های آمریکا و اسرائیل را جلوی پای تشییع‌کنندگان انداختند. مراسم تشییع پیکر شهدای سانحه هواپیمای اوکراینی در همدان نیز از مسجد جامع تا گلزار شهدا با حضور پرشور مردم و مسوولان برگزار شد.
تشییع شهدای تهران، بابل، زنجان و اهواز
پیکرهای شهید محمدحسین اسدی‌لاری، زینب اسدی‌لاری و فاطمه محمودی از جان‌باختگان حادثه تلخ سقوط هواپیمای اوکراین پنجشنبه با حضور پرشور مردم در آستان مقدس امامزاده صالح(ع) تهران به خاک سپرده شد.
همچنین پیکر شهید محمدعباس پورقادی دیروز در بابل تشییع شد. قرار است بزودی مراسم تشییع شهید ناصر پورشعبان و فیروزه مدنی هم در بابل انجام شود.
پیکر شهید الناز نبیبی یکی دیگر از شهدای حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی هم روز پنجشنبه با حضور پرشور مردم زنجان تشییع شد.
بنا به این گزارش، همچنین دیروز با حضور پرشور مردم اهواز مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر 3 شهید سانحه هوایی بوئینگ 737 اوکراینی در این شهر برگزار شد. شاهرخ اقبالی، مریم آقامیری و شهزاد اقبالی خانواده 3 نفره‌ای بودند که در این سانحه شهید شدند و دیروز پیکر آنها در بهشت شهدای اهواز به خاک سپرده شد.

پیکر ۱۱۰ شهید سقوط هواپیمای اوکراینی تحویل خانواده‌های‌شان شد     
مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران با اشاره به تحویل پیکر ۱۱۰ شهید سقوط هواپیمای اوکراینی به خانواده‌های آنها، گفت: تاکنون خانواده‌های ۱۶۶ شهید این سانحه به پزشکی قانونی مراجعه کرده‌اند. دکتر مهدی فروزش در گفت‌وگو با تسنیم، گفت: تاکنون خانواده‌های 166 شهید این سانحه به پزشکی قانونی مراجعه کرده‌اند و تمام پیکرهای عزیزان این افراد شناسایی شده است. مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران با بیان اینکه هنوز خانواده 10 نفر از قربانیان این سانحه به پزشکی قانونی مراجعه نکرده‌اند، گفت: خانواده 5 نفر از قربانیانی که هنوز به پزشکی قانونی مراجعه‌ای نداشته‌اند ایرانی و مابقی جزو اتباع خارجی هستند. به گفته وی، تاکنون حدود 110 پیکر از جمله پیکر چندین اتباع افغانستانی جان‌باخته در این سانحه تحویل خانواده‌های آنها شده که اکثر پیکرهای تحویل داده شده مربوط به شهدای ایرانی سقوط هواپیما بوده است. 
 

Page Generated in 0/0168 sec