printlogo


کد خبر: 215499تاریخ: 1398/11/1 00:00
اخبار

نقش عربستان در کارشکنی علیه فوتبال ایران
روزنامه الشرق الاوسط عربستان اعلام کرد سلب میزبانی از باشگاه‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیا با پیشنهاد اعضای کمیته مسابقات از جمله عضو عربستانی بوده است. به گزارش مهر، روزنامه الشرق الاوسط عربستان دیروز در گزارشی به بحث سلب میزبانی از باشگاه‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیا پرداخت. این روزنامه نوشت: «کمیته اجرایی AFC روز یکشنبه تصمیم گرفت رای کمیته مسابقات مبنی بر عدم اجازه به باشگاه‌های ایرانی برای بازی در زمین خود را تایید کند. بر اساس منابع خبری الشرق الاوسط، این رای‌گیری به صورت تلفنی بین اعضای کمیته اجرایی انجام شده و هنوز به اطلاع فدراسیون‌های ملی نرسیده است». این روزنامه در ادامه به نقش عربستان هم در این رای اشاره کرده است: «کمیته مسابقات AFC روز جمعه بعد از رای‌گیری اعضای خود که در بین آنها ابراهیم القاسم، عضو سعودی هم حضور داشت میزبانی باشگاه‌های ایرانی در خانه خود را در لیگ قهرمانان آسیا سلب کرد. AFC باشگاه‌های ایرانی را به بازی در زمین بی‌طرف ملزم می‌کند. فدراسیون ایران تهدید به کناره‌گیری از این مسابقات کرده است».
***
رأی کمیته انضباطی درباره استفاده غیرقانونی از احمدزاده توسط پرسپولیس
کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال آرای خود درباره پرونده شکایت شهرداری ماهشهر از پرسپولیس و سپاهان از نساجی را اعلام کرد. درباره شکایت باشگاه شهرداری بندر ماهشهر مبنی بر استفاده باشگاه پرسپولیس از فرشاد احمدزاده که به زعم آن باشگاه، دوران محرومیت را طی نکرده و مجاز به بازی برای تیم پرسپولیس نبوده است، این کمیته پس از استعلام از کمیته برگزاری مسابقات و ناظر بازی، تایید کرد محرومیت احمدزاده مربوط به هفته ششم دیدارهای لیگ برتر فوتبال بوده و زمان برگزاری جام حذفی، مشارالیه فاقد محرومیت انضباطی بوده. لذا شکایت باشگاه شهرداری ماهشهر را فاقد وجاهت قانونی دانسته و وفق ماده ۹۵ مقررات انضباطی، حکم برائت صادر و اعلام می‌شود.
رای صادره ظرف مهلت ۷ روز از تاریخ اعلام قابل تجدید نظرخواهی نزد کمیته استیناف است.
درباره شکایت مدیرعامل باشگاه سپاهان اصفهان مبنی بر ایراد نشر اکاذیب به ایشان از طریق روابط عمومی باشگاه نساجی مازندران در ارتباط با مصاحبه شاکی با یکی از سایت‌های ورزشی و سپس جوابیه روابط عمومی نساجی مازندران در همان سایت، کمیته انضباطی پس از بررسی این شکایت اعلام کرد موضوع مطرح‌شده از مصداق نشر اکاذیب تشخیص داده شده و وفق ماده ۷۱ مقررات باشگاه نساجی مازندران را به مبلغ ۵۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرد. این رای قطعی است.
***
یک سوارکار ایرانی نامزد دریافت جایزه روز جهانی زن پاراالمپیک شد
رئیس کمیته سوارکاری معلولان کشورمان بعنوان یکی از نامزدهای دریافت جایزه روز جهانی زن از سوی کمیته بین‌المللی پاراالمپیک انتخاب شد. کمیته بین‌المللی پاراالمپیک به مناسبت روز جهانی زن اقدام به معرفی 5 نامزد برای دریافت جایزه ویژه کرده که این جایزه قرار است 8 مارس (18 اسفند) به فرد منتخب داده شود.
کمیته بین‌المللی پاراالمپیک به همین منظور 5 زن را به عنوان نامزدهای دریافت این جایزه معرفی کرده که نام غزاله منتظم، رئیس کمیته سوارکاری معلولان نیز در بین آنها دیده می‌شود. وی به خاطر فعالیتی که از سال 2008 در رشته سوارکاری معلولان دارد و در این مدت سبب توسعه و پیشرفت این رشته شده از سوی کمیته ملی پاراالمپیک به کمیته بین‌المللی پاراالمپیک به عنوان نامزد دریافت جایزه روز جهانی زن معرفی شده است.
اسفند 96 نیز زهرا نعمتی، بانوی پرافتخار کشورمان در رشته پاراتیروکمان یکی از نامزدهای دریافت جایزه روز جهانی زن از سوی کمیته بین‌المللی پاراالمپیک انتخاب شد که کمیته بین‌المللی پاراالمپیک جایزه روز جهانی زن را به رئیس کمیته پاراالمپیک مصر اهدا کرد.

Page Generated in 0/0057 sec