printlogo


کد خبر: 215359تاریخ: 1398/10/28 00:00
اخبار

رادیو انقلاب راه‌اندازی شد
در آستانه چهل و دومین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، رادیو انقلاب با هدف تبیین و بررسی گام دوم انقلاب  اسلامی در عرصه علم و فناوری با رویکرد جوانان و دستاوردهای این حوزه با حضور مقامات لشکری و کشوری به صورت رسمی راه‌اندازی شد. به گزارش «وطن امروز»، رادیو انقلاب با پشتیبانی شبکه رادیویی جوان و مسؤولیت حسن ملاصالحی که هم‌اکنون مدیر گروه اجتماعی رادیو جوان است کار خود را از ۲۵ دی ماه از ساعت ۶ صبح آغاز کرده است و تا ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ از طریق موج FM ردیف 5/95 مگاهرتز، گیرنده‌های دیجیتال تلویزیونی و با نرم‌افزار تلفن همراه ایرانصدا قابل دریافت است.
 
 
اعلام اسامی فیلم‌های کوتاه سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر
اسامی ۱۰ فیلم منتحب برای نمایش در بخش فیلم کوتاه ســی و هشتمیـن جشنواره فیلم فجر اعلام شد. به گزارش 
«وطن امروز»، در میان آثار راه‌یافته به بخش فیلم کوتاه جشنواره فیلم فجر، فیلم‌های «اشغال» با کارگردانی علی عزیزی، «امتحان» با کارگردانی سونیا حداد، «برف‌های سپید سرگردان» با کارگردانی محمدرضا وطن‌دوست، «پاندای قرمز» با کارگردان: علی پاک‌نیا، «دابُر» با کارگردانی سعید نجاتی، «دم اژدها» با کارگردانی سعید کشاورز، «سور بز» با کارگردانی سعید زمانیان، «عزیز» با کارگردان: سیدمهدی موسوی برزکی، «کوچه» با کارگردانی محمدرضا مصباح و «مادر برفی» با کارگردانی مرجان خسروی حضور دارند.
 
تازه‌ترین آمار فروش سینما
آمار فروش فیلم‌های سینمایی و کم‌فروش و پرفروش‌ترین فیلم‌ها منتشر شد.
به گزارش «وطن امروز»، در حالی جدیدترین آمار فروش فیلم‌های روی پرده سینما اعلام شد که فیلم «23‌نفر» به کارگردانی مهدی جعفری به باشگاه میلیاردی‌های فیلم‌های سینمای ایران پیوست. همچنین صدرنشین آمار فروش فیلم‌های سینمایی همچنان فیلم «مطرب» مصطفی کیایی است؛ فیلمی که به مرز فروش ۳۴ میلیارد تومان رسیده است، فیلم کمدی «زیرنظر» هم ۵ میلیاردی شده و «جاندار» با تمی اجتماعی رقم فروش خود را از ۳ میلیارد عبور داده است. کمدی «جهان با من برقص» هم ۲ میلیارد را رد کرده و «آشفته‌گی» فریدون جیرانی هم نیم میلیاردی شده است.
 
غلامرضا موسوی:به قانون  جشنواره احترام بگذارید!
تهیه‌کننده فیلم سینمایی «قصیده گاو سفید» معتقد است وقتی صاحبان اثر، فرم حضور در جشنواره را پر می‌کنند، باید به قوانین آن هم احترام بگذارند. به گزارش «وطن امروز»، انصراف برخی اهالی سینما و تئاتر از حضور در جشنواره‌های فجر باعث شده برخی پیشکسوتان این عرصه نسبت به رفتارهای اینچنینی واکنش نشان بدهند. سیدغلامرضا موسوی، تهیه‌کننده باسابقه سینما در گفت‌وگو با آنا، درباره حواشی اخیر پیرامون این موضوع گفت: نکته‌ای که نباید فراموش کنیم این است که از نظر حرفه‌ای، طبیعتاً وقتی شما فرم حضور در یک جشنواره را پر می‌کنید، به این معناست که مقررات آن جشنواره را پذیرفته‌اید. در نتیجه وقتی فیلم توسط هیأت انتخاب برای ارائه در جشنواره برگزیده شد، باید به این قوانین احترام گذاشت و در این رویداد شرکت کرد. 
 
 
کیت بلانشت رئیس هیأت داوران جشنواره فیلم ونیز شد
بازیگر سرشناس استرالیایی به عنوان رئیس هیات داوران جشنواره فیلم ونیز ۲۰۲۰ انتخاب شد.  به گزارش «وطن امروز»، کیت بلانشت ریاست بخش رقابتی اصلی جشنواره فیلم ونیز را که سپتامبر ۲۰۲۰ برگزار می‌شود، برعهده گرفت. این سومین زنی است که در ۴ سال اخیر این نقش را در جشنواره ونیز ایفا می‌کند. آلبرتو باربرا، مدیر جشنواره فیلم ونیز از کیت بلانشت به عنوان چهره‌ای یاد کرد که تنها نمادی از سینمای معاصر نیست، بلکه بازیگری است که در ۲۰ سال اخیر از سوی بزرگ‌ترین کارگردان‌ها انتخاب شده و از سوی سینماروهایی با هر سلیقه تحسین شده است. باربرا همچنین از شخصیت وی هم در عرصه هنری و هم در زمینه‌های بشردوستی تجلیل کرد و گفت وی از محیط‌زیست حمایت کرده است، همانطور که از جایگاه زنان در صنعت سینما و نیز رعایت عدالت در برابر همکاران مردشان حمایت کرده است. هفتاد و هفتمین دوره جشنواره فیلم ونیز از ۲ تا ۱۲ سپتامبر برگزار می‌شود.
 

Page Generated in 0/0156 sec