printlogo


کد خبر: 215407تاریخ: 1398/10/29 00:00
آقای دلار 4200 تومانی خواستار شفافیت شد
یادتان رفت؟!

گروه سیاسی: در شرایطی که هنوز ابهامات تصمیم بنزینی دولت و چرایی مخفی‌کاری دولت روحانی در آن موضوع روشن نشده است، معاون اول رئیس‌جمهور خواستار شفافیت در موضوع سقوط هواپیمای اوکراینی شده است.
به گزارش «وطن امروز»، اسحاق جهانگیری روز گذشته در آیین تجلیل از شوراهای برتر آموزش‌وپرورش که در سالن همایش‌های مرکز صداوسیما برگزار شد، گفت: یکی از بزرگ‌ترین ضربه‌هایی که در داستان هواپیما خوردیم این بود که این مساله را چند روز مبهم نگه داشتیم. مردم بعد از آن خیلی عصبانی شدند که چرا چند روز واقعیت را نگفتیم. بیان واقعیت و شفاف بودن واقعا مهم‌ترین کاری است که باید انجام گیرد. جهانگیری اظهار داشت: هیچ‌کس در این دنیا نمی‌تواند مسائل را مخفی کند.  
وی تاکید کرد: هرکس در هر مساله‌ای پنهان‌کاری کرد ضرر کرد و بعد مجبور شد به دلیل مسائلی بیاید رو کند که طور دیگری مردم درباره‌اش قضاوت کردند. ما بزرگ‌ترین ضربه‌ای که در داستان هواپیما خوردیم بیش از سقوط هواپیما و کشته شدن ۱۷۶ نفر انسان محترمی که در این هواپیما بودند همین بود که این مساله را چند روز مبهم نگه داشتیم که چرا این اتفاق افتاده است. مردم بعد از آن خیلی عصبانی شدند که چرا چند روز واقعیت را نگفتیم. بیان واقعیت و شفاف بودن واقعا مهم‌ترین کاری است که باید انجام گیرد.
جهانگیری در ادامه به شرایط سخت اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: ما باید با مردم روراست باشیم. وضعیت معیشت مردم دشوار است. زندگی مردم دشوار شده است. ما در 2 مقطع ۲ شوک تورمی داشتیم؛ یکی سال ۹۰ یکی هم در سال‌های ۹۷ و ۹۸ یعنی در یک دهه ۲ شوک تورمی پشت همدیگر که  قدرت خرید مردم را بشدت کاهش می‌دهد و این واقعیتی است که پیش روی ما است.
به گزارش ایرنا، وی با اشاره به حوادث آبان‌ماه و برخی اعتراضات در کشور افزود: بیشترین مشکلات و مسائل در حوادث آبان‌ماه مربوط به یکی از شهرهای کشور بود که اتفاقا پس از انقلاب اسلامی بیشترین سرمایه‌گذاری‌ها در آن صورت گرفته است. برخلاف تصور برخی که فکر می‌کنند اعتراضات ریشه در فقر و بیکاری دارد، معضل اصلی در احساس تبعیض در میان مردم است.
 
* سلاطین مخفی‌کاری مدعی می‌شوند!
اظهارات جهانگیری و ادعای پنهان‌کاری نیروهای مسلح در قضیه سقوط هواپیما در حالی است که سردار حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران اخیرا درباره این موضوع تصریح کرده بود: «اگر بلافاصله اطلاع‌رسانی می‌کردیم سیستم پدافندی کشور فلج می‌شد و امنیت کشور به خطر می‌افتاد».
علاوه بر این هم جهانگیری و هم مجموعه دولت در سال‌های اخیر موارد متعددی از پنهان‌کاری و مخفی‌کاری را در قبال مردم به نمایش گذاشته‌اند؛ موضوعی که صلاحیت مقامات این دولت برای مطالبه شفافیت را از بین می‌برد. مثال مشخص در این‌باره بی‌تدبیری دولت در ماجرای بنزین است که بدون اطلاع‌رسانی درست و زمینه‌سازی برای مردم در نیمه‌شب اتفاق افتاد. پس از انتقادات نیز رئیس‌جمهور مدعی شد صبح جمعه از این موضوع مطلع شده است!
در موضوع مذاکرات هسته‌ای منتهی به برجام نیز پنهان‌کاری‌های متعددی توسط تیم مذاکره‌کننده دولت صورت گرفت تا جایی که بسیاری از نمایندگان وقت مجلس شورای اسلامی بارها تصریح داشته‌اند اساسا در جریان مذاکرات قرار نگرفته و نمی‌گیرند. ابهام در مدیریت بازار ارز و حیف و میل بیت‌المال در ماجرای توزیع 18 میلیارد دلار ارز توسط بانک مرکزی دولت روحانی نیز از جمله ابهامات بی‌پاسخ این دولت است.

Page Generated in 0/0051 sec